טימור: "זו אחריות גדולה להיות קפטן, הלפרין הכין אותי לזה"

בר טימור
בר טימור | אודי ציטיאט

שחקני ליגת העל פתחו את העונה באירוע חגיגי של המנהלת, גארד הפועל ירושלים הביע התרגשות מתפקידו החדש. שוכמן: "הפועל ת"א זה מועדון שצריך להיאבק על תארים". וורקמן: "כיף שוורגאס חוזר, האנרגיות שלו מדבקות"

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל בכדורסל ערכה אמש (שני) אירוע לכבוד פתיחת העונה החדשה, שבו כל הקבוצות השתתפו בתחרות באולינג ולאחר מכן המשיכו לארוחה חגיגית. השחקנים קיבלו הזדמנות לזמן איכות עם חבריהם לקבוצה וגם עם חבריהם מהקבוצות המתחרות ובין לבין גם התפנו לדבר על האתגרים שמצפים לקבוצתם בשנה הקרובה.

בר טימור, שמונה לקפטן הפועל ירושלים, חלק את תחושותיו לקראת העונה שבפתח: "אנחנו מתחברים כקבוצה, הגיעו הרבה חבר'ה חדשים אבל השארנו בסיס טוב מהעונה שעברה. עברנו שבועיים אינטנסיביים מתחילת האימונים ומחר נבחן את עצמנו פעם ראשונה במשחק הכנה".

המינוי לקפטן: "זה כיף, מרגש ומאוד מכבד. זו אמנם עונה שישית שלי במועדון, אבל הראשונה כקפטן וזה מיוחד, יש יותר אחריות ואני שמח על כך".

האם האחריות מתבטאת גם בפן המקצועי: "פחות, אבל אני חושב שיש דברים מחוץ למגרש, כמו להחזיק את החבר'ה הרבה פעמים במצבים היותר קשים ולא רק את עצמי. יותם הלפרין כבר עשה לי שיחת הכנה, כך שאני יודע כבר לקראת מה אני הולך".

המטרות לעונה הקרובה: "ירושלים תמיד רוצה להתמודד על התארים וזה לא השתנה".


גם השנה מכוונים בבירה לזכייה בכל התארים (FIBA)

מגיעים עם "קוף על הגב" אחרי סיום העונה הקודמת? "אנחנו תמיד רוצים להתקדם יותר מהשנה הקודמת, גם בעונות טובות. אני לא חושב שהעונה שעברה הייתה רעה, שיחקנו כדורסל טוב ואסור לשכוח שגם זכינו בגביע. נכון שבליגה ובאירופה הסיום היה איזשהו פספוס, אבל אנחנו רוצים לעשות צעד קדימה".


המשכיות הסגל
: "זה מאוד חשוב, זה קורה בירושלים הרבה בשנים האחרונות הן בגזרת הישראלים והן בזרים וזה רק יכול לעזור לקבוצה להתחבר יותר מהר ולהצליח".

עידן זלמנסון, שהצטרף הקיץ למחזיקת הגביע, שיתף את תחושותיו על הבית החדש: "התנאים כאן מדהימים, למרות שהמועדון הוא גדול, הוא מאוד מחבק והכל כאן מרגיש מאוד משפחתי. יש חבר'ה עם אופי מדהים ואני שמח על התלכיד שנוצר כאן ואני בטוח שתהיה לנו עונה טובה גם על המגרש".

הציפיות מעצמו בעקבות ההגעה למועדון גדול: "קודם כל להשתלב כמו שצריך עם השחקנים שהיו כאן שנה שעברה, מבחינת השיטה אני מכיר את עודד ויודע בדיוק למה הוא מצפה. אבל מה שחשוב זה שנצליח כקבוצה ונגיע למטרות שלנו, אני בטוח שכל אחד יקבל ביום נתון את הבמה שלו. כמובן שאני רוצה לתרום כמה שיותר, להיות משמעותי ולעזור בכל מה שידרשו ממני, אבל בסופו של דבר המטרות ברורות בתור קבוצה וזה מה שחשוב".

ההיכרות עם קטש: "יש לי חיבור מאוד טוב איתו, הוא הסיבה העיקרית שבגללה החלטתי לבוא לירושלים, חוץ מזה שזה באמת מועדון גדול ואתגר אמיתי בשבילי ואני מאוד נהנה לעבוד עם עודד, הוא מלמד אותי המון ויחד עם החבר'ה שיש כאן אני בטוח שאוכל להתקדם העונה".


בלאט וזלמנסון בנבחרת. מעתה יחד גם בקבוצה (אודי ציטיאט)

חואקין שוכמן, אחד ההחתמות המבטיחות שביצעה הפועל תל אביב בקיץ הנוכחי, סיפר מה האדומים צפויים להציג בעונה הקרובה: "הגיעו לכאן הרבה שחקנים צעירים ורעבים, אנחנו רוצים לבנות קבוצה אגרסיבית, לוחמת, שתרוץ הרבה. כשהגעתי לכאן אמרתי לכולם שבתור שחקן אורח, תמיד נהניתי לשחק בדרייב אין וזה משהו שצריך להשתנות. יחד עם הקהל הגדול שיש לקבוצה הזו, אנחנו צריכים ליצור אווירה וסגנון משחק שיגרום ליריבות לחשוש מהמשחקים נגדנו. הפועל תל אביב זה מועדון שצריך להתחרות על תארים".

ווילי וורקמן, קפטן העולה החדשה מכבי חיפה, דיבר על החזרה לליגת העל: "מלכתחילה זו הייתה התכנית, קיווינו שנחזור תוך שנה בלבד ועמדנו במשימה, לא רציתי להמשיך לשחק בליגה השנייה כל הקריירה שלי".

הסגל: "הסגל נהדר, אנחנו עדיין חסרים את ורגאס וקוברפרג, יש אחלה חבורה, אני חושב שנציג כדורסל שמח עם קצב גבוה, תהיה עונה מהנה ואנחנו מצפים לה".

על המאמן דניאל סאואנה: "אני קרוב מאוד לדניאל. אנחנו מבלים ביחד, מדברים המון, בנינו מערכת יחסים עוד לפני שהוא הפך למאמן. כשהגעתי לכאן הוא היה עוזר מאמן שני ואני הייתי השחקן השמיני ברוטציה בערך, כך שעשינו התקדמות גדולה ביחד. הוא מאמן שונה, כמאמן זר הוא מביא סגנון כדורסל אחר מזה שמשוחק כאן ואני מקווה שיחד נעשה כאן דברים שלא נראו כאן לפני".


המסע לארה"ב
: "זה אחד החלקים הכי מרגשים של העונה. תהיה לנו הזדמנות להתמודד עם קבוצות NBA, לטייל ולבלות הרבה זמן ביחד וזה מאוד חשוב לקבוצה, זו הזדמנות שקבוצות אחרות לא זוכות לה, גם אם הן משחקות באירופה. וכמובן שגם אוכל לפגוש חברים וקרובי משפחה, ככה שיהיה כיף".


וורקמן נגד סקרמנטו. מתרגש מהמסע בארה"ב (AFP)

חזרתו של גרגורי ורגאס: "הוא כמו מנוע, הוא מנהיג והוא עושה דברים מעבר להיותו הרכז. כל זמן שהוא על הפרקט, אתה מרגיש שהקבוצה רצה. כמו שרכב לא ייסע ללא מנוע, כך אנחנו מרגישים לגבי גרגורי, כשהוא איתנו אנחנו מרגישים שאפשר להגיע לאן שנרצה ולהמשיך להילחם גם כשאנחנו עייפים. כשהרכז שלך משחק ככה, לאף אחד אין תירוץ לא לשחק באותה גישה. זה מדביק את כולם, האנרגיות מדבקות. וזה הרבה יותר כיף כשיש לך בחור חיובי כמוהו, זה הופך את העבודה שלך ליותר כיפית ויותר מוצלחת".


האם הוא מצפה לעשות שדרוג העונה
: "אני מבלה כל קיץ במגרש, עובד על המשחק שלי ואני מנסה לחזור יותר טוב כל שנה, לא חשוב באיזה ליגה משחקים ומה התפקיד שלי בקבוצה. אני מקווה שאספק את הסחורה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי