רבע גמר גביע ווינר: דרבי לוהט בתל אביב, חולון נגד נהריה

גינת
תומר גינת, יובל זוסמן | דני מרון

האלופה, שיאנית הזכיות במפעל, רוצה להמשיך בקצב הטוב נגד היריבה העירונית מולה השלימה סוויפ ברבע גמר הפלייאוף אשתקד. מולה יעמוד גינת שרשם משחק ענק בשמינית הגמר. הקבוצה של דרוקר לא העפילה לגמר מאז 2011

(גודל טקסט)

ליגת העל בכדורסל עדיין לא נפתחת אך ההכנות לעונה מעבירות הילוך. היום (שני) ייצאו לדרך שניים ממשחקי רבע גמר גביע ווינר בכדורסל ומחר ייערכו שניים נוספים כשבמוקד הדרבי הגדול בין מכבי ת"א והפועל ת"א (21:00). עוד קודם לכן תפגוש הפועל חולון את עירוני נהריה.

מכבי תל אביב – הפועל תל אביב (21:00)
האלופה הניפה את התואר הזה שבע פעמים – יותר מכל קבוצה אחרת, וגם הגיעה עשר פעמים לגמר. מנגד, בשנה שעברה הודחו על ידי מכבי ראשל"צ. הצהובים, שהעפילו אוטומטית לשלב זה, מגיעה למשחק במאזן לא ממש משכנע של ארבעה ניצחונות מול שלושה הפסדים במשחקי ההכנה. לא מזמן נכנעו הצהובים 78:69 מול ארמאני מילאנו באתונה, כאשר ווילבקין בלע עם 17 נקודות. 

הפועל תל אביב של אריאל בית הלחמי ניצחה בשלושה משחקי הכנה לצד הפסד בודד. בשלב שמינית הגמר התגברה הקבוצה 92:111 על מכבי אשדוד לעיני הקהל הביתי כאשר תומר גינת רשם ערב ענק עם 28 נקודות (10 מ-13 לשתיים ו-8 מתוך 9 על הקו). עוד שחקן שבלט היה חואקין שוכמן בבכורה באדום כשרשם 13 נק' ו-12 אס'.

סקוטי ווילביקין (פנאתיניקוס, רשמי)

הקבוצות נפגשו בפעם האחרונה בסדרת רבע גמר הפלייאוף בעונה שעברה כאשר הצהובים השלימו סוויפ 0:3 כשהניצחון האחרון היה גבוה במיוחד – 63:87. מסקוטי ווילבקין וג'ייק כהן הצטיינו באותו ערב עם 14 נק' כל אחד בעוד בצד האדום רביב לימונד קלע 13 נק'.

הפועל חולון – עירוני נהריה (18:45)
הקבוצה של שרון דרוקר, שהעפילה אף היא אוטומטית לשלב רבע הגמר, רשמה שני ניצחונות במשחקי ההכנה למול שלושה הפסדים, האחרון שבהם 77:66 מול ברשיה האיטלקית. מלאקאי ריצ'רדסון היה הקלעי הבולט עם 15 נק', כשבהכנה הציג ממוצע של 17.0 נק'. הגארד-פורוורד שנבחר בסיבוב הראשון של דראפט 2016 יערוך בכורה בכדורסל האירופי לקבוצה רקורד מאכזב במפעל שכן לא העפילה לגמר מאז 2011. השחקן היחיד שנותר מאז בסגל הוא הקפטן שלומי הרוש. בשנה שעברה הודחה חולון בשלב רבע הגמר.

עירוני נהריה, מנגד, התגברה 70:73 על מכבי ראשל"צ במשחק החוץ. קולשוב שקלע 17 נקודות היה הבולט בשורותיה. הרכז דומיניק ווטרס הציג סטטיסטיקה מעניינת כאשר קלע 10 נק' כשהחטיא את כל 8 הזריקות בתוך הקשת אבל צלף 3 מ-4 לשלוש נקודות ורשם 7 אס', הקיץ שלה היה מוצלח עם מאזן מושלם של 0:4 במשחקי ההכנה. בשנה שעברה הודחה הקבוצה כבר בשלב שמינית הגמר של המפעל.


שחקני הפועל חולון. לא העפילו לגמר מאז 2011 (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי