מחזור 25 בליגת ווינר: חולון רוצה לחזור לנצח מול נס ציונה

גיא פניני
גיא פניני | עדי אבישי

הקבוצה של דן שמיר שמעדה מול הפועל אילת דווקא אחרי הניצחון היוקרתי על מכבי, פוגשת את היריבה שמחזיקה מולה ביתרון במשחקי החוץ. באר שבע ואשדוד נפגשות לדרבי של הדרום. בכורה למונרו במדי הרצליה מול ראשל"צ

(גודל טקסט)

המחזור ה-25 בליגת ווינר בכדורסל ימשיך מחר (ראשון) עם שלושה משחקים. במוקד, הפועל חולון תשחק נגד נס ציונה, כשלפניכן יקבל גיא פניני את תואר השחקן הישראלי המצטיין של חודש מרץ. עוד קודם לכן, אוהדי ראשל"צ יתרגשו לראות במשחק החוץ בהרצליה את הסנטר דריל מונרו שהוליך אותם לאליפות היסטורית לפני שלוש שנים, כשחתם עד לסיום העונה ויערוך בכורה. במשחק נוסף: הדרבי של הדרום, הפועל באר שבע לה מאזן שיוויוני 12:12, מול מכבי אשדוד מהתחתית.

בני הרצליה – מכבי ראשל"צ (19:20)

בני הרצליה נועלת הטבלה מגיעה למשחק לאחר שבמחזור הקודם חזרה להפסיד. הניצחון 81:95 על גלבוע גליל העלה את סף האופטימיות אלא שבמחזור הקודם נכנעה הקבוצה 97:86 מול עירוני נס ציונה, כאשר הגארד ג'רום דייסון בלט עם 21 נקודות ו-10-12 מהקו. דייסון מאוד אוהב לשחק נגד ראשל"צ, שכן בעונה שעברה קלע נגדה 30 נקודות. הקבוצה של שיבק מציגה מאזן שלילי 19:5. הבשורות הטובות מצד הקבוצה של שיבק היא חזרתו של הסנטר  דיאור פישר שיכלל בסגל לראשונה מזה זמן רב. מנגד, הרכז ג'יימס רובינסון לא נרשם למשחק,  הפורוורד-סנטר גייב לוין עדיין פצוע. בני הרצליה ניצחה רק בשני משחקי בית מתוך 11, מאזן הבית הגרוע בליגה.

מכבי ראשל"צ מדורגת במקום השביעי בטבלה עם מאזן 13:11. במחזור הקודם השיגה ניצחון ביתי לא פשוט 88:92 מול הפועל גלבוע/גליל. הגארד קמרון לונג' הצטיין עם 21 נקודות. הקבוצה רשמה חיזוק מעניין שכן דריל מונרו, שחקן העונה בליגה בעונת 2015/16, חתם בשורותיה עד לסיום העונה והסנטר אף עתיד לערוך מחר את הופעת הבכורה שלו. כזכור לפני שלוש שנים הוליך אותה לאליפות היסטורית. מנגד, הפורוורד דשון סטיבנס לא בסגל. ראשל"צ הפסידה בכל חמשת משחקי החוץ האחרונים שלה, כשלפני הרצף השלישי ניצחה בשלושה מתוך ארבעה. בעונה שעברה, ראשל"צ ניצחה בכל שלושת המשחקים במסגרת הליגה, ובסיבוב השלישי זה היה ניצחון מוחץ ב-31 הפרש: 69:100.


דריל מונרו. יחזק את הכתומים עד לסיום העונה (דני מרון)


הפועל באר שבע – מכבי אשדוד (19:25)

'הדרבי של הדרום', אם תרצו ייערך מחר בפעם השלישית בלבד במסגרת הליגה הבכירה. באר שבע, בינתיים, ניצחה בשני המשחקים העונה ובהפרשים דו ספרתיים: 70:87 במשחק הבית בסיבוב הראשון, ו-84:99 בסיבוב השני, וגם הצליחה להדיח אותה בחצי גמר גביע ווינר אחרי מותחן גדול 95:97 בתום שתי הארכות. השתיים מגיעות לאחר הפסדים במחזור האחרון. קבוצתו של רמי הדר נכנעה 102:96 בחוץ להפועל תל אביב, כשג'ורדן סווינג הסמול פורוורד קלע 23 נקודות והיה הטוב בקבוצתו. מנגד, אשדוד לא הצליחה להוות יריב להפועל ירושלים והפסידה 92:74 במשחק הבית. מארק טולפסן הפאוור פורוורד וג'וש קרטר הסמול פורוורד קלעו 19 נקודות כ"א.

המארחת מגיעה למשחק עם מאזן 12:12 שמציב אותה במקום החמישי בטבלה. ג'ורדן סווינג נעצר במחזור שעבר על נקודה אחת בלבד ו-0 מ-9 מהשדה. מנגד, לפניכן היה בכושר מצוין והוביל את קלעי האדומים עם 22 נקודות(פעמיים) ו-23 בהתאמה. מכבי אשדוד של בראנד גרינברג מדורגת במקום העשירי עם  מאזן שלילי 16:8. הרכז פול סטול חוזר מהשעיה לאחר משחק אחד ויוכל לעזור. מי שנמצא בכושר טוב הוא הסנטר ליס שושי שעומד על רצף של עשרה מחזורים עם מספרים דו ספרתיים, כשבמחזור שעבר רשם את הדאבל-דאבל החמישי שלו: 15 נקודות ו-14 ריבאונדים מול אילת.

הפועל חולון – עירוני נס ציונה (21:05)
דווקא אחרי ניצחון נהדר על מכבי תל אביב כשהיא משתלטת על המקום הראשון בליגה, הגיעה מפלה כואבת להפועל חולון שהפסידה ב-15 הפרש להפועל אילת. הפאוור פורוורד שון ג'ונס קלע 20 נקודות באותו ערב עם 9 מ-12 מהשדה. הקבוצה של דן שמיר לה מאזן 6:19, רוצה לחזור לנצח, אלא שהקבוצה שניצחה בכל המשחקים בסיבוב השני, רשמה שני הפסדים משלושה משחקים עם פתיחת הסיבוב השלישי. לפני המשחק, הסמול פורוורד גיא פניני יקבל את תואר שחקן החודש הישראלי בליגת ווינר. במהלך ההפסדים לנהריה וחולון קלעה חולון רק 74.5 נקודות. בשנה שעברה ניצחה חולון בכל המשחקים בעונה הרגילה.


טל דן. הצטיין בניצחון על חולון בסיבוב הראשון (עדי אבישי)

עירוני נס ציונה מדורגת במקום השישי בטבלה במאזן שלילי 13:11. במחזור האחרון ניצחה 86:97 בביתה את בני הרצליה כשהסנטר הניגרי טאליב זאנה קלע 21 נקודות. נס ציונה נמצאת בכושר גרוע שכן בששת משחקי הליגה האחרונים גברה רק על בני הרצליה האחרונה בטבלה, אותה פגשה פעמיים, והפסידה בארבעת המשחקים הנותרים. הקפטן והסמול פורוורד טל דן רשם מדד שלילי של (1-) במשחק הקודם נגד חולון אלא שבמהלך הניצחון בסיבוב הראשון בלט עם 20 נקודות בדרך לתואר מצטיין המחזור. לנס ציונה מאזן חיובי במשחקי החוץ מול חולון: 3:4. בליגה, מנגד, בכל משחקי הליגה הסדירה, שיוויון מוחלט 7:7.

המשחק בין השתיים בסיבוב השני היה הפכפך מאוד. הפועל חולון ניצחה 95:96 במשחק החוץ שלה לאחר הארכה, כאשר 30 נקודות של גארי בראון-רמירז, 14 מהן ברבע האחרון – לא הספיקו לנס ציונה, שהייתה בפיגור 18 ברבע האחרון והשיגה את היתרון הראשון והיחיד שלה במשחק דווקא רק בהארכה, אך בסוף הפסידו. זה היה משחק מוזר: 15 שלשות ב-48% היו לקבוצה של נדב זילברשטיין באותו הערב, אך רק 12 סלים של שתי נקודות – 23.5% שמהווים את האחוז השלישי הכי נמוך בהיסטוריה למשחק בודד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי