אפקט ההדחה: מכבי ת"א הפסידה 98:92 להפועל ירושלים

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | אודי ציטיאט

הצהובים לא התאוששו מההפסד לפנרבחצ'ה וסיום המסע האירופי, וספגו הפסד שלישי ברציפות לאחר שהובילו רוב המשחק. פלדיין (23 נק') וסטודמאייר (22) הובילו את קטש לניצחון ראשון העונה בקלאסיקו הכדורסל הישראלי

(גודל טקסט)

בשלוש השנים האחרונות, מיד אחרי ההדחה של מכבי תל אביב מהיורוליג היא ספגה הפסד בליגה. ובכן, נראה שהסטטיסטיקה נשמרת. הצהובים הפסידו היום (שני) 98:92 להפועל ירושלים לאחר הארכה.

גם הירושלמים הודחו מאירופה בשבוע שעבר, עם הפסד כואב בטנריף, אבל בעוד הם כבר זכו בגביע השנה ובוודאי יסמנו את העונה כהצלחה בלי קשר למה יעשו בליגה, עבור הצהובים יהיה מדובר בעונה ללא תואר לראשונה מאז 2009. זמן קצר לפני המשחק התבשר עודד קטש כי ג'ייקובן בראון וליאור אליהו לא כשירים למשחק, אבל זה לא מנע ממנו להסתמך על סטודמאייר, אוונס, פלדיין ואלכס צ'וברוביץ' בדרך לניצחון ראשון העונה על האלופה.

עבור מכבי ת"א מדובר בהפסד שלישי ברציפות, כולל אלה לפנרבחצ'ה ולחולון, וכעת לא רק המקום הראשון בסכנה אלא גם השני. במיוחד לאור העובדה שביום חמישי תגיע להיכל הפועל אילת שנמצאת בתקופה מעולה והשיגה הערב ניצחון רביעי ברציפות עם 69:90 גדול על עירוני נהריה. הפסד לקבוצה הדרומית עשוי לזעזע את שורות האלופה, שתיאלץ לעבור קיץ נוסף של מתיחת פנים ויציאה לדרך חדשה. אבל יש עוד זמן, ואולי ההספד מוקדם מדי. ימים יגידו.

ליאור אליהו. היה אמור לשחק אך נפצע בגב (אודי ציטיאט)
ליאור אליהו. היה אמור לשחק אך נפצע בגב (אודי ציטיאט)

מהלך המשחק
רבע ראשון: המשחק נפתח צמוד בדקות הראשונות, כשאף קבוצה לא בורחת רחוק מדי. אובראיינט ו-ווילבקין קלעו שלשות כדי לתת למכבי 6:8, ועוד שלשה של ווילבקין העלתה את הצהובים ל-7:13, אבל המארחת לא ויתרה ודשון באטלר החזיר אותה ל-11:13.אוברייאנט קלע שוב מחוץ לקשת וקטש לקח פסק זמן. משם החלה ריצה של מכבי, ואלכס טיוס ניצל איבודי כדור מצד האדומים כדי להעלות את מכבי ל-11:23. שלשה של פלדיין ונקודה של אוונס החזירו מעט את ירושלים למשחק, אבל לא מספיק לאור הרפיון בהגנה וסל יפה של מייקל רול. פלדיין קלע עוד שלשה כדי לסיים את הרבע ביתרון חד ספרתי, 18:27.

רבע שני: ירושלים חדשה עלתה לרבע השני, שנפתח עם שלשה של טיישון תומאס ושתי פעולות הגנה נהדרות. מכבי לא קלעה בשתי הדקות הראשונות של הרבע, בעוד התוצאה צומקה ל-23:27. עוד שלשה אדומה, הפעם של באטלר, צימקה לנקודה בלבד לפני שמייקל רול נתן קצת שקט בספסל האורחת ופארגו קבר שלשה קשה עם זריקה נהדרת בדרך ל-26:32. ווילבקין קלע גם הוא כדי להגדיל את ההפרש ל-7 וספרופולוס נרגע מעט לפני שאוחיון עם שלשה גדולה צימק ל-4 בלבד, 34:38.

עד סיום המחצית שתי הקבוצות קלעו באחוזים גבוהים, אך כל פעם שצ'וברוביץ', אוחיון או באטלר קלעו בצד אחד, בלאק וזוסמן (בהטבעה יפה) השאירו את היתרון בצד הצהוב. ואז בר טימור ותמיר בלאט קלעו, והתוצאה פתאום היתה שוויון 42:42, 20 שניות להפסקה. ווילבקין עשה נקודה אחת מהעונשין כדי לסיים את המחצית עם 42:43 לאורחת.

יוגב אוחיון. שלשה קריטית שלו החזירה את ירושלים למשחק (אודי ציטיאט)
יוגב אוחיון. שלשה קריטית שלו החזירה את ירושלים למשחק (אודי ציטיאט)

רבע שלישי: ווילבקין קלע בצד אחד, אמארה "יהושפט" סטודמאייר ענה עם דאנק אדיר בפיק אנד רול ואז קלע וסחט עבירה כדי להשוות ל-47:47. פלדיין דייק שלוש פעמים מהקו כדי להעלות את ירושלים ליתרון ראשון מאז הדקות הראשונות, 51:52. שתי הקבוצות הרבו להחטיא לאורך הרבע. דיברתולומיאו הכניס כדור נהדר לבלאק שהטביע כדי להשוות, 54:54. השחקנים של קטש ענו עם מהלך קבוצתי שהסתיים עם זריקה מרחוק של בלאט שאיכשהו נכנסה פנימה. דיברתולומיאו הצליח להחזיר את היתרון למכבי עם שלשה ראשונה מזה זמן רב, 59:61, שבע שניות לסיום הרבע. סטודמאייר קלע מהקו, והרבע נגמר בשוויון 61:61.

רבע רביעי: הפועל ירושלים פתחה בסערה את הרבע האחרון, וסטודמאייר ואוונס העלו אותה ל-63:67, אבל למרות איבודי כדור של אובראיינט ופארגו, האדומים לא הצליחו לברוח לפער גדול יותר. תומאס סיים מתפרצת נהדרת עם סל שנתן לקבוצתו 69:72 וספרופולוס לקח עוד פסק זמן. רול קבר שלשה בדרך ל-72:75 אדום, ארבע וחצי דקות לסיום.

סטודמאייר העלה את ירושלים להפרש 8, הגדול ביותר שלה במשחק, לפני ששלשה של ווילבקין צימקה ל-75:80. דיברתולומיאו קלע שלשה קריטית 55 שניות לסיום וצימק להפרש 2. ווילבקין קלע גם הוא כדי לקבוע שוויון 80:80, חצי דקה לסיום. פלדיין ניסה למרוח את השעון, אבל המהלך שלו לא הסתיים בסל והמשחק הלך להארכה.

סטודמאייר. האיש החזק על המגרש (אודי ציטיאט)
סטודמאייר. האיש החזק על המגרש (אודי ציטיאט)

הארכה: דיברתולומיאו נתן 4 נקודות רצופות עבור מכבי, אבל תומאס החזיר את היתרון לאדומים ב-84:86. אובראיינט קלע שלשה דקה ו-40 שניות לסיום כדי להשוות ל-89:89, פלדיין החזיר עם שלשה משלו. עוד שלשה נהדרת וסופר חשובה שלו קבעה 92:96, 33 שניות לסיום, והקהל האדום התמלא אנרגיות. באטלר הלך לקו וסגר את הסיפור עם שתי קליעות מדויקות.

קלעים
להפועל ירושלים: ג'יימס פלדיין 23, אמארה סטודמאייר 22, טיישון תומאס 18 (גם 10 ריב'), דשון באטלר 11, יוגב אוחיון 9, תמיר בלאט 7, ג'וש אוונס 4, אלכס צ'וברוביץ' ובר טימור 2 כל אחד.

למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 22, ג'ון דיברתולומיאו 21, ג'וני אובראיינט 15, יובל זוסמן 8, מייקל רול וג'רמי פארגו 7 כל אחד, טאריק בלאק 6, אלכס טיוס 4, אנג'לו קוליארו 2. גם שותפו: דני אבדיה וג'ייק כהן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי