דיברתולומיאו: "זאת היתה עונה מלאת אמוציות". ספרופולוס: "ניצחנו במרתון, גאה במועדון"

ג'ון דיברתולומיאו
ג'ון דיברתולומיאו | עדי אבישי

הקפטן זכה בתואר ה-MVP והתרגש: "יו לנו הרבה עליות וירידות". על ספרופולוס: "הגיע באמצע העונה והיו לו את הכלים להפוך אותנו למצליחים". שמעון מזרחי דמע בסיום, יובל זוסמן: "בעונה הבאה אהיה במכבי או ב-NBA"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אלופה. בלי גביע ווינר, בלי גביע המדינה ועם הדחה מהיורוליג לפני הפלייאוף, הצהובים סיימו הערב (חמישי) עונה קשה עם טעם מתוק בפה כשניצחו 75:89 את מכבי ראשון לציון בגמר הפיינל פור והניפו את צלחת האליפות.

הקפטן ג'ון דיברתולומיאו נבחר למצטיין הפיינל פור ואמר: "זה רגע מאוד מרגש, זאת היתה עונה מלאת אמוציות. היו לנו הרבה עליות וירידות, אני שמח שידענו להגיב לזה טוב. ההתחלה היתה מאוד קשה, גם במשחק, אבל עשינו הגנה טובה וניצחנו".

ספרופולוס שינה את הקבוצה: "זה היה תהליך עם המאמן, הוא הגיע באמצע העונה, היו לו את הכלים להפוך אותנו למצליחים וזה מה שהוא עשה. זה היה חשוב מאוד למועדון, כי אנחנו כאן כדי לזכות בתארים".

טיוס ורול חוגגים. מחצית שנייה נהדרת של הקבוצה (עדי אבישי)
טיוס ורול חוגגים. מחצית שנייה נהדרת של הקבוצה (עדי אבישי)

גם דיאנדרה קיין החמיא לבוס: "אני סומך על המאמן, ואני חושב שהוא סומך עליי. יצרנו חיבור מיוחד. הוא הגיע ושינה את העונה שלנו. הוא מאמן מצוין ועוד יותר כבנאדם".

"זה היה רגע גדול לאמא שלי", הוסיף קיין, "היא גאה בי. אני אחזור הביתה ואראה אותה בעוד כמה ימים. לא ידעתי מתי אני אחזור, המאמן והחברים פה עזרו לי לעבור את הזמן הזה. היתה דרך קופצנית אבל עכשיו יש לנו קצת שקט".

המאמן יאניס ספרופולוס התרגש: "אני מאושר, אני מאוד גאה במועדון. זה תואר נוסף בארון המפואר של מכבי תל אביב ואני מקווה שזה יביא שמחה לאוהדים. זה לא היה קל לאורך העונה, אני רוצה להודות לצוות האימון שתמך בי מההתחלה".

ספרופולוס.
ספרופולוס. "היה לנו רצף טוב בסיבוב השלישי" (עדי אבישי)

"בסיבוב השלישי היה לנו רצף ניצחונות טוב, והיה לנו זמן לעבוד ולשפר את הדברים שרצינו. אחרי שהודחנו מהיורוליג היה לנו יותר זמן לעבוד לקראת סיום העונה. היה לנו קשה במיוחד בפיינל פור, היה משחק צמוד בחצי הגמר ואלה משחקים שאם אתה לא מנצח אתה בחוץ".

ההגעה באמצע העונה: "המצבים האלה לא טובים לאף מועדון, ניסינו לבנות סגנון שונה של משחק, יותר אינטנסטיבי וכזה שבונה יותר על הגנה. שיניתי הרבה מהלכים התקפיים, וניסינו לנצל את היתרונות של השחקנים".

מה הלאה: "עדיין לא התחלנו בהכנות לעונה הבאה, שום דבר לא סגור רשמית. קודם כל אני רוצה לשמור כמה שיותר שחקנים מהסגל הקיים. אני צריך לדבר עם ההנהלה לפני שכולם יידעו יותר פרטים. אחר כך נדע את מי נשמור ומה שיהיה חסר לנו, נשלים".

הנפת הצלחת.
הנפת הצלחת. "היו משחקים צמודים בפיינל פור" (עדי אבישי)

"פספסנו את הפלייאוף ביורוליג, ואני רוצה בעונה הבאה להילחם על זה. זה מה שאני רוצה לשנות ואני אביא את השחקנים שיכולים לעזור לי להגיע לשם".

יובל זוסמן סיפר: "אני רוצה להגיד תודה למועדון, לכל הסגל שיש פה. כל מי שעבד קשה בשביל זה. ותודה להורים שלי ולמשפחה".

"התחלתי את העונה לא רע אבל היתה ירידה משמעותית, בתור שחקן מקצועי יש הרבה עליות וירידות בדרך. אתה צריך לקום כל בוקר עם מטרה ולדעת שזה מה שאתה עושה. וה מה שאני רוצה לעשות".

שמעון מזרחי עם השרה מירי רגב.
שמעון מזרחי עם השרה מירי רגב. "רצינו לזכות באליפות ולהחזיר את הרצף" (עדי אבישי)

השלב הבא עבורו: "אני טס מחר או מחרתיים לארצות הברית, לראות קבוצות שמעוניינות בי. הכל נזיל, לא יודע איך זה יתקדם משם. אני יכול להגיד שבעונה הבאה אהיה או במכבי או ב-NBA".

שמעון מזרחי נצפה לאחר הסיום כשהוא בוכה מהתרגשות, וניסה להסביר את האמוציות: "אליפות 53, נכון, ואני לא זוכר כמה מתוכן הגיעו ב-50 השנים שאני עומד בראש המועדון. אבל הפעם מאוד רצינו לזכות באליפות מכיוון שהרצף שלנו נקטע. האליפות היתה מאוד חשובה, הדבר היחיד שהעיב עליה היא שהשגנו אותה בפיינל פור ולא בסדרות. אחרי שסיימנו את העונה במקום הראשון עם שישה הפסדים בלבד, היינו צריכים להיאבק במשחק אחד על התואר".

"תמיד הייתי נרגש בתארים, השנה לא הצלחתי להסתיר את זה. הייתי מאוד מתוח כי היריבות שלנו נתנו משחקים קשים".

ווילבקין וספרופולוס.
ווילבקין וספרופולוס. "רוצה להגיע לפלייאוף היורוליג" (עדי אבישי)

טאריק בלאק סיכם: "הרגשתי ריכוז לאורך כל המשחק, יחד עם כל החברים שלי. כולנו סומכים אחד על השני והם החדירו לי ריכוז. זה רגע ענק, זה מאוד מספק לעשות את מה שעשינו אחרי עונה כזאת, שמח שהצלחנו להגיע לכאן כי זה חשוב למועדון הגדול הזה".

הראשון שצפוי להישאר: "אני מאוד אסיר תודה, אבל עכשיו אני חושב רק על הרגע הזה, מאושר ברגע הזה וחושב רק על הרגע הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי