צפו בתקציר: סל ניצחון של סורקין העניק למכבי חיפה 75:77 על באר שבע

שחקני מכבי חיפה בכדורסל
שחקני מכבי חיפה בכדורסל | מכבי חיפה כדורסל, רשמי

סנטר הירוקים סיפק הכרעה דרמטית למשחק מותח, כשחטף כדור בהתקפה האחרונה של היריבה ורץ לקלוע את הנקודות שהבטיחו לקבוצתו ניצחון. הפסד רביעי רצוף לקבוצה מבירת הנגב

(גודל טקסט)

המפגש הראשון אי פעם בין הפועל באר שבע למכבי חיפה במסגרת ליגת העל, הסתיים הערב (ראשון) בניצחון דרמטי של הירוקים, 75:77 אחרי סל ניצחון הירואי של רומן סורקין. חיפה רשמה את ניצחונה הרביעי העונה והתאוששה מהתבוסה למכבי תל אביב במחזור הקודם, בעוד באר שבע ספגה את הפסדה הרביעי ברציפות.

המארחים פתחו טוב עם שלשות של טי ג'יי וויליאמס וג'ון פטרוסלי, גרגורי ורגאס ורומן סורקין הגיבו מהעבר השני. דשון באטלר התחמם וקלע שבע נקודות מהירות, יונתן מור עלה טוב מהספסל ויחד עם ורגאס החזיר את היתרון לירוקים. אחרי שוויליאמס צימק עם סל, הרבע הראשון הסתיים ב-21:22 לאורחים.

ווילי וורקמן וסקוט סאגס שמרו את החיפאים ביתרון בתחילת הרבע השני, אבל ספנסר וייס, עמית זיס ופטרוסלי צלפו שלשות שגרמו למאמן הירוקים דניאל סאואנה להזעיק פסק זמן בפיגור 30:26. באר שבע העלתה את הקצב עם סלים במתפרצת, סטיב זאק שלט בצבע ובאטלר הגדיל את ההפרש לשמונה. נסטור קולמנארס עצר את הסחף, ורגאס הוסיף מהלך של סל ועבירה. וויליאמס תפס פיקוד והריץ את האדומים לסלים במעבר, שניים מהם שלו ועוד אחד מאסיסט שלו לווייס. גיל אמיתי ומור דאגו למזער נזקים לפני הירידה להפסקה, שבה לוח התוצאות הראה 40:45 למקומיים.

דניאל סאואנה. ניצחון גדול לחיפה (מאור אלקסלסי)
דניאל סאואנה. ניצחון גדול לחיפה (מאור אלקסלסי)

הירוקים המשיכו במומנטום בפתיחת המחצית השנייה, עם הגנה חזקה שמנעה מהביתיים לקלוע נקודות למשך כמעט ארבע דקות. ריצת 0:11 הפכה את התוצאה ל-45:46 חיפאי. וויליאמס המשיך להחזיק את באר שבע, עם נקודות מהעונשין ואסיסט לזאק. בהמשך הוסיף הסקורר סל נוסף וסידר לווייס שלשה שקבעה 48:53 לחבורה מבירת הנגב. וורקמן חדר חד מהספסל וצימק לטובת האורחים, פטרוסלי קבר שלשה עם עבירה והחזיר את הפער לחמש. וורקמן וסאגס הפכו שוב, אך פטרוסלי צלף שוב מחוץ לקשת וקבע 59:61 אדום בתום הרבע השלישי.

באטלר ועדי כהן סבן הגדילו את ההפרש לשש בתחילת הרבע האחרון, ג'יימס יאנג וסאגס השוו עם שלשה כל אחד ויאנג הוסיף סל כדי להשלים ריצת 0:8 ומהפך נוסף. הנדנדה נמשכה עם סלים של וייס ו-וויליאמס מצד אחד, שנענו בנקודות של יאנג וסורקין מצד שני. וויליאמס קבר שלשה שאיזנה ל-73:73 כשתי דקות לסיום. כוכב האדומים הוסיף סל, אבל סורקין השווה שוב בצד השני. כחמש שניות לסיום, סורקין חטף כדור בהתקפה המכרעת של באר שבע ורץ כל הדרך אל סל הניצחון הדרמטי.

לא הצליח למנוע הפסד. טי ג'יי וויליאמס (עדי אבישי)
לא הצליח למנוע הפסד. טי ג'יי וויליאמס (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי