תומר גינת: "טעינו בדברים קטנים שמנצחים משחקים גדולים"

תומר גינת
תומר גינת | עדי אבישי

אכזבה בהפועל ת"א לאחר ההפסד בדרבי, הקפטן ניתח: "הפסדנו את המשחק במחצית הראשונה, אבל אסור לשכוח שזו אחת הקבוצות הטובות באירופה". בית הלחמי: "אם החטיפה של מארק היתה מסתיימת בליי אפ, היינו מדברים אחרת"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הגיעה אתמול (שבת) לדרבי אחרי שלושה ניצחונות רצופים, ובידיעה שיש לה הזדמנות לתפוס את מכבי תל אביב לא מוכנה, אבל הופיעה למשחק רק במחצית השנייה וגם קאמבק מפיגור דו ספרתי לא הספיק לה בדקות האחרונות, בהן אפשרה לצהובים להכריע את המשחק עם מספר טעויות.

"זה מאוד מאכזב, היה לנו צ'אנס לעשות משהו שלא נראה לי שהרבה קבוצות יעשו השנה, כלומר לנצח את מכבי", הצטער אריאל בית הלחמי לאחר המשחק. "לא נגררנו לדיבורים על הסגל הקצר שלהם, כי בסוף על המגרש היו חמישה מול חמישה. ההגנה שלנו בחצי הראשון הייתה רעה מאוד, הם קלעו באחוזים שלא מתאימים למשחק כזה מבחינתנו. בהמשך חזרנו, אבל בסופו של דבר התחושה היא של פספוס גדול".

כפי שהסביר המאמן, הגנת האדומים הייתה רכה מאוד במחצית הראשונה בה נראה היה ששחקני האורחת יכולים לקלוע מתי שרק ירצו, כשגם עבירות בקושי נעשו מצד הפועל תל אביב: "עלינו בלי אנרגיות, לא כמו שצריך לשחק בדרבי", הודה תומר גינת, "בסוף סגרנו את הפער, אבל הפסדנו את המשחק במחצית הראשונה כי נתנו להם ביטחון ואפשרנו להם לשחק משוחרר, זה עלה לנו".

בית הלחמי.
בית הלחמי. "היה לנו צ'אנס לעשות משהו שלא הרבה קבוצות יעשו" (עדי אבישי)

בית הלחמי ניסה להסביר את הגורמים לרכות ההגנתית: "חלק מהסיפור זה גם תיאום. אני לא אוהב תירוצים, אנחנו צריכים להשתפר בנושא הזה. אין ספק שאם אנחנו רוצים לעשות עונה טובה, נהיה חייבים לשפר את ההגנה ולמצוא את החמישיות ששומרות יותר טוב. יש לנו הרבה זמן להתאמן עד למשחק הבא, עברנו עכשיו ארבעה משחקים ב-12 ימים, כמעט בלי אימונים".

הפועל תל אביב עלתה לרבע האחרון במינוס 12 נקודות, אבל דרך התאמות בהגנה ועם דקות מצוינות של מארק ליונס שתפר ארבע שלשות הצליחה למחוק את הפער כולו ואף לעלות ליתרון. אלא שדווקא כשהובילה בשתי נקודות וליונס השיג חטיפה שיכולה הייתה להסתיים בסל קל ולחזק את המומנטום, הגארד איבד שליטה על הכדור ומיד בצד השני, האדומים שכחו את יובל זוסמן על קשת שלוש הנקודות והגארד העניש בסל מכריע.

"ברגע שעברנו לאזורית, הוצאנו אותם מהקצב. אם החטיפה של מארק הייתה מסתיימת בליי אפ, אולי היינו מדברים אחרת", שחזר בית הלחמי, "בסופו של דבר, טעות אחת קריטית שהשאירה את יובל זוסמן לבד בפינה, הפכה את המשחק". גם גינת התייחס לפספוס בדקות הסיום: "היינו עייפים ועשינו טעויות בהגנה, חטפנו שלשה של זוסמן מהפינה, טעינו בדברים קטנים שמנצחים משחקים גדולים והם עשו אותם. אבל אסור לשכוח נגד מי שיחקנו, בסופו של דבר זו אחת הקבוצות הטובות באירופה".

מארק ליונס. החזיר את האדומים למשחק (עדי אבישי)
מארק ליונס. החזיר את האדומים למשחק (עדי אבישי)

למרות ההפסד, הפועל תל אביב כולה שמה את התוצאה בפרופורציה כפי שעשה גינת, מתוך אמונה שאחרי השינויים בסגל, שגם הביאו תוצאות לפני הדרבי, הקבוצה תוכל לחזור לשאוף למטרות שהציבה לעצמה בתחילת העונה. הקפטן האדום הוסיף לקראת ההמשך: "הקבוצה מאוד השתנתה ורק בתקופה האחרונה אנחנו מתחילים לייצר יציבות בסגל. לבוא ולהגיד אחרי הפסד ביתי בדרבי, שאנחנו יכולים לעשות פיינל פור, זה לא לעניין ואני חושב שאנחנו צריכים לעבוד קשה ולהתקדם ממשחק למשחק. אם נייצר יציבות ונשפר את ההגנה, נוכל לדבר על מה הלאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי