הפועל ת"א הודיעה: לא נעמוד בדרישות המשטרה לדרבי

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | עדי אבישי

במועדון כועסים על ההנחיה להציב 80 שוטרים ו-92 אנשי אבטחה: "מתחילת העונה האוהדים לא היו מעורבים בשום אירוע אלימות ואין שום הצדקה לכך. לא יכול להיות שעלויות האבטחה יהיו גבוהות מההכנסות מהכרטיסים"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב משתפרת. אתמול (שני) השיגה הקבוצה את ניצחונה השלישי ברציפות בליגה והרביעי העונה כשגברה 71:84 על הפועל אילת בחוץ. האדומים כבר לא יכולים לחכות לדרבי התל אביבי הראשון של העונה אותו הקבוצה של אריאל בית הלחמי עתידה לארח בהיכל שלמה. אלא שהבוקר (שלישי), בעקבות דרישת משטרת ת"א להציב סביב ההיכל 80 שוטרים ו-92 אנשי אבטחה, הודיעה הקבוצה כי אינה מוכנה לשלם יותר מאשר שילמה במשחקי הדרבי הקודמים, סכום שהיה אף הוא לדבריה מופרז. מדובר על תוספת של 15 שוטרים לעומת הדרבי הקודם בין שתי הקבוצות והדבר הביא לתגובה לא מתפשרת מצד אגודת הפועל ת"א.

"מתחילת העונה לא היו מעורבים אוהדי הקבוצה בשום אירוע אלימות ואין שום הצדקה לדרישה הזו, מה גם שעלויות האבטחה משקפות עלות של 30 שקלים לכרטיס עבור אבטחה בלבד. לא יכול להיות שעלויות האבטחה יהיו גדולות מההכנסות ממכירת כרטיסים. הפועל תל אביב תשלם את אותו הסכום ששילמה במשחקי הדרבי הקודמים שגם הם היו מופרזים", נמסר מהמועדון.

על פי גורמים בקבוצה, עלויות התשלום על השיטור והאבטחה עוברות את סך 100 אלף השקלים כאשר תוספת 15 השוטרים מוערכת ב-15 אלף שקלים נוספים. הקבוצה נדרשה להעביר לחשבון המשטרה הפקדה בנקאית על סך 60 אלף שקלים כתנאי לקיום המשחק. יצוין כי עלות האבטחה במשחקי בית רגילים של הקבוצה עומדת על 34 אלף שקלים ומדובר על הצבת כוח שיטור של 16 שוטרים בתוספת 59 מאבטחים.

אוהדי הפועל תל אביב. "לא היו מעורבים באף אירוע אלימות" (לירן מולדובן)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כל אירוע ספורט המוני בישראל, מצריך כוחות שיטור למניעה וטיפול באירועי אלימות, לשמירה על הסדר הציבורי ולהכוונה והזרמת התנועה. רמת האבטחה הנדרשת לכל אירוע נבחנת בהתאם למכלול שיקולים רחב, ובהם: כמות המשתתפים, אירועי עבר והערכת מצב עדכנית, כשהשיקול המרכזי הוא שמירה על שלום הציבור וביטחונו, הכל בתאום מלא בין מנהלת הכדורסל והמשטרה. כך נעשה גם ביחס למשחק זה, כשכמות השוטרים שנקבעה למשחק הדרבי נבחנה במקצועיות ובכובד ראש ומשקפת את הצורך המבצעי לשם הבטחת קיומו התקין של המשחק".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי