חיים אוחיון: "רוצה שלשחקנים הצעירים יהיה אופק לשאוף אליו"

חיים אוחיון
חיים אוחיון | האתר הרשמי

חודש אחרי שכבר הייתה על סף ירידה ללאומית בשל קשיים כלכליים, הצליחה הפועל גלבוע/גליל להינצל מחורבן מקצועי בזכות התגייסות האוהדים, העירייה והבעלים. כך נבנתה קבוצה שאפתנית, כמעט על טהרת הישראלים הצעירים

(גודל טקסט)

לפני כחודש עמד הכדורסל הישראלי על סף רעידת אדמה. הפועל גלבוע/גליל, הקבוצה הכי ישראלית בליגת העל, עמדה להודיע כי היא מוותרת על מקומה בליגת הבכירה בשל בעיות כלכליות. המועצה האזורית "גלבוע" התקשתה לעמוד בהסכם מול הבעלים חיים אוחיון, שמצדו לא היה מוכן להמשיך ולהיות המממן היחיד של המועדון, אותו לקח תחת חסותו באופן בלעדי לפני 12 שנים, כשהחליט להיפרד מהשותפות עם מועצה אזורית גליל עליון, גם כן בשל בעיות כלכליות.

עד השנה תמכה המועצה האזורית גלבוע בקבוצה בסכום של קרוב לשלושה מיליון שקלים, אלא שהמועצה הנמצאת תחת פיקוח מצד משרד הפנים ולא קיבלה אישור להמשיך ולהעביר כספים למועדון, כך שהאיום מצדו של אוחיון הפך לממשי והקבוצה, שזכתה בעונת 2009/10 באליפות ומהווה מעין שמורת טבע המטפחת שחקנים ישראלים נקלעה למצב בלתי אפשרי. לאגודה מחלקת נוער מהגדולות בארץ, ממנה יצאו לא מעט שחקנים מוכשרים, שבין הבולטים ביניהם נמצא חואקין שוכמן, שעזב השנה את הקבוצה הבוגרת וחתם בהפועל ת"א. השנה יככב בקבוצה הבוגרת של המועדון יותם חנוכי, מכוכבי נבחרת העתודה, אלופת אירופה לנבחרות עד גיל 20, שלמרות גילו הצעיר יזכה לכבוד לשאת בצוותא עם חברו לקבוצה, נתנאל ארצי, בתפקיד הקפטן.


אוחיון עם שוכמן ובית הלחמי. האיום הפך לממשי (לילך וייס, מנהלת הליגה)

"המועצה מתקשה לממש את ההסכם בינינו. זו שותפות המבוססת על מה שאנחנו מסכמים מראש. הם עשו את הדברים בצורה מעוררת הערכה בכל השנים – גם כלכלית, גם תפקודית, גם בנושא האוהדים והנוער והכל – הם היו בסדר גמור". אמר לאחרונה אוחיון כתוך שהוא נזהר בדבריו – וידע למה.

אוחיון הוא איש עסקים מצליח, בבעלותו חברות נדל"ן, מבשלות שיכר ובתי הארחה. הוא לא אחד שמרים ידיים, אבל הוא לא מוכן להיות הפראייר שיישא לבדו בהחזקת הקבוצה וכדי שזו תתקיים היא חייבת בתקציב מינימום של שישה מיליון שקלים וחצי. אבל אוחיון הוא לא אחד שישבור את הכלים, במיוחד עם אותה מועצה שהלכה איתו יד ביד. "יש להם קושי אמיתי עם משרד הפנים. נתנו להם זמן לפתור את זה". בסופו של עניין המועצה התעשתה ובעיקר אוהדי הקבוצה, שהחליטו על קמפיין גיוס המונים כדי לסייע למועצה ובעיקר לאוחיון.

היום, קצת פחות מחודש לתחילת העונה, יש לגלבוע/גליל קבוצה, ואפילו קבוצה טובה: ארבעה זרים, ישראלים צעירים ומוכשרים ובעלים מאושר. אולי הוא לא יקבל מהמועצה את סכומי הכסף שקיבל כל שנה, אך לקבוצה שלו יש סגל בהחלט ראוי, ללא מתאזרחים, ועל כך אומר הבעלים לספורט1: "בנינו קבוצה טובה. כזו שיש לה פוטנציאל להגיע לפלייאוף העליון, ושהתקציב שלה קצת יותר גבוה מתקציב המינימום של מנהלת הליגה. יש לנו מחלקת נוער מהטובות בארץ. אני לא נגד מתאזרחים, אבל אם יש לך בבית שחקנים מוכשרים אז הבמה שלהם".


גלבועגליל בעונה שעברה. גם השנה תתבסס על זרים וישראלים מוכשרים (מאור אלקסלסי)

אין לך בעיה שמכבי ת"א, הפועל ירושלים ואחרות ירשמו בסגל 6-5 זרים?
"אני מעריך את מה שמכבי ת"א עושה. אין לי בעיה שישחקו אצלם שישה זרים. לזכותם ייאמר שבסגל שלהם יש שחקנים ישראלים בוגרי מחלקות נוער. יש לנו יעדים שונים משלהם. המטרה שלי היא שאצלי בקבוצה יהיו לפחות שישה שחקנים בוגרי מחלקות נוער – ובזה אני עומד"

איך בונים קבוצה תוך חודש?
"עוד קודם לבעיה שהייתה עם המועצה, הצלחנו לבנות את הבסיס הישראלי שלנו. מהרגע שקיבלנו אור ירוק מהמועצה החתמנו מיד ארבעה זרים".

אוחיון משבח את אוהדי הקבוצה, שהצליחו בעזרת גיוס המונים לגייס כמה עשרות אלפי שקלים – והיד עוד נטויה. "יש לנו אוהדים נפלאים שהוכיחו עד כמה הקבוצה חשובה להם ועד כמה הם מזדהים איתה. הפעולה שהאוהדים יזמו ריגשה אותי, לא יכולתי להישאר אליה אדיש. כל הכבוד להם".

השנה נפרד אוחיון משתי דמויות שהיו מזוהות עם הקבוצה בשנים האחרונות: המאמן אריאל בית הלחמי וחואקין שוכמן, שעזבו את הגלבוע ועברו להפועל ת"א. בית הלחמי ושוכמן היו אלו שירדו לפני חמש שנים עם הקבוצה ליגה, הצליחו בפרק זמן של עונה לחזור לליגת העל ומאז, בארבע השנים האחרונות, הפכו אותה למרענן הרשמי של ליגת העל ולגבור לא פעם על הגדולות של הליגה.


בית הלחמי. הפך את הקבוצה למרענן הרשמי של הליגה (דני מרון)

"אנחנו גאים בעובדה שבית הלחמי ושוכמן עשו אצלו את הפריצה", אומר אוחיון, "רבים רואים בנו חממה וזה עושה לי טוב לראות שחקנים שהתחילו אצלי והיום הם במקומות אחרים. יש אצלנו מחלקת נוער מפוארת. הרצון שלי הוא שלשחקנים הצעירים הגדלים אצלנו יהיה אופק לשאוף אליו ולכן הקבוצה הבוגרת של המועדון היא המקום בו הם יקבלו את הבמה. ומי שיוכיח את עצמו ויעזוב, נאחל לו בהצלחה. זו תהיה הגאווה שלנו".

זה לא צובט בלב?
"קיוויתי שעודד קטש ימשיך איתנו לאחר הזכייה באליפות, אבל זה לא קרה. ליאור ליובין שחזר לאמן אותנו החליף את עודד ועשה עונה נהדרת שלאחריה עזב לחולון. שוכמן גדל אצלנו שיחק חמש שנים והמשיך הלאה".

עד כמה גלבוע/גליל מהווה במה לשחקן הישראלי תעיד העובדה שבסגל הקבוצה יירשמו לא פחות מתשעה שחקנים ישראלים, ביניהם עידו פליישר שגדל במכבי ת"א, יפתח זיו מחיפה, גיל בני (קפטן העתודה לפני שנתיים) שהגיע מרעננה, עמית גרשון מהפועל ב"ש, בניה סרור, אייל ננקין ועמית גרשון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי