יום ראשון ברבע הגמר: גלבוע/גליל בנס ציונה, ראשל"צ בהרצליה

טל דן
טל דן | עדי אבישי

שלב שמונה האחרונות: הכתומים יארחו את האדומים לראשונה במסגרת הגביע. הנציגה היחידה שנותרה מהליגה השנייה בשלב הגבוה, מחכה לפיינאליסטית השנה שעברה

(גודל טקסט)
עוד שני משחקים במסגרת רבע גמר גביע המדינה בכדורסל ייערכו ביום ראשון. בראשון שבהם, (19:00), תארח עירוני נס ציונה את הפועל גלבועגליל וב-19:45, בני הרצליה נגד מכבי ראשל"צ.


עירוני נס ציונה – הפועל גלבועגליל
שתי הקבוצות מעולם לא נפגשו במסגרת הגביע והן במאזן זהה בליגה 3-3. אבל יש הבדל במומנטום. גלבוע שפתחה את העונה נהדר עם 0-3, הפסידה מאז 3 משחקי ליגה למכבי חיפה, הפועל ת"א ובפעם האחרונה לנהריה. נס ציונה אחרי שני ניצחונות, על מכבי חיפה ברוממה ואחד ענק על הפועל אילת בבית עם 17 שלשות. הניצחונות האלו מצטרפים לניצחון חשוב בקפריסין במסגרת היורופקאפ של פיב"א והכתומים רוצים להביא את המועדון המתפתח שלהם לחצי הגמר בהיכל מנורה מבטחים.


בני הרצליה – מכבי ראשל"צ
ארבע פעמים נפגשו השתיים במסגרת הגביע. הפעם הראשונה הייתה מפגש כפול בשנת 2008 ואז הרצליה עברה בהפרש סלים. הפעם האחרונה הייתה ברבע הגמר של 2016 וראשל"צ ניצחה אחרי דרמה גדולה ביובל 77-78. הרצליה, היחידה מקבוצות הליגה הלאומית שהדיחה קבוצה מליגת העל, את מכבי חיפה, איבדה במשחק הליגה נגד הפועל חיפה את שני שחקני נבחרת העתודה נועם אביבי ואופק מלכה, שנכנסו למגרש בזמן קטטה והורחקו. המתאזרחים גייב לוין ואנטוני פישר לא שיחקו באותו ערב בגלל פציעה והם בספק גדול למשחק, מה שעלול להשאיר את מיקי גורקה בסגל קצר מאוד.


מי שכן יהיה בסגל הוא ניצן חנוכי, הסמל של ראשל"צ ומי שהניף עבורה את צלחת האליפות. ראשל"צ הגיעה בשנה שעברה לגמר, אחרי שבשלב הזה הדחיה את מכבי ת"א. דריל מונרו פצוע ויעד תקופה ובמקומו ישחק ג'יימס קלי. ראשל"צ, כמו הפועל ירושלים, עם הפסד בודד בליגה, במחזור הראשון למכבי ת"א, אבל ההפסדים באירופה מעיבים על עונה יפה בינתיים בליגה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי