ליאור אליהו: "עונה לא פשוטה עבורי, רגעים כאלה זוכרים"

אליהו ובאטלר
אליהו ובאטלר | דני מרון

גיא הראל: "אורי אלון חתום על כל מה שקורה פה". עודד קטש: "היחסים ביני לבין ליאור אליהו לא מורכבים, אני מת עליו". ג'יימס פלדין: "אם ככה חוגגים תואר, אשאר פה הרבה זמן". כל התגובות מהחגיגה בארנה

(גודל טקסט)
הפועל ירושלים חוגגת גביע בפעם החמישית בתולדותיה. לאחר הניצחון המרשים 67:82 בגמר גביע המדינה נגד גיא גודס וראשון לציון, האדומים חגגו אל מול הקהל הביתי ונהנו מכל רגע. הקפטן הותיק ליאור אליהו בלט עם 8 נקודות ו-6 אסיסטים, חגג עם שמפניות וקונפטי והספיק גם לדבר רגע לפני שהניף את הגביע בעיצומה של עונה אישית לא פשוטה עבור.


ליאור כמה הספקת לשתות כבר?
"כמה שלוקים קטנים אבל הערב ארוך"


סיפרת שהגמר נגד ראשון ישב לך בראש, גם הערב?
"הוא ישב על כל החיים, אבל גם הגמר הזה ישב לנו כל החיים. בסוף אנחנו זוכרים את הניצחונות וההפסדים, וכמו שזכרתי את ההפסד ההוא אני אזכור את הניצחון הזה"


משחק גדול הערב, אתה מתעלה בגמרים?
"אני מקווה. אני שמח שיצא ככה, התחממתי ברבע השלישי ושמח שסיימנו את המשחק כמו שצריך".


עברת עונה לא פשוטה, הרגע הזה שווה את הכל?
"כן, עוברים עונות יותר טובות ופחות טובות, העונה הזאת לא פשוטה, אבל מה יותר כיף מזה? זוכרים את הרגעים האלה בסוף"
 


ליאור אליהו מניף (צילום: אודי צטיאט)


עודד קטש, איך אתה מסכם את הגמר הזה?
שמחה גדולה, אנחנו חווים עונה באמת כיפית מכל הבחינות. חבורה של שחקנים מדהימים, אחד אחד, עם אופי. צוות מדהים, הכל בניהול של גיא וחומסקי, והתחושה האמיתית מיד אחרי היא שבאמת מגיע לנו. מגיע לשחקנים האלה בעיקר".


ברבע השלישי התפוצצתם, איך זה קרה?
"בחצי הראשון הם הקשו עלינו מאוד, לא נכנסו למשחק והיינו תקועים בהתקפה. אני חששתי ממשחק צמוד שילך ויתפתח ושחקנים יחששו לשחק, אז המטרה הייתה להרגיע את כולם, ועלינו למחצית השנייה במטרה לשחק ולנצח ואני גאה בהם.


ערב גדול לליאור אליהו. אתה והוא נמצאים במערכת יחסים מורכבת?
"אין לי מערכת יחסים מורכבת עם ליאור אליהו, כמו שהיה לי עם עוד הרבה שחקנים. זכיתי לאמן את ליאור כשהוא היה בן 18-19, גם אותו וגם את יוגב. אני מת על ליאור, הוא יודע את זה, אני חושב שזה הדדי, אנחנו בסדר לגמרי. לפעמים צריך לעשות מה שצריך לעשות. ברגע שאתה שם את הגבולות שלך, ושחקן שכל כך מחובר לקבוצה מגיב בהתאם, אבל ממשיכים הלאה".


אתה מרגיש שזה עזר לליאור?
"אני חושב שזה עזר לליאור, אבל לא רק לליאור, גם לקבוצה. זה עזר להעביר איזה מסר מסוים, ולפעמים גם דרך הקפטן צריך להעביר את המסר".


הגעתם לשיא מוקדם מדי, אבל יש עוד עונה ארוכה, איך ממשיכים את זה?
"יש פה צוות מצוין. אני סומך על המועדון, על הארגון ועל השחקנים. ברור לכולם שלא סיימנו את המטרות, אבל מותר לשמוח היום".




קטש חוגג עם פלדיין (צילום: אודי צטיאט)


איזה שחקנים חיפשתם כשבניתם את הקבוצה הזאת?
"אני חושב שכל שנה מאמנים רוצים אופי, אופי טוב. במיוחד אחרי מה שחווינו פה משנה שעברה באמצע העונה, היה ברור לכולם שאופי ומחויבות זה הדבר הראשון שאנחנו מחפשים. באיזה שהוא שלב אחרי ההחתמה האחרונה אמרנו שאולי נצטרך איזה בחור רע אחד, אבל אז ירדנו מזה. הקבוצה הזאת מדהימה".


מה דעתך על היכולת של השחקנים שלך הערב?
"הם עושים את העבודה בעצמם. זה הכוח שלנו. הם מדברים אחד עם השני, קל לאמן אותם. המשחק הקבוצתי שלנו, היכולת שלנו להתאמן בדרך שלנו עוזרת לנו לנצח קבוצות יותר טובות מאיתנו לאורך כל העונה".


התחושה השנה שאתה מאוד נהנה?
"אני מאוד נהנה. מהיום הראשון זה ככה ומגיע הרבה קרדיט לגיא הראל וחומסקי. אני תמיד אומר, כמו שמאמן צריך לתת ביטחון לשחקנים גם מערכת צריכה לתת ביטחון למאמן. לפני הפיינל פור חומסקי לקח את כל השחקנים לשיחה ואמר לכולם שהוא גאה בהם. אתמול גיא הראל אמר לשחקנים שהם ראויים להכל ושאנחנו רוצים שתישארו פה ללא קשר לתוצאה. מגיע לכולם קרדיט ענק".



עודד קטש: "היחסים ביני לבין ליאור אליהו לא מורכבים" (צילום: אודי צטיאט)


ג'ייקובן בראון שחגג יום הולדת היה נרגש בסיום "לזכות לשחק ולנצח ביום הולדת שלי. אני פשוט שמח עכשיו"


 

מה אתה רוצה להגיד לאוהדים שלכם?

"האוהדים האלה זה דבר בלתי ייאמן. אלה האוהדים הכי טובים שראיתי בחיי, עשינו את זה בשבילם, עשינו את זה בשביל ירושלים. ופשוט מגיע לנו"


 

אתה מרגיש שהובלת את ירושלים לזכייה בגביע?

"אולי זה מתחיל איתי, כמנהיג של הקבוצה, אבל אני רק אחד מהשחקנים פה. יש פה חבורה מדהימה של שחקנים, עם אופי וחדר הלבשה נהדר ואני שמח להיות חלק מקבוצה כזאת".

 


ג'ייקובן בראון: "האוהדים הכי טובים שראיתי בחיי" (צילום: אודי צטיאט)


ג'יימס פלדין, אחד השחקנים המצטיינים של הפועל ירושלים סיכם את המשחק בסיום:

"לא סיימנו טוב את המחצית הראשונה, איבדתי כמה כדורים אבל המאמן האמין בי במחצית השנייה וברחנו להם ברבע השלישי".



זאת קבוצת אליפות?

"זה מרגיש ככה, עברו 11 שנים מאז שהם זכו. לעשות את זה מול האוהדים המדהימים האלה בבית וזה מדהים, זה יפהפה, אם ככה זה בכל פעם שזוכים בתואר, אני אשאר פה הרבה זמן"
 


מה דעתך על ההופעה של ליאור אליהו?

"אני שמח בשביל ליאור, הייתה שנה קשה בשבילו באופן אישי ואני כל כך שמח בשבילו"


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי