מכבי ראשל"צ הדהימה בניצחון חוץ מרשים – 84:95 בחולון

איתי שגב
איתי שגב | דני מרון

הכתומים הגיעו לאולמם של הסגולים, הציגו משחק הקרבה נהדר וחזרו הביתה עם 0:1 בסדרת רבע גמר הפלייאוף תוך שהם מבטלים את יתרון הביתיות של המארחת. וולדן (24 נקודות) נפצע במותנו ופונה לבית חולים

(גודל טקסט)

מכבי ראשל"צ השיגה אחר הצהריים (שישי) את ניצחון החוץ הראשון של הפלייאוף לעונה זאת, 84:95 מרשים על הפועל חולון. קורי וולדן נפגע במותנו ופונה לטיפול בבית חולים, גם שון ג'ונס נפצע. בפעם הקודמת שמכבי ראשל"צ והפועל חולון נפגשו בפלייאוף, לפני ארבע שנים, יתרון הביתיות היה של הסגולים, אבל כבר במשחק הראשון הכתומים לקחו אותו. היום קיבלנו מעין שחזור, עם משחק מרשים מאוד של האורחים מעיר היין בהיכל טוטו בחולון בדרך לניצחון וליתרון 0:1 בסדרה. משחק השני יהיה ביום שני בבית מכבי. 


ראשל"צ נכנסה לסדרה עם רצף של שמונה הפסדי ליגה לחולון והדחה כואבת בהיכל טוטו אשתקד ברבע גמר הגביע, אבל השנה נראה שהיא עשויה מהחומרים הנכונים. אחרי שזכתה בגביע ווינר סל ועלתה לגמר הגביע, היא עשתה היום את הצעד הראשון מבין שלושה לפיינל פור, הרבה בזכות ערב גדול של קמרון לונג שכבר בשלב מוקדם הודיע לכולם שהוא נמצא עם דאנק מרשים. נמרוד טישמן, עוז בלייזר ואדם אריאל סיימו כולם בספרות כפולות, דריל מונרו עשה עבודה שקטה ויעילה והכתומים השיגו ניצחון מוצדק.


בחולון נראו לא מעט פרצופים מודאגים בסיום ולא רק מההפסד, אלא גם מהפציעות של קורי וולדן ושון ג'ונס שנאלצו לנטוש את המשחק ברבע הרביעי. וולדן להט במחצית הראשונה עם 21 נקודות והביא את הסגולים מפיגור דו-ספרתי לשוויון לקראת ההפסקה, אבל אחריה כל הקבוצה נחלשה מאוד בהתקפה ולא הצליחה לייצר ריצה משמעותית כמו ברוב משחקי הבית שלה העונה.
 


אוהדי הפועל חולון. העידוד הנהדר לא הספיק (דני מרון)


קלעו להפועל חולון: קורי וולדן 24, סקוטי ריינולדס 16, שון ג'ונס 13 ו-15 ריבאונדים, דקוואן ג'ונס 11, דריון אטקינס 10, עמית שמחון 6, איגור קולשוב ושלומי הרוש 2 כ"א.


קלעו למכבי ראשון לציון: קמרון לונג 23, דריל מונרו 17, אלכס המילטון, עוז בלייזר, ונמרוד טישמן 11 כ"א, אדם אריאל 10, דיימון סימפסון 8, איתי שגב 4. 


חולון פתחה עם וולדן, הרוש, קולשוב, ד. ג'ונס וש. ג'ונס, ראשל"צ עם המילטון, לונג, בלייזר, מונרו ושגב. מונרו קלע את הסל הראשון במשחק, שני הג'ונסים עלו על הלוח בצד השני ושגב בצבע קבע 7:7. וולדן התחיל להתחמם עם שתי שלשות ואחת נוספת של אטקינס קבעה 12:18 לחולון. סימפסון שעלה מהספסל החל ריצת 0:7, טישמן קבר שלשה ודאנק של לונג השלים מהפך, 18:19. הרוש ואטקינס השיגו סלים נוחים, אבל טישמן, לונג ובלייזר הביאו את הכתומים ל-5 מ-7 לשלוש, לפני שאטקינס באחת משלו צימק ל-30:25 אחרי 10 דקות.



מונרו. ניצחון גדול בפתיחת הסדרה (דני מרון)


ריינולדס פתח את הרבע השני בשלשה, אבל ראשל"צ הגיבה טוב ובהובלת המילטון ומונרו ברחה לפער דו-ספרתי, 28:38 אחרי סל של אריאל. וולדן קבר שתי שלשות מטווח גדול, אבל חולון פספסה מספר הזדמנויות להתקרב עוד יותר ושלשה של אריאל קבעה 34:42. וולדן הלוהט צלף בפעם החמישית מעבר לקשת, לונג והמילטון ביססו את היתרון אך וולדן ושמחון שוב צימקו, 46:41. גודס ביקש פסק זמן, ריינולדס קלע עוד שלשה ודאנק של וולדן הביא אותו ל-21 נקודות ואת התוצאה לשוויון 46:46. בלייזר בשלשה חשובה סגר את המחצית ביתרון קטן, 46:49 לראשל"צ.


סימפסון ושון ג'ונס הוציאו לפועל בדקות הראשונות של המחצית השנייה, מונרו ולונג בסלים יפים הגדילו שוב לדו-ספרתי, 49:59. סימפסון ביצע עבירה רביעית מוקדמת, דקוואן ג'ונס קלע מבחוץ ואחרי סל נוסף של מונרו צימק שון ג'ונס ל-61:56 בפולו דאנק מרשים וליי אפ קל. בלייזר ריחף לאלי הופ ואחרי שלוש קליעות עונשין של וולדן קבע 59:65 מהקו. בלייזר תרם גם גג גדול, טישמן הוסיף סל ועבירה והמילטון בדאנק גדול קבע 61:70. חמש נקודות של אריאל בחצי הדקה האחרונה קבעו יתרון שיא, 61:75 לראשל"צ.



קורי וולדן. נפצע ופונה לטיפול (עדי אבישי)


שון ג'ונס קטע בצורת של שש דקות ללא סל שדה, ראשל"צ נקלעה לבצורת משלה אבל וולדן ושון ג'ונס נפצעו וסימפסון דאג להגדיל את היתרון בחזרה, 65:79. דקוואן ג'ונס לקח אחריות וביחד עם ריינולדס הוריד לחד-ספרתי, 79:71. מונרו קלע סל חשוב מריבאונד התקפה ולונג הגדיל ל-71:83 במתפרצת. אטקינס וריינולדס שוב הורידו לחד-ספרתי, ולונג המצוין לא נתן להם להתקרב יותר מדי, 76:87.


דקוואן ג'ונס חדר יפה לסל ועבירה, טישמן נשלח שלוש פעמים ברציפות לקו וקלע רק 2 מ-6, 81:89, דקה לסיום. ריינולדס סחט עבירה חמישית מטישמן וקלע פעמיים מהקו, המילטון השאיר נקודה על הקו אבל קלע את השנייה, 83:90. אטקינס החטיא פעמיים בצבע, המילטון קלע 2 מ-2 וריינולדס עם אחת בלבד הוריד ל-92:84. לונג סגר ערב נהדר עם קליעות עונשין, 84:95 בסיום לראשל"צ שלוקחת את השליטה בסדרה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי