שבת בליגת ווינר: חולון נגד נהריה, ירושלים תארח את אשדוד

שחקני הפועל חולון חוגגים
שחקני הפועל חולון חוגגים | לירון מולדובן

לאחר סיבוב נפלא של נצחונות בלבד, הקבוצה הלוהטת של דן שמיר לא אמורה למעוד בקרב הקצוות מול נהריה. סטודמאייר, המתאזרח הטרי, צפוי לערוך בכורה בליגה במדי שהפסידה לשתי יריבותיה החזקות לצמרת

(גודל טקסט)

לאחר מחזור 22 סוער במיוחד בליגת הכדורסל, כשבמרכזו מכבי תל אביב ניצחה בקלילות 61:78 את עירוני נהריה והפועל חולון הביסה את הפועל ירושלים 82:101בקרב בין השנייה והשלישית בטבלה, הסיבוב השלישי בליגת העל בכדורסל ייפתח מחר (שבת) עם שני משחקים עיקריים: משחק קצוות בין הפועל חולון לעירוני נהריה (19:00), ומשחק נוסף בין הפועל ירושלים לבין מכבי אשדוד (20:45).

הפועל חולון – עירוני נהריה
הפועל חולון אמנם מדורגת במקום השנייה בטבלה אחרי מכבי תל אביב אך זה רק בשל הפרש שערים נחות. ברור לכולם מי הקבוצה בכושר הטוב ביותר בישראל. הקבוצה של דן שמיר הביסה 82:101 את הפועל ירושלים במחזור האחרון וזה היה ניצחונה ה-11 ברציפות – שיא מועדון. המשוואה פשוטה: חולון, לה מאזן 4:18, ניצחה בכל משחקיה בסיבוב הקודם והיא לא רוצה לעצור. בטח לא נגד יריבה חלשה מהתחתית. מעבר לכך, חולון ניצחה גם במשחק הראשון בגביע היורופקאפ מול אלבא פהרוואר ההונגרית, 63:96.

דריון אטקינס, ההפורוורד-סנטר בלט בשני המשחקים האחרונים עם  25 נקודות נגד ירושלים (10 מ-13 מהשדה) – שיא קריירה, והוסיף 20 נקודות ביורופקאפ. הוא גם נבחר לשחקן המצטיין במחזור האחרון, וזו הפעם החמישית ששחקן מחולון נבחר למצטיין ב-11 המחזורים האחרונים. קורי וולדן עשה זאת במחזורים 13, 14 ו-16.


שחקני הפועל חולון חוגגים. סיבוב שלם של נצחונות (לירון מולדובן)

עירוני נהריה תנסה לחולל סנסצייה של ממש, ובסיבוב הקודם הצליחה לנצח במשחק צמוד 95:98 אצלה בבית, עם יום גדול של מייק הנרי שקלע 31 נקודות. הקבוצה מדורגת במקום ה-11 והלפני אחרון עם מאזן שלילי 17:5, כשרצף ההפסדים שלה הוא הארוך ביותר להוציא את בני הרצליה האחרונה – שבעה הפסדים ברציפות. נהריה לא הצליחה להוות יריב אמיתי למכבי תל אביב כשהפסידה בחוץ 78:61. אריק גריפין הפורוורד קלע במשחק חוץ שלישי ברציפות את מספר הנקודות הגבוה ביותר בקבוצתו. 

הפועל ירושלים – מכבי אשדוד
הפועל ירושלים של עודד קטש מגיעה למשחק סוערת לאחר שכאמור הובסה 101:82 מול הפועל חולון. זה היה מספר הנקודות הכי גבוה שספגה הקבוצה מאז המחזור החמישי. בהתחשב בכך שבמחזור ה-21 היא הפסידה גם למכבי תל אביב (89:78), הקבוצה של קטש טרם הוכיחה שהיא מסוגלת לזכות באליפות העונה. ירושלים מדורגת רק במקום השלישי בליגה עם מאזן 7:15.

הקבוצה מגיעה למשחק בסגל חסר, שכן הרכז יוגב אוחיון סובל מחבלה ביד שמאל וייעדר לפחות שבועיים, בעוד כריס ג'ונסון ודאשון באטלר לא נרשמו למשחק. הפאוור פורוור טיישון תומאס בלט בהפסד האחרון עם 24 נקודות ו-11 ריבאונדים ובקבוצה תולים בו תקוות. מעבר לכך, המתאזרח הטרי אמארה סטודמאייר צפוי לערוך בכורה מחודשת בליגה. ירושלים מחזיקה ניצחה את כל שלושת משחקיה האחרונים נגד אשדוד ביתרון דו ספרתי ובסיבוב הראשון העונה אף עלו לראשונה למאזן חיובי נגדם במפגשי העבר 11:12


אמארה סטודמאייר. ועכשיו גם בליגה (דני מרון)

מכבי אשדוד מגיעה למשחק מהמקום העשירי בטבלה אך עם מאזן שלילי 14:8. בקבוצה אופטימיים מעט לאחר הניצחון על הפועל תל אביב במחזור הקודם, 89:95 במשחק החוץ. העונה הפסידה אשדוד לירושלים בצמד המשחקים, כשבסיבוב השני נכנעה 104:94, כשגם יום ענק של הסנטר ליס שושי שקלע 30 נקודות – לא הספיק. שימו לב לג'וש קרטר, השריד היחיד מסגל אשדוד במשחק בו גברה לראשונה על ירושלים – בעונת 2010/11. מלך שערי אשדוד בכל הזמנים הפציץ 26 נקודות במחזור שעבר. מאז שחזר לאשדוד בינואר, הוא שחקן חשוב מאוד בקבוצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי