צפו: ירושלים הביסה ונותרה מושלמת, חולון ספגה הפסד בכורה

טיישון תומאס
טיישון תומאס | לירון מולדובן‎

שחקניו של עודד קטש התעללו בעירוני נהריה ומאמנה דני פרנקו עם 55:85 והם מוכנים לקלאסיקו מול מכבי תל אביב. החולונים נוצחו על ידי גלבוע/גליל לאחר הארכה 88:95, ראשל"צ ניצחה את חיפה 54:62

(גודל טקסט)
המחזור השלישי בליגת העל בכדורסל יצא הערב (שבת) לדרך עם שלושה משחקים. העולה החדשה מכבי חיפה קיימה בראשון לציון את משחקה הראשון העונה, לאחר ששני משחקיה הראשונים נדחו לטובת מסעה בארה"ב. ראשל"צ ניצחה 54:62. הפועל חולון התארחה אצל גלבוע/גליל וספגה הפסד בכורה – 95:88 לאחר הארכה. הפועל ירושלים אירחה את עירוני נהריה והביסה אותה 55:85.


הפועל גלבוע/גליל – הפועל חולון 88:95 לאחר הארכה (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
לאחר ניצחונות מרשימים בבית על הפועל תל אביב ומכבי אשדוד, הסגולים יצאו למשחק החוץ הראשון שלהם כשהם במקום הראשון בטבלה עם יתרון בנקודות זכות על פני מכבי תל אביב וספגו הפסד ראשון העונה. הקבוצה של ליאור ליובין, שנחה בשבוע שעבר עקב דחיית משחק החוץ שלה נגד מכבי חיפה, היוותה יריבה נהדרת לחולונים, הוליכה לקראת הסיום 76:83, אך ספגה שוויון והמשחק הלך להארכה. המארחת התעלתה וניצחה 88:95.


קלעו לגלבוע/גליל: ג'סטין טילמן 25 נקודות, ג'אמר גאלי 19, אדגר סוסה 16, יפתח זיו 14, ג'ארויס ורנאדו 9, גיל בני ונתנאל ארצי 5 כ"א, עידו פליישר 2.


קלעו לחולון: מלאקאי ריצ'רדסון ומרכוס פוסטר 19 כ"א, לטאביוס וויליאמס 17 נקודות ו-17 ריבאונדים, יוגב אוחיון 9, טי ג'יי קליין 8, עמית שמחון וג'יילן ג'ונסון 7 כ"א, שלומי הרוש 2.



בריימו בהתקפה של ירושלים. ניצחון ענק (לירון מולדובן)


הפועל ירושלים – עירוני נהריה 55:85
המשחק בארנה הפגיש פעם נוספת את טוני גפני עם האקסית מהבירה, שעמה זכה באליפות היסטורית ב-2015, אז נבחר גם לשחקן השישי של העונה ובשנה שלאחר מכן הגיע איתה לגמר הפיינל פור. הפורוורד כבר שיחק נגד ירושלים במדי הפועל תל אביב לפני שתי עונות, וניצח פעמיים מתוך שני מפגשים. גם דני פרנקו, שהוביל את האדומים לאותה אליפות, עמד על הקווים של הצפוניים נגד קבוצתו לשעבר. שחקניו של עודד קטש ניצחו בצורה משכנעת את שלושת המשחקים הראשונים שלהם בליגה, ונותרו מושלמים. נהריה במאזן 2:1.


הפועל ירושלים ברחה לעירוני נהריה משני צידי ההפסקה עם ריצת 6:27 ועלתה לפסגה עם ניצחון ענק – 55:85 בבכורה הביתית. רגע לפני צמד המשחקים הגדולים שלה מול א.א.ק אתונה ומכבי ת"א, שמרה הערב (שבת) קבוצתו של עודד קטש על 100% הצלחה בכל המסגרות. האדומים קלעו את 10 הנקודות האחרונות של המחצית הראשונה, הוסיפו ריצת 0:11 ברבע השלישי ובעזרת הגנה מצוינת רשמו ניצחון מרשים על עירוני נהריה.



קטש על הקווים. נהנה מכל רגע (לירון מולדובן)


קלעו לירושלים: סולימאן בריימו 12 נקודות, ג'ייקובן בראן, בר טימור ועידן זלמנסון 11 כ"א, נמרוד לוי 10 נקודות ו-13 ריבאונדים, טיישון תומאס 9 נקודות ו-9 ריבאונדים, ג'יימס פלדים 7, טרנט לוקט 6, תמיר בלאט 5, דניאל רוזנבאום 3.


קלעו לנהריה: ג'ף אדריאן 17, ג'רל מקניל ודומיניק ווטרס  9 כ"א, טוני גפני 6, איתי שגב 5 נקודות ו-10 ריבאונדים, אייל שולמן 4, טראוויס ווריק 3, איגור קולשוב 2 נקודות.



תמיר בלאט. תרם 5 נקודות לניצחון הגדול (לירון מולדובן)


מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה 54:62 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
הירוקים, שחזרו לליגה הבכירה לאחר עונה אחת בלאומית, פגשו במשחקם הראשון את קפטן הקבוצה לשעבר – עוז בלייזר, שהגיע איתם עד לגמר הפיינל פור ב-2017 אך גם ירד עם הקבוצה לליגת המשנה בעונה שלאחר מכן. גרגורי ורגאס רושם קדנציה שלישית בקבוצה מהכרמל, לאחר שבשתי הקודמות נבחר לשחקן ההגנה של העונה והוביל את החיפאים לפלייאוף. זה לקח לה שבוע או שבועיים, אבל נדמה שמכבי ראשל"צ מצאה את הנוסחה. בדיוק כמו בשבוע שעבר בבאר שבע, סגנית האלופה פיגרה הערב (שבת) במשך מחצית וקצת, לפני שהעבירה הילוך בהגנה וביצעה מהפך בדרך לניצחון 54:62 על מכבי חיפה – השלישי ברציפות שלה בכל המסגרות.


קלעו לראשון לציון: אלכס המילטון 20 נקודות ו-6 ריבאונדים, ג'ונתן וויליאמס 16 נקודות ו-18 ריבאונדים, ג'ורדן סווינג 14 נקודות, נמרוד טישמן 4, דריל מונרו 3, נועם דוברת ופרדריק בורדיון 2 נקודות כ"א, עוז בלייזר 1  ו-9 ריבאונדים.


קלעו למכבי חיפה: ג'ימס יאנג 19 נקודות ו-6 ריבאונדים, סקוט סאגס 14, רומן סורקין 7 ו-7 ריבאונדים, גיל אמיתי 6, ווילי וורקמן 4, גרגורי ורגאס ודניאל קופרברג 2 נקודות כ"א.

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי