זוסמן: "נהנה מהסיטואציה". ספרופולוס: "הוא מחזיר על האמון"

יובל זוסמן
יובל זוסמן | עדי אבישי

הישראלי צלף שתי שלשות קריטיות בניצחון מכבי תל אביב על הפועל תל אביב: "מנסה להיות כמה שיותר שקול ולעשות את המהלך הנכון בכל מצב". מאמנו החמיא: "הוא מנצל את ההזדמנות שיש לו". בלאק יחזור מול זניט?

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב התייצבה אתמול (שבת) בדרייב אין פחות מ-48 שעות אחרי הניצחון הגדול על צסק"א מוסקבה, אבל למרות עייפות ורוטציה של תשעה שחקנים בלבד, התגברה גם על הפועל תל אביב בדרבי העירוני ונותרה בלתי מנוצחת בליגה. הצהובים לא התקשו בשלושת הרבעים הראשונים, אבל ראו את היריבה סוגרת פעם דו ספרתי ברבע האחרון ונכנסת למומנטום גדול עם תמיכת הקהל הביתי הרועש, אלא שאז יובל זוסמן קבר שתי שלשות שהוציאו את האוויר מהמפרשים האדומים והכריעו את הדרבי.

יאניס ספרופולוס היה מרוצה מאוד מההופעה של שחקניו: "זה ניצחון גדול שלנו, אם מתחשבים בכל החיסורים ובכך שלפני יומיים עברנו משחק תובעני מאוד מבחינת אנרגיות. גם הדרבי היה כזה מבחינת האינטנסיביות. בדרבי אתה צריך יותר ריכוז, יותר מוטיבציה ויותר כוח פנימי. השחקנים הוכיחו אופי פעם נוספת, אין לי מילים. אני מאוד גאה בהם על איך ששיחקו ונלחמו. כולם נתנו את הלב. אפילו דורי סהר סיפק תרומה חשובה, לא קל לשחק בדרבי בדקות החשובות".

בזמן ששני הרכזים הפצועים ראו את המשחק מהצד והצוות המקצועי בחר להגביל את הדקות של סקוטי ווילבקין לקראת שני משחקי יורוליג השבוע, מי שלקח אחריות היה כאמור זוסמן, שנראה מצוין בתקופה האחרונה, עם אסרטיביות בהובלת הכדור ובקבלת ההחלטות, והרבה קור רוח בדקות הסיום כדי לסכל את הקאמבק האדום עם סלי קלאץ' בדרך ל-15 נקודות ב-31 דקות: "אני נהנה מהסיטואציה ומנסה לתרום לקבוצה כמה שאני יכול במה שהמאמן מבקש, בינתיים זה הולך טוב", אמר זוסמן בהתייחס לתקופה הנהדרת שלו, "אני מרגיש יותר בוגר במשחק שלי, מנסה להיות כמה שיותר שקול ולעשות את המהלך הנכון בכל מצב".

על ריבוי הפציעות: "חסרים לנו רכזים עכשיו אז מוטלת עליי האחריות להוביל את הכדור כשצריך, עשיתי את זה כשהייתי קצת יותר צעיר. אני לא חושב שהדרבי היה עול עלינו, אבל היינו עייפים וראו את זה על המגרש, הם ניצחו בריבאונד וידענו שהם יבואו להילחם בעזרת האנרגיות של הקהל. אני שמח בשביל דורי סהר, שבגיל 18 עלה למשחק כזה מול אולם מלא ורועש ולא היסס. הוא גבר-גבר, מוכשר וחכם ואני מאחל לו להצליח, מגיע לו".


בינתיים זה הולך טוב. יובל זוסמן (עדי אבישי)

ספרופולוס נתן לזוסמן קרדיט והדגיש גם את שאר השחקנים: "הוא חלק חשוב מהקבוצה מהרגע שהגעתי לכאן. הוא מחזיר על האמון שאני נותן בו עם מאמץ גדול. לפני דיברו על כך שהוא לא משחק טוב ואמרתי שזה נורמלי, אין שחקן שיכול להיות טוב באופן יציב לאורך 10 חודשים. מדובר בבני אדם, לא במכונות. הוא עובר תקופה טובה מאוד ומנצל את ההזדמנות שיש לו, אני מאוד שמח על איך שהוא משחק. גם דני אבדיה היה טוב מאוד, נתן את הגוף ונלחם, אייסי, בראיינט, דורסי – כולם ווינרים ולוחמים, זו המנטליות שאני אוהב אצלם".

היווני הסביר את הדקות שבהן קבוצתו נתקעה ברבע האחרון: "היינו עייפים, לכן החטאנו כמה זריקות ופספסנו כמה ריבאונדים והם חזרו. זה דבר נורמלי כשאתה משחק בסגל קצר. הראנו את האופי שלנו בסוף, כשהם היו ביתרון נקודה. זה לא היה קל, אבל השחקנים הגיבו מצוין לאתגר".

לגבי טאריק בלאק הפצוע הוסיף ספרופולוס: "הרופא יבדוק אותו היום, אנחנו לא יודעים בדיוק איך הוא מרגיש. אנחנו מתקדמים מיום ליום עם כל הפצועים, אני לא אופטימי לגבי הסיכוי שיחזרו במשחק הקרוב, אבל נראה. אנחנו מנסים לשמור על השחקנים טריים עד כמה שאפשר ולא להעמיס עליהם, מנסים להישאר ביחד ולהיות מוכנים מנטלית. אם אתה שמח וחיובי בראש, המוח יכול לדחוף את הגוף קדימה וזה מה שאנחנו מנסים לעשות".

מכבי תל אביב תמריא מחר (שני) לסנט פטרסבורג לקראת המשחק עם זניט ותחזור ארצה ביום רביעי, כדי להתכונן למשחק הביתי נגד פנאתינייקוס יום לאחר מכן.


לא אמור לחזור במשחק הקרוב. טאריק בלאק לצד עומרי כספי (עדי אבישי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי