קורי וולדן נבחר לשחקן העונה, תומר גינת הישראלי המצטיין

קורי וולדן מצטיין העונה
קורי וולדן מצטיין העונה | דני מרון

הגארד שכיכב בהפועל חולון נבחר למצטיין עונת 2018/19, פורוורד הפועל תל אביב קיבל חותמת לעונה הנהדרת שלו. ג'ון דיברתולומאו, ג'יימס פלדין ואלייז'ה בראיינט הצטרפו לשניים בחמישיית העונה של הליגה

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל בכדורסל ערכה היום (שישי) את האירוע גאלה ובו התקיים טקס מצטייני העונה. על אף היעדרותה של הפועל חולון ממעמד הפיינל פור, קורי וולדן נבחר כצפוי לשחקן המצטיין של עונת 2018/19. הגארד התעלה מעל כל הציפיות והעמיד ממוצעים של 18.7 נקודות, 3.7 כדורים חוזרים, 5.1 אסיסטים ובנוסף קלע באחוזים נהדרים, כמעט 60% ל-2 נקודות ו-41.7% בזריקות מחוץ לקשת. לאור היכולת הנהדרת שלו, וולדן צפוי לקבל הצעות מקבוצות בדרג גבוה יותר באירופה וכנראה לא ימשיך בהפועל חולון, שללא ספק תתגעגע אליו.

בתוך עונה מאכזבת ומלאת תהפוכות של הפועל תל אביב, תומר גינת היה אי של יציבות והיום קיבל את ההוקרה על כך כשנבחר לשחקן הישראלי של העונה. גינת קלע 14 נקודות, הוריד 7.1 כדורים חוזרים (כולל שיא קריירה של 21 בדרבי האחרון של העונה הסדירה) וחטף 1.6 כדורים למשחק.

ג'ון דיברתולומאו שהיה אולי השחקן המצטיין של מכבי בליגה, ג'יימס פלדין שהוביל את קלעי הפועל ירושלים, ואלייז'ה בראיינט שכיכב במדי הפועל אילת הצטרפו לוולדן וגינת בחמישיית העונה של הליגה. קמרון לונג, גיא פניני, טל דן, סולימאן בריימו וטאריק בלאק נבחרו לחמישייה השנייה.

אי של יציבות. תומר קיבל במעמד הענקת הפרס (דני מרון)
אי של יציבות. תומר גינת במעמד הענקת הפרס (דני מרון)

בתואר השחקן השישי של העונה זכה סולימאן בריימו מהפועל אילת. סנטר הקבוצה מהדרום, שהיה אחד הגורמים העיקריים למפנה לאחר פתיחת עונה מקרטעת, רשם 15.5 נקודות, 5.7 ריבאונדים, 1.5 חטיפות וחסימה למשחק למרות שפתח מדי משחק על הספסל של שרון דרוקר.

קמרון לונג ממכבי ראשון לציון נבחר למצטיין הפלייאוף, לאחר שיכולת נהדרת שלו עזרה לכתומים לגבור על הפועל חולון ללא יתרון ביתיות בסדרת רבע הגמר. לונג קלע בפלייאוף לא פחות מ-21.8 נקודות למשחק, אליהן הוסיף 3.8 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים, בנוסף ל-53% אחוזי הצלחה מהשדה ו-50% לשלוש נקודות.

חמישיית העונה של ליגת העל לעונת 18/19 (דני מרון)
חמישיית העונה של ליגת העל לעונת 18/19 (דני מרון)

נתנאל ארצי מהפועל גלבוע/גליל נבחר לשחקן המשתפר של העונה. הפורוורד שגדל במכבי חיפה המשיך את ההתקדמות שלו בדרך להיות אחד הישראלים הבולטים בליגה ותרם 7.6 נקודות , 3.1 ריבאונדים ו-0.9 חטיפות בקבוצה של אריאל בית הלחמי.

לסיום, עמית גרשון שעלה עם הפועל באר שבע מהליגה השנייה, זכה לאקורד סיום מוצלח לעונתו הראשונה בליגת העל כשנבחר לתגלית העונה. הגארד בן ה-23 רשם 6 נקודות ב-15 דקות בממוצע למשחק ובמחזור הלפני האחרון של העונה הסדירה הוא קבע שיא קריירה מרשים של 32 נקודות במפגש עם גלבוע/גליל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי