צפו: פלדין להט עם 41 נקודות ב-73:88 של ירושלים על גלבוע/גליל

ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין | דני מרון

כוכב הירושלמים התעלה עם שיא ליגה עונתי לנקודות במשחק אחד ועם שיא אישי בקריירה שלו בישראל. חסרונם של ג'ייקובן בראון ובר טימור בקבוצה של קטש לא הורגש בחגיגה בארנה

(גודל טקסט)

בהיעדרם של ג'ייקובן בראון ובר טימור, הרוטציה של הפועל ירושלים התקצרה מעשית הערב (שבת) מול הפועל גלבוע/גליל, שקיוותה לנצל את זה כדי לחזור למאזן חיובי. לג'יימס פלדין היו תוכניות אחרות ועם שיא קליעה אישי שיא נקודות עונתי לשחקן בליגת ווינר סל של 41 נקודות הוא הוביל את מחזיקת הגביע לניצחון בית משכנע, 73:88.

הגארד רתח עם כמות נקודות דו-ספרתית הן ברבע הראשון והן ברבע השני בדרך ל-27 נקודות במחצית הראשונה ואלמלא ההפרש הגבוה ודקות המנוחה הרבות יחסית שקיבל, היה יכול לשבור עוד כמה שיאים. התצוגה הנפלאה שלו הפכה משחק שהתחיל צמוד לחד-צדדי עם הפרש שהגיע בשיא ל-25 נקודות ולא ירד לחד-ספרתי בשום שלב אחרי ההפסקה.

גלבוע/גליל התחילה טוב והובילה בסיום הרבע הראשון, אלא שברגע שפלדין התחיל להפציץ, לא היו לה תשובות עבורו והפער שנפתח היה גדול מדי לסגירה, בטח ביום קליעה כל כך חלש. ג'ארמר גאלי וג'סטין טילמן סיימו כרגיל בראש רשימת הקלעים, אבל גם הם היו רחוקים משיאם והקבוצה תנסה לחזור למסלול בשבוע הבא במשחק בית מול מכבי ראשל"צ.


פלדין. בלתי ניתן לעצירה (דני מרון)

ירושלים פתחה עם תמיר בלאט, ג'יימס פלדין, טרנט לוקט, טיישון תומאס ועידן זלמנסון, גלבוע עם יפתח זיו, אדגר סוסה, ג'ארמר גאלי, ג'סטין טילמן וג'ארוויס ורנאדו. גאלי קלע את הסל הראשון במשחק, פלדין הגיב בשלשה וטילמן קבע 3:4 לאורחים. סל ועבירה של זלמנסון ושלשה נוספת של פלדין העבירו את היתרון והמומנטום למארחת, גאלי דאג לשוויון עם 5 נקודות רצופות אבל פלדין החם הגיע לספרות כפולות ודאנקים שלו ושל נמרוד לוי נתנו למחזיקת הגביע יתרון 11:15. גיל בני עלה מהספסל ומיד קבר שלשה ושני סלים של טילמן סגרו את הרבע ב-17:18 לגלבוע/גליל.

לוי ובני החליפו סלים בתחילת הרבע השני, תומאס ובלאט בפעולות יפות החזירו את ההולכה, 20:25. שלשה של עמית גרשון נענתה בחמש נקודות רצופות של תומאס וסל קל של סולימאן בריימו קבע 23:32. גאלי וטילמן החזירו את האורחים למרחק שלשה אחרי טכנית לחובת עודד קטש, בלאט ופלדין צלפו שתי שלשות תוך חצי דקה שהגדילו ל-31:40. עידו פליישר ניסה לעצור את הירושלמים, אלא שפלדין לא ממש התחשב ועם 6 נקודות רצופות קבע 33:46. פליישר דייק כל פעם ב-1 מ-2 מהקו, בעוד פלדין הרותח קבר עוד שתי שלשות מטורפות בדרך ל-27 נקודות במחצית הראשונה ויתרון 35:52.


פלדין. משחק ענק ושיא נקודות בקריירה בישראל (דני מרון)

המארחים המשיכו להגדיל את הפער עם שלשה של בלאט ושמונה רצופות של פלדין, שהדבר היחיד שעצר אותו היה חילוף ששלח אותו לספסל ביתרון 39:63. גאלי קצת מזער נזקים בשני סלים רצופים, אבל סל של בריימו ושלשה של לוי הגדילו ל-43:68. זיו ניסה להעיר את חבריו בדאנק וסל של טילמן חתם את הרבע השלישי בפיגור 68:47.

פליישר וזיו קצת שיפרו את המצב על לוח התוצאות, אבל באופן זמני בלבד כי לוקט ותומאס החזירו ל-52:72. פלדין חזר לצבור נקודות אחרי מנוחה קלה וסל של זלמנסון קבע 58:80. גאלי הוריד את הפער ל-16, פלדין חצה את קו 40 הנקודות וקיבל זמן תשואות מהקהל וגם דניאל רוזנבאום עלה על הלוח, 66:84. עד לסיום זיו צימצם במעט, 73:88 לירושלים.


גיל בני מול תמיר בלאט (דני מרון)

קלעו להפועל ירושלים: פלדין 41 נקודות, תומאס 13 ו-8 ריבאונדים, בלאט 9, לוי ובריימו 8 כ"א, זלמנסון 5 ו-8 ריבאונדים, לוקט ורוזנבאום 2 כ"א.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: טילמן 18 נקודות, גאלי 17, זיו 13, פליישר 6, ארצי ובני 5 כ"א, ורנאדו 4, גרשון 3, וסה 2.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי