צפו: גביע ווינר של הפועל ירושלים אחרי 83:84 על מכבי תל אביב

שחקני הפועל ירושלים חוגגים
שחקני הפועל ירושלים חוגגים | אודי ציטיאט

משחק מותח ומרתק בהיכל בחולון לעיני 5400 צופים, הסתיים בניצחון של מחזיקת הגביע על האלופה בנקודה בלבד. האדומים הוליכו בדו ספרתי, הצהובים חזרו ולאחר סיום צמוד - הגביע הלך לבירה. 21 נקודות לפלדין

(גודל טקסט)
גמר גביע ווינר סל הערב (שבת), בהחלט פתח לנו את התיאבון לקראת העונה: 5,400 צופים בהיכל טוטו חולון שנצבע חצי צהוב וחצי אדום, משחק ברמה נהדרת, חילופי הובלה תכופים לאורך כל המחצית השנייה ודרמת ענק. מכבי תל אביב כבר חזרה מפיגור דו-ספרתי ליתרון 8 בתחילת הרבע הרביעי, אלא שהפועל ירושלים לא הרימה ידיים, הגיבה בריצת 0:10 וזכתה בתואר בפעם החמישית בתולדותיה עם 83:84 סופר דרמטי.


קלעו להפועל ירושלים: ג'יימס פלדין 21 נקודות, סולימאן בריימו 16, ג'ייקובן בראון 12, טרנט לוקט 10, מינדאוגס קופשאס 9, תמיר בלאט 7 ושמונה אסיסטים, עידן זלמנסון 4, נמרוד לוי 3 ושמונה ריבאונדים, בר טימור 2.


קלעו למכבי תל אביב: אלייז'ה בראיינט 18 נקודות ושבעה ריבאונדים, עומרי כספי 14, סקוטי ווילבקין 11 נקודות ושבעה אסיסטים, טאריק בלאק 10, יובל זוסמן 9, ג'ייק כהן 8, נייט וולטרס 6, קווינסי אייסי 5, דני אבדיה 2 נקודות.


יאניס ספרופולוס הפסיד את התואר הראשון של העונה (אודי ציטיאט)
יאניס ספרופולוס הפסיד את התואר הראשון של העונה (אודי ציטיאט)


מהלך המשחק

מכבי ת"א פתחה עם וולטרס, ווילבקין, בראיינט, כספי ובלאק, הפועל ירושלים עם בלאט, פלדין, לוקט, בריימו וזלמנסון. פלדין פתח את המשחק מאוד אגרסיבי וקלע את 5 הנקודות הראשונות במשחק מהקו, בלאק העלה את הצהובים על הלוח אבל אסיסטים של בלאט לבריימו וזלמנסון שלחו את ספרופולוס לפסק זמן מוקדם, 2:9 לירושלים. בלאק קלע וכספי עלה על הלוח גם כן, אבל בלאט ובריימו שמרו על הפער, 9:16. זוסמן קלע סל יפהפה, בריימו הגיב בקליעות עונשין ופלדין במתפרצת קבע 11:20. בלאק היעיל קלע סל נוסף, ווילבקין דייק פעמיים מהקו אבל פלדין החם הגדיל ל-15:26 בצמד שתי שלשות. ספרופולוס ביקש את פסק הזמן השני שלו, זוסמן סיים מתפרצת קלה וכהן שעלה מהספסל צימק בשלשה, 26:20. שתי קליעות עונשין של בלאט וחסימה של לוי חתמו רבע מצוין של ירושלים ביתרון 20:28.


פתחו עונה עם גביע. שחקני הפועל ירושלים בהנפה (אודי ציטיאט)
פתחו עונה עם גביע. שחקני הפועל ירושלים בהנפה (אודי ציטיאט)


בלאט פתח את הרבע השני בשלשה, זוסמן ענה בשלשה ופלדין הלוהט שוב קבע פער דו-ספרתי, 23:34. כספי וכהן מיזערו נזקים, קופשאס קלע נקודת בכורה מהקו אבל בראיינט המשיך לגלח נקודות מהפער, 35:29. לוקט הצטרף לרשימת הקלעים עם שלשה, ווילבקין ובראון החליפו סלים ו-וולטרס בחדירה יפה ואסיסט לבראיינט במעבר צימק ל-40:35. האדומים חזרו מפסק זמן עם קליעה של לוקט מחצי מרחק, ווילבקין קבר שלשה קשה בסיבוב ובריימו בסל לא פחות קשה קבע 38:44. ווילבקין השאיר את וולטרס לקרש-סל, בריימו הגיע לספרות כפולות בצד השני ובראיינט שוב הוריד, 46:42. וולטרס חדר בקלות עד לטבעת ודאנק של כספי מחק את כל ההפרש, שוויון 46:46 במחצית.


כוכב הערב, ג'יימס פלדין. (אודי ציטיאט)
כוכב הערב, ג'יימס פלדין. (אודי ציטיאט)


 סל של ווילבקין נתן לאלופה יתרון ראשון, בריימו קלע 1 מ-2 מהקו וזלמנסון הפך, אבל בלאק ענה בדאנק גדול וכספי הגדיל מהקו, 49:52. קופשאס אסף נקודות מריבאונד התקפה וגם חטף כדור אותו תירגם בראון לשלשה במעבר, 52:54. כספי השווה, כהן צלף שלשה ובראיינט קבע 54:59 למכבי ת"א במתפרצת. קופשאס עצר ריצת 0:7 מהקו, אבדיה לקח ריבאונד מהשמיים וקלע נקודות ראשונות אבל לוי הגיב בשלשה, 61:59. אייסי עלה על הלוח גם כן מהקו, בריימו קלע סל ועבירה, החטיא את הבונוס אבל אבדיה נגע בכדור והשופטים פסקו סל נוסף, 63:63. בראיינט שבר שוויון בשתי קליעות עונשין וחתם את תוצאת הרבע, 63:65 לצהובים.


לא הדרך ששחקני מכבי תל אביב רצו לפתוח בה את העונה (אודי ציטיאט)

לא ככה הם רצו להתחיל עונה. שחקני מכבי ת"א מאוכזבים בסיום (אודי ציטיאט)


בראיינט קלע 2 מהקו והוסיף שלשה בדרך ליתרון שיא, 63:70. ירושלים חזרה מפסק זמן עם ג'אמפ שוט של בראון, קופשאס תיקן החטאה של עצמו וטימור במתפרצת חתך לנקודה, 70:69. זוסמן קטע 6 נקודות ללא מענה בסל קשתי, לוקט השווה בשלשה אבל אייסי הגיב בשלשה גדולה משלו, 72:75 באמצע הרבע הרביעי. בראיינט צלף שלשה, קופשאס צימק עם 2 מהקו ולוקט חדר יפה עד לטבעת, 78:76. שלשה גדולה של פלדין השלימה מהפך, ספרופולוס ביקש פסק זמן אבל פלדין סגר ריצת 0:10 בסל ועבירה, 78:82. כספי שחזר לשחק קבר שלשה קשה אבל איבד בהתקפה הבאה ובלאט מצא את בריימו באסיסט גדול לסל שנחשב בעקבות חסימה לא חוקית של בלאק, 81:84, 43 שניות לסיום. וולטרס החטיא, בלאק לקח ריבאונד התקפה, סחט עבירה מלוקט וקלע פעמיים מהקו, 84:83, 29 שניות לבאזר. בראון חדר והחטיא, בריימו לקח את הריבאונד והחטיא גם אבל לוקט הדף את הכדור החוצה אל פלדין והזמן אזל, 83:84 לירושלים שזוכה בתואר הראשון של העונה.



עודד קטש. הצהרת כוונות מצד הקבוצה שלו (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי