צפו בתקציר: הפועל ירושלים הביסה 72:90 את הפועל ת"א

עידן זלמנסון
עידן זלמנסון | עדי אבישי

עודד קטש וקבוצתו נותרו מושלמים אחרי שני משחקים בזכות ניצחון החוץ הגדול בדרייב אין. ביום רביעי הם פותחים בטורקיה את משחקיהם בליגת האלופות של פיב"א. המארחת עדיין ללא ניצחון ליגה

(גודל טקסט)

כמעט בכל ביקור בהיכל קבוצת שלמה בשנים האחרונות, הצליחה הפועל ירושלים לייצר ריצה גדולה לקראת הסיום. הערב (שבת) היא הפכה משחק צמוד לניצחון משכנע, כאשר קלעה 15 נקודות ללא מענה ועלתה למאזן 0:2 עם ניצחון 72:90 על הפועל ת"א, שירדה למאזן 2:0. ביום רביעי תחל מחזיקת הגביע את העונה האירופית שלה, כאשר תתארח בטורקיה אצל בנדירמה בליגת האלופות.


החבורה של עודד קטש קלעה 13 שלשות מחזור שני ברציפות, שלטה בריבאונדים וכרגיל הניעה את הכדור יפה בחיפוש אחרי האיש החם. פעם זה היה תמיר בלאט שקלע 5 שלשות, פעם נמרוד לוי שהוביל את הבריחה בסיום ופעם סולימאן בריימו וג'ייקובן בראון היעילים. בלי טיישון תומאס, הרוטציה של האדומים התקצרה לארבעה זרים וארבעה ישראלים בכירים, אבל כשכולם תורמים, זאת לא ממש בעיה.


הפועל ת"א פתחה עם הרבה התלהבות ועלתה ליתרון דו-ספרתי מהיר, אבל איבדה את כולו במהרה. ברבע הרביעי היא נקלעה לבצורת ארוכה ונוצחה בפעם השנייה בפער דו-ספרתי. חואקין שוכמן סיים כקלע המוביל עם 14 נקודות ללא החטאה, אבל פרט אליו התקשתה הקבוצה מאוד בקליעה מבחוץ וכדי למנוע עלייה חדה במפלס הלחץ, היא חייבת ניצחון באשדוד במחזור הבא.


בריימו עולה לסל התל אביבי (עדי אבישי)


קלעו להפועל תל אביב: חואקין שוכמן 14 נקודות, תומר גינת 13, מארק ליונס 11, דימיטריוס טרידוול 10 ו-12 ריבאונדים, ים מדר 9, מלקולם גריפין 7, דזי רודריגז 6, אלישי כדיר 2.


קלעו להפועל ירושלים: תמיר בלאט 16 נקודות, נמרוד לוי 15 ו-8 ריבאונדים, ג'ייקובן בראון 15, סולימאן בריימו 15, ג'יימס פלדיין 11 ו-7 ריבאונדים, עידן זלמנסון 6, בר טימור 6, טרנט לוקט 6. 


רבע ראשון
הפועל ת"א פתחה עם ליונס, גריפין, רודריגז, גינת וטרדוול, ירושלים עם בלאט, פלדין, לוקט, בריימו וזלמנסון. בריימו קלע את הסל הראשון במשחק, אלא שאז הגיע מבול מקומי בהובלת טרדוול וליונס שקלעו 12 נקודות רצופות ופתחו פער דו-ספרתי, 2:12. לוי הכניס את מחזיקת הגביע לעניינים, בלאט ובראון התחילו להפגיז מבחוץ והאורחים החזירו את היתרון, 18:19. גינת היעיל ענה בסל ועבירה, זלמנסון קלע סל מוזר שהביא אותו ל-1,001 נקודות בליגת ווינר סל ושלשה של שוכמן קבעה 21:24 לת"א. בלאט קלע מהקו, טימור הצטרף לקולעים מבחוץ וליונס מחצי מרחק החזיר את היתרון, 25:26 אחרי 10 דקות.



לוקט מול ים מדר (עדי אבישי)


רבע שני
גינת וגריפין הגדילו במעט את היתרון המקומי, בריימו הגיב בשלשה וגריפין מהקו קבע 28:32. פלדין הריץ את בריימו למהלך נהדר של 3 נקודות במתפרצת, כדיר הקדים בשבריר שנייה את הבאזר של שעון הזריקות עם קליעה לא פשוטה ושוכמן בשלשה נוספת הגדיל ל-32:37. בראון התחמם עם 5 נקודות רצופות והוסיף אסיסט לשלשה של בלאט, 37:40 לירושלים. טרדוול השתמש בכל הכח שלו כדי לקלוע פעמיים בצבע, בריימו בסל נוסף ופלדין בדאנק גדול חתמו את המחצית ביתרון 41:44 לאורחים.



ליונס. קרב מרתק בדרייב אין (עדי אבישי)


רבע שלישי
סל של זלמנסון ושלשה של בראון שלחו את בית הלחמי לפסק זמן אחרי חצי דקה, 41:49. רודריגז התחיל לאסוף נקודות ומצא את ליונס לשלשה, דאנק של גינת מאסיסט גדול של גריפין הקפיץ את האוהדים המקומיים אבל פלדין ובלאט המשיכו לקלוע מבחוץ ושמרו על היתרון, 50:57. מדר קלע 5 נקודות רצופות, לוי ולוקט ענו בצד השני ושוכמן קבר שלשה שלישית ללא החטאה, אבל המילה האחרונה שוב הייתה של פלדין, 58:65.


רבע רביעי
שוכמן שמר על 100% לשלוש גם בניסיון הרביעי, לוי תיקן החטאה של בריימו וגריפין הוריד ל-67:64 מעבר לקשת. פלדין דייק פעמיים מהקו, לוי צלף מבחוץ ומצא את בריימו באסיסט גדול לפער דו-ספרתי, 64:74. האיש החם, לוי, הוסיף הוק שוט נפלא, זלמנסון קלע עוד 2 מהזדמנות שנייה ולוקט סגר ריצת 0:13 שקבעה יתרון 64:80. רודריגז ומדר השאירו נקודות על הקו, האחרון עצר את הריצה לבסוף על 15 נקודות, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. בלאט וטימור המשיכו את ההפגזה מבחוץ ובראון קבע את תוצאת הסיום, 72:90.
.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי