צפו: הפועל ירושלים בגמר גביע ווינר לאחר 88:94 על נס ציונה

שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים | עדי אבישי

לאחר מחצית הראשונה מאוזנת, חניכיו של קטש התעלו על הכתומים במחצית השנייה וקטפו את הכרטיס הראשון לגמר. לוקט בלט עם דאבל-דאבל (15 נק', 10 ריב'). נס ציונה ביצעה קאמבק גדול בסיום, אך הפסידה

(גודל טקסט)

חצי הגמר הראשון של גביע ווינר יצא היום (חמישי) לדרך באולם טוטו בחולון, והפועל ירושלים השיגה את הכרטיס הראשון לגמר הגדול לאחר ניצחון 88:94 על עירוני נס ציונה. טרנט לוקט בלט עם דאבל-דאבל (15 נקודות, 10 ריבאונדים), ביחד עם סולימאן בריימו (19 נק') אצל הקבוצה מהבירה, אשר תפגוש את המנצחת בין מכבי תל אביב ועירוני נהריה. הכתומים הציגו קאמבק גדול ברבע האחרון, אך זה לא עזר לה.

פתיחת המשחק הייתה מאוזנת מאוד ואופיינה ברמה גבוהה מצד שתי הקבוצות. רביב לימונד וקורי פישר קלעו תחילה עבור הכתומים וקבעו יתרון 6:9, אך תמיר בלאט מצידו קלע מחוץ לקשת ודאג לספק לחבריו אסיסטים אשר הפכו את התוצאה. כל שבע הזריקות מהשדה הראשונות של נס ציונה היו מדויקות, כאשר גולן גוט קלע שלשה חשובה ופתח שוב את הפער, 15:21 לכתומים. מאותם הרגעים ג'ייקובן בראון התעורר בגדול מצידה של ירושלים, וביחד עם סולימאן בריימו דאג להחזיר לירושלים את היתרון בסוף הרבע הראשון, 28:30.

לחימה גדולה של לוקט על הפרקט (עדי אבישי)
לחימה גדולה של לוקט על הפרקט (עדי אבישי)

דקוואן קוק נכנס בגדול למשחק ברבע השני, וצלף שתי שלשות מהירות. מנגד, מינדאוגאס קופשאס הראה הרבה דומיננטיות מתחת לטבעת ודאג שהפועל י-ם תוליך 37:42. הנדנדה במשחק החלה לבלוט יותר מיד לאחר מכן, כאשר עידן זלמנסון קלע לזכות האדומים-לבנים, ומנגד ג'רמי האלוול דאג להשוות את התוצאה, 48:48. בראון קלע מחצי מרחק מיד לאחר מכן, ואילו קוק דאג שהמחצית השנייה תסתיים ב-49:52 להפועל ירושלים.

הרבע השלישי בהתמודדות היה שונה לגמרי, כאשר נס ציונה התקשתה לשחזר את יכולת הקליעה, ואפשרה לירושלמים לעלות ליתרון דו ספרתי. שלשה גדולה של בלאט קבעה יתרון שיא של 11 נקודות, 66:55. בסיום הרבע אף ג'יימס פלדין קלע מהעונשין את נקודותיו הראשונות, וטל דן סיים את הרבע עם זריקת מדויקת מחוץ לקשת על הבאזר, 64:73 לפני הרבע האחרון.

בפתיחת הרבע המכריע לימונד ניסה לצמצם את הפער עם שתי נקודות חשובות, אך חניכיו של נזב זילברשטיין התקשו מאוד לייצר נקודות. זלמנסון וקופשאס המשיכו להגדיל את הפער של ירושלים, ומהלך גדול של פלדין כבר קבע 68:85. נס ציונה התעוררה בדקות האחרונות והחלה לנגוס לאט-לאט בהפרש. ג'אמפ שוט חשוב של פישר הוריד ל-78:86, ושלשה גדולה של קוק הורידה ל-3 הפרש, דקה אחת לסיום. לאחר ששני הצדדים השלימו מהלכים של סל ועבירה, בלאט סגר את הסיפור את קליעה קריטית משלוש. 88:92 בסיום.

עודד קטש. העפיל לגמר גביע ווינר (עדי אבישי)
עודד קטש. העפיל לגמר גביע ווינר עם הפועל ירושלים (עדי אבישי)

קלעים:
הפועל ירושלים: סולימאן בריימו 19 נקודות, תמיר בלאט 17, טרנט לוקט 15, ג'ייקובן בראון 11, בר טימור 10, מינדאוגאס קופשאס 9, עידן זלמנסון 6, ג'יימס פלדין 4, נמרוד לוי 3.

עירוני נס ציונה: דקוואן קוק 17 נקודות, קורי פישר וטל דן 15 כ"א, גולן גוט 14, רביב לימונד 10, ג'ף וויטי 9, ג'רמי האלוול 8.

משחק טוב של בר טימור (עדי אבישי)
משחק טוב של בר טימור (עדי אבישי)

תמיר בלאט. שלשה קריטית שלו לקראת סיום המשחק (עדי אבישי)
תמיר בלאט. שלשה קריטית שלו לקראת סיום המשחק (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי