דן שמיר יצא לניו זילנד, יחתום לשנתיים כמאמן ברייקרס

דן שמיר
דן שמיר | עדי אבישי

המאמן שעזב את הפועל חולון לאחר ארבע שנים החל את מסעו לאוקלנד, שם הוא צפוי לאמן את הקבוצה הניו זילנדית היחידה שמשתתפת בליגה האוסטרלית

(גודל טקסט)

דן שמיר, מאמנה בארבע השנים האחרונות של הפועל חולון, טס היום (שבת) לניו זילנד, שם הוא אמור לחתום לשתי העונות הקרובות כמאמנה של ניו זילנד ברייקרס, הקבוצה היחידה מניו זילנד המשחקת בליגה האוסטרלית (NBL).

שמיר בן ה-44 מגיע כדי לאמן קבוצה השייכת לעיר אוקלנד, בצפון מרכז האי האקזוטי, קבוצה שזכתה ארבע פעמים באליפות כשהאחרונה הייתה בשנת 2015. את העונה שעברה סיימו הברייקרס עם מאזן שלילי 16-12. האולם הביתי של הקבוצה נמצא כאמור בעיר אוקלנד ומשפחתו של שמיר תתגורר בעיר המונה מעל מליון תושבים. פעם בשבועיים תטוס הקבוצה לאוסטרליה, תקיים שני משחקים ותחזור לאולמה, בו תארח לשני משחקים קבוצות אוסטרליות.

בסגל הקבוצה נמצאים נכון לעכשיו הגארד קורי וובסטר, ששיחק לפני שנתיים בעירוני נהריה והיה מהקלעים הבולטים בליגה. מבין השחקנים החתומים בקבוצה אותה אמור לאמן שמיר, נמצאים הכישרון הצעיר אר ג'יי המפטון האמור להיבחר בדראפט הבא בין עשרת הראשונים לאחר שהפך למושא הערצתם של לא מעט קבוצות ב-NBA.


יצא לניו זילנד. דן שמיר (עדי אבישי)

המפטון ( 1.95, 85 קילו, 2.04, יליד 2001) הנחשב לקלעי מעולה, שחקן בעל שליטה אבסולוטית בכדור. הוא העדיף להישאר עונה נוספת בניו זילנד, להתחזק גופנית ומנטלית. הצלחה של המפטון תהיה גם הצלחה של דן שמיר ומי יודע אולי בעקבות הטאלנט הצעיר שלו, המאמן הישראלי יגיע ל-NBA. גארד נוסף בסגל של הברייקרס הוא מקס דה גיסט (19).

כידוע, שמיר החל לאמן כשהיה בן 20. הוא התחיל את דרכו במחלקת הנוער בהפועל ירושלים, בהמשך הוא שימש ב כעוזר מאמן מכבי ת"א, חזר להפועל ירושלים כמאמן ראשי (איתה זכה בשני גביעי מדינה) אימן את בני הרצליה, הפועל חולון ושימש במשך עונה אחת כעוזרו של אטורה מסינה בצסק"א מוסקבה. ב-2015 חזר להפועל חולון ובשנה שעברה זכה עם קבוצה בגביע המדינה, הגיע איתה לגמר הפיינל פור, נבחר לאמן העונה והפך לאחד מהמאמנים המוצלחים בהפועל חולון.

בנוסף אימן את הנבחרות הצעירות של ישראל, כולל נבחרת העתודה. היה עוזר המאמן הלאומי ונחשב לאחד מהמאמנים הבולטים והמעוטרים למרות גילו הצעיר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי