שוכמן יפגוש את קבוצת נעוריו, אשדוד תנסה להמשיך במומנטום

חואקין שוכמן
חואקין שוכמן | באדיבות הפועל תל אביב

הפועל ת"א תארח בחמישי את גלבוע/גליל, בה גדל הפורוורד הישראלי, כשהיא רוצה לחזור לנצח אחרי שלושה הפסדים. פול סטול יערוך בכורה בקבוצה של בראד גרינברג נגד ראשל"צ, חיפה תחפש ניצחון שלישי רצוף בנס ציונה

(גודל טקסט)

המחזור ה-13 בליגת העל בכדורסל יושלם מחר (חמישי) עם שלושה משחקים. מכבי אשדוד תנסה להמשיך במומנטום אחרי שקטעה שלשום רצף של תשעה הפסדים, כשראשון לציון תגיע לעיר הנמל. הפועל תל אביב תנסה לחזור לנצח אחרי שלושה הפסדים רצופים, נגד קבוצתם לשעבר של אריאל בית הלחמי וחואקין שוכמן – גלבוע/גליל. נס ציונה, שהופתעה בביתה על ידי אשדוד במחזור האחרון, תארח הפעם את מכבי חיפה שמגיעה במומנטום חיובי.

מכבי אשדוד – מכבי ראשון לציון (19:35)
"הדולפינים" מגיעים במצב רוח מרומם אחרי שביום שני השיגו את ניצחון החוץ הראשון שלהם העונה, בעיקר בזכות מופע אדיר של ליאור אליהו, שנבחר למצטיין המחזור. פול סטול, שחזר לקבוצה בסוף השבוע האחרון, יערוך את הופעת הבכורה המחודשת שלו בקבוצה, שעדיין מדורגת אחרונה בטבלה.

הכתומים האריכו את חוזהו של ג'יימס קלי עוד תום העונה, לאחר שג'ונתן וויליאמס עזב את הקבוצה לאחרונה. במחזור הקודם גיא גודס ושחקניו גברו 85:94 על הפועל תל אביב לאחר שדריל מונרו, שהתאושש מפציעה וחזר לשחק, כיכב עם דאבל-דאבל של 20 נקודות ו-14 כדורים חוזרים. ראשון לציון מחזיקה במאזן נהדר בביקורים שלה בעיר הנמל: מתוך 13 משחקי החוץ האחרונים שלה נגד אשדוד היא ניצחה 10.

אחרי שהצטיין בנס ציונה, אליהו ינסה להוביל את אשדוד לניצחון נוסף (עדי אבישי)
אחרי שהצטיין בנס ציונה, אליהו ינסה להוביל את אשדוד לניצחון נוסף (עדי אבישי)

הפועל תל אביב – הפועל גלבוע/גליל (19:45)
האדומים נקלעו לרצף שלילי שערער מעט את מעמדו של אריאל בית הלחמי, אך בישיבת ההנהלה שהתקיימה השבוע הוחלט להמשיך לתת קרדיט למאמן, שהשיג את ניצחון הליגה הראשון שלו עם הקבוצה נגד האקסית בסיבוב הקודם ויקווה לגבור עליה גם הפעם כדי להפוך את המומנטום של הקבוצה שלו. מי שיערוך את הופעת הבכורה שלו בהפועל תל אביב הוא דניאל קופרברג, שחתם שלשום בקבוצה וימלא את מקומו של אלישי כדיר הפצוע. חואקין שוכמן יפגוש לראשונה את הקבוצה בה גדל ושימש כקפטן, לאחר שפספס את המשחק נגדה בסיבוב הראשון בגלל פציעה.

הפועל גלבוע/גליל מגיעה אחרי 74:76 דרמטי על הפועל אילת, שהיה הניצחון הראשון שלה אחרי שלושה הפסדים רצופים והושג בזכות סל של ג'ארמר גאלי 5.5 שניות לסיום. מאז שהביסה את באר שבע ב-27 הפרש במחזור הפתיחה של העונה, כל הניצחונות של החבורה מגן נר הגיעו לאחר ההארכה או על חודו של סל, כשהקבוצה שיחקה כבר שש הארכות העונה.

בית הלחמי. זקוק בדחיפות לניצחון (עדי אבישי)
בית הלחמי. זקוק בדחיפות לניצחון (עדי אבישי)

עירוני "חי מוטורס" נס ציונה – מכבי חיפה (20:00)
הקבוצה של נדב זילברשטיין נכנעה במפתיע לאשדוד ביום שני האחרון, למרות שקלעה ב-64% לשתיים ובעיקר בגלל שאפשרה ליריבה 20 כדורים חוזרים בהתקפה ו-32 נקודות ברבע האחרון.

הירוקים צלחו את שני המחזורים האחרונים באולמם הביתי עם 60:92 מוחץ על הפועל חולון ו-78:84 על נהריה, שהעלו את הקבוצה למקום הרביעי בטבלה. המאמן דניאל סאואנה אמר לקראת המשחק מחר: "נס ציונה קבוצה טובה עם שחקנים מנוסים. אנחנו צריכים להמשיך ולשחק חזק בהגנה כמו במשחקים האחרונים ולהישאר מרוכזים כל המשחק".

המשחק יפגיש את מובילי הליגה בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים פר דקה: ג'יימס יאנג קולע 0.77 נקודות וגרגורי ורגאס מוסר 0.29 אסיסטים בצד של מכבי חיפה, בעוד ג'ף וויטי מוריד 0.39 כדורים חוזרים בצד של נס ציונה.

נס ציונה תחפש ניצחון אחרי שהופתעה ע
נס ציונה תחפש ניצחון אחרי שהופתעה ע"י אשדוד (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי