גיא פניני מבטיח: "אחזור להיות אותו שחקן שכולם מכירים"

גיא פניני
גיא פניני | עדי אבישי

הפורוורד' שהחמיץ את סיום העונה שעברה וראה את קבוצתו מאבדת את הכרטיס לפיינל פור, מקווה לחזור בהקדם לכשירות: "יכולה להיות עונה טובה מאוד". דרוקר החמיא: "הוא נכס, על המגרש ומחוצה לו"

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

בתחילת החודש חגג גיא פניני את יום הולדתו ה-36. את סיום העונה שעברה הוא החמיץ בשל פציעה ממנה סבל באפריל (קרע בשריר האחורי), אך אף אחד לא ימנע מהפורוורד של הפועל חולון לפתוח בקרוב את עונתו ה-19 כשחקן פעיל.

הקיץ שעבר פניני לא היה פשוט. בתחילתו הוא ראה את קבוצתו נכשלת במשימה להעפיל לפיינל-פור, לאחר שהודחה ברבע הגמר על ידי מכבי ראשל"צ. לאחר מכן הוא עבר סדרת טיפולי שיקום ופיזיותרפיה – הכל במטרה לשוב אל הפרקט במשחק הבית הראשון של קבוצתו בליגת האלופות של פיב"א – ב-15 באוקטובר נגד טורק טלקום אנקרה.

הפורוורד המעוטר עבר כמעט הכל בכדורסל הישראלי והאירופי. עם שלוש אליפויות ישראל, ארבעה גביעי מדינה במדי שלוש קבוצות שונות (מכבי ת"א, הפועל ירושלים והפועל חולון), הליגה האדריאטית ואפילו גביע יורוליג אחד, פניני רוצה עוד. העונה הקרובה תהיה השלישית שלו במדים הסגולים, והוא חתום גם לעונת נוספת,- עונת 2020/21.


גיא פניני. כבר חווה כמעט הכל בכדורסל (אודי ציטיאט)

את משחק ההכנה נגד ברשיה הוא החמיץ (קבוצתו נכנעה 77:66) אף על פי שכבר החל באימונים עם חבריו. במועדון אין שום כוונה לסכן את השחקן במשחקים חסרי חשיבות, וכולם מקפידים להיצמד להוראות הרופאים. "אני עובד קשה כדי להיות כשיר ב-100%. אני לא רוצה להקדים ואין לי כוונה למהר", אמר פניני בראיון ל"מעריבספורט1", והמשיך: "קצב ההחלמה שלי אומנם איטי מהצפוי, אבל אני מעדיף ללכת על בטוח. אחזור להיות אותו פניני שכולם מכירים. לא אתחייב מתי זה יקרה, אבל זה יהיה בקרוב".

מי שמייחל לשובו במהרה של פניני הוא מאמנו שרון דרוקר. "גיא הוא נכס, הן על המגרש והן מחוצה לו. אנחנו מחכים לו, אך יחד עם זאת נותנים לו את הזמן ואת השקט שלו", אמר המאמן, "זו לא פציעה קלה, אבל מעולם לא ראיתי את גיא עושה כאלה מאמצים. הגיל לא משנה, אלא התשוקה שיש לו".

העונה שעברה הייתה נהדרת מבחינת חולון, שסבלה ממכת פציעות קשה בפלייאוף, כשלא פחות מארבעה שחקני מפתח נעדרו (פניני, טי.ג'י קליין, שון ג'ונס וקורי וולדן). העונה שינתה הפועל חולון את פניה, כשחמישה זרים חדשים הוחתמו. "יכולה להיות עונה מוצלחת מאוד", מקווה פניני, "כרגע אנחנו עדיין לא שם, וזה הגיוני בשלב הזה של ההכנות. יש חמישה זרים חדשים, הבסיס הישראלי נשאר, ויוגב אוחיון מתחבר במהירות. הישראלים לא צריכים להוות בעיה".


גיא פניני עם שון ג'ונס. מכת פציעות בפלייאוף קטעה עונה נהדרת (דני מרון)

דרוקר הגיע בקיץ במקומו של דן שמיר, שרשם ארבע עונות מצוינות בסגול, במהלכן זכה עם הקבוצה בגביע המדינה. "מאמן חדש, שיטה חדשה", אומר השחקן, "שרון מנסה להטמיע את השיטה שלו, ובנוסף המטרה היא ליצור חיבור בינינו השחקנים וכן עם הקהל".

על העונה האירופית המצפה לו ולקבוצתו מוסיף הפורוורד: "המטרה של חולון השנה היא לעבור שלב בליגת האלופות. לא הייתי רוצה להשוות את הקבוצה הנוכחית לזו שהייתה לפני שנה או שנתיים, זה לא יהיה נכון. שובצנו לבית קשה ואנחנו צריכים להיות ריאליים. כולם במועדון רוצים להצליח. זה מתחיל מהאוהדים, השחקנים והבעלים שלמה אייזיק. לא יהיה פשוט".

על ביטול החוק הרוסי וההחלטה שכל קבוצה תחויב לשתף לפחות ישראלי אחד בחמישייה מוסיף פניני: "ההחלטה על ישראלי אחד בחמישייה לא אומרת שמאמנים לא יוכלו להרכיב חמישייה עם שני ישראלים ואפילו יותר. אני בטוח שהתרומה של הישראלים העונה לא תהיה פחותה מזו שהייתה כשהחוק הרוסי היה בתוקף. לחולון יש ישראלים מצוינים, וזה יהיה היתרון שלנו על קבוצות אחרות".

שרון דרוקר. "פניני הוא נכס" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי