מועד הסיום מתקרב, במנהלת טרם החליטו על מבנה הליגה

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

ארבעה ימים נותרו לתאריך שבו צריכה להתקבל החלטה על שיטת ההכרעה של ליגת העל בכדורסל ומספר הזרים בכל קבוצה, אך קיימים חילוקי דעות רבים בין המעורבים בדבר, מה שעשוי להשאיר את הפיינל פור לעונה נוספת

(גודל טקסט)

דירקטוריון מנהלת ליגת העל בכדורסל אמור להתכנס ביום שני הקרוב על מנת להחליט בנושאים כמו מבנה הליגה, שיטת ההכרעה ומספר הזרים בכל קבוצה, בנוסף לסוגיות אחרות. ה-15 לחודש הוא המועד האחרון שנקבע בשנה שעברה על ידי ועדת שרעבי, המנהלת, ארגון השחקנים וההסתדרות על מנת להכריע בסוגיות אלה.

נכון לעכשיו אין הסכמות בנושאים המוזכרים לעיל. חילוקי הדעות הרבים קשורים בעיקר לשאלת מספר הזרים, חוק המתאזרחים וחוק הצעירים ומונעים הסכמה גורפת, כאשר גם כשתהיה כזו, היא תהיה חייבת להיות מאושרת על ידי ארגון השחקנים.

המחלוקת היא לא רק סביב מספר הזרים שיוכלו הקבוצות לרשום, הקנס הכספי שיוטל על אלו שירצו לשתף מעל ארבעה זרים והפיצוי שיקבלו הקבוצות שיכללו שלושה זרים בטופס, אלא גם על הגדרת חוק הצעירים ורצון ועדת שרעבי לתת עדיפות לקבוצות שיתנו במה לשחקנים צעירים בוגרי מחלקות הנוער.

חילוקי דעות סביב מספר הזרים והמתאזרחים. יוסי שרעבי, יו
חילוקי דעות סביב מספר הזרים והמתאזרחים. יוסי שרעבי, יו"ר הוועדה (אודי ציטיאט)

סוגיה נוספת שאין הסכמה לגביה היא שיטת המשחקים והמעבר לסדרות החל משלב רבע הגמר ועד לגמר וביטול הפיינל פור. נראה כי בעונה הקרובה ייצמדו להחלטה לבטל חלקית את החוק הרוסי. כל קבוצה תחויב לשתף ישראלי אחד בחמישייה ותוכל לרשום חמישה זרים בטופס. הליגה תשוחק כפי שהיה נהוג עד עכשיו: שלושה סיבובים, לאחר מכן פלייאוף ובסיומו פיינל פור. הדבר נכון לעונה הקרובה ורק אחריה יבוא השינוי, בכפוף להסכמת אירגון השחקנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי