צפו: מכבי תל אביב גברה 71:80 על נס ציונה בתום משחק מותח

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | עדי אבישי

הצהובים שמרו על מאזן מושלם בליגה. האנטר הצטיין עם 15 נק'. נציגים מטורונטו הגיעו לצפות באבדיה, שנראה טוב במהלך החצי השני. דאבל-דאבל מרשים לג'יי כהן. חולון גברה 81:87 על גלבוע/גליל, ראשל"צ הפסידה

(גודל טקסט)

לאחר הניצחון של הפועל ירושלים על עירוני נהריה, המחזור ה-14 בליגת העל בכדורסל המשיך הערב (ראשון) עם שלושה משחקים נוספים, כאשר במשחק המוקדם הפועל חולון ניצחה בשיניים 81:87 את הפועל גלבוע/גליל. במקביל, מכבי חיפה חזרה למסלול הניצחונות עם 79:88 משכנע על מכבי ראשון לציון. האלופה מכבי תל אביב נאלצה להזיע מעט מול נס ציונה, אך ניצחה 71:80 בתום משחק צמוד.

מכבי תל אביב – עירוני נס ציונה 71:80 
מכבי תל אביב שמרה הערב על מאזן מושלם בליגת העל עם 71:80 על נס ציונה, במשחק שהיה צמוד בכל דקותיו. עוד לפני הג'אמפ בול הראשון, ג'ייק כהן זכה בתואר שחקן חודש דצמבר בליגה, כשבנוסף המאמן יאניס ספרופולוס קיבל את תואר מאמן החודש. מסאי יוג'ירי, נשיא טורונטו ראפטורס, הגיע ארצה ונכח בהיכל ביד אליהו, ביחד עם המנהל המקצועי טוני וובסטר, זאת במטרה לצפות בדני אבדיה.

אות'לו האנטר וסקוטי ווילבקין, שלא שותפו במשחק האחרון במסגרת היורוליג אצל ז'לגיריס קובנה, חזרו לפרקט וכבר במחצית הראשונה הובילו את קבוצתם ליתרון משמעותי, אך ג'רמי האלוול שמר על נס ציונה בתמונה, ובהמשך גם רביב לימונד נכנס למשחק והוביל מהפך גדול של הקבוצה מלב המושבה, אך במחצית השנייה המשחק חזר פעם נוספת להיות צמוד מאוד.


האנטר. סיים כקלע מצטיין עם 15 נק' (עדי אבישי)

כשתי דקות לסיום המשחק הצמוד, טיילר דורסי קלע סל חשוב ביותר עבור הצהובים-כחולים, וקבע הפרש שיא של שמונה נקודות. לאחר מכן, אבדיה למעשה סגר את המשחק עם חמש נקודות מהירות וחתם את הניצחון של מכבי ת"א, שרשמה ניצחון 13 ברציפות בליגת העל. ג'ייק כהן סיים בדאבל-דאבל מרשים של 13 נק' ו-12 כדורים חוזרים.

קלעים
מכבי תל אביב: אות'לו האנטר 15 נק' (6-9 מהשדה), ג'ייק כהן 13 (5-6 לשתיים, 0-3 לשלוש, 12 ריבאונדים), אלייז'ה בראיינט 11 (4-11 מהשדה, 6 ריבאונדים), טיילר דורסי 10 (1-6 לשלוש, 3-7 מהקו, 7 אסיסטים, 0 איבודים, 3 חטיפות), דני אבדיה (4-5 מהשדה) וקווינסי אייסי (4 איבודים) 9 כ"א, יובל זוסמן 7, סקוטי ווילבקין 6 (2-8 מהשדה).

נס ציונה: קורי פישר 16 (4-5 לשתיים, 2-7 לשלוש), ג'ף וויטי 14 (7-12 מהשדה, 11 ריבאונדים, 3 חסימות), ג'רמי האלוול 13 (5-6 מהקו, 6 ריבאונדים), רביב לימונד 9 (6 אסיסטים, 3 איבודים), טל דן 8 (6 ריבאונדים, 3 איבודים), גולן גוט 6 (1-6 לשלוש), דקוואן קוק 5 (1-10 לשלוש, 1-6 לשתיים).

הפועל חולון – הפועל גלבוע/גליל 81:87 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
לאחר שהשיגו ניצחון ראשון בעידן סטפאנוס דדאס על הקווים, הסגולים המשיכו את המומנטום הטוב גם נגד החבורה של ליאור ליובין, במשחק שהיה צמוד עד הבאזר. גיא פניני היה השחקן המרכזי של חולון במהלך המחצית השנייה עם מספר סלים חשובים, ואת המשחק הוא סיים 23 נקודות חשובות מאוד. לצד פניני, גם מרקוס פוסטר סיפק משחק אדיר סיים עם 21 נק' משלו. ג'ארמר גאלי, המצטיין במשחקים האחרונים במדי הגליל, שמר על קבוצתו בתמונה בכל הרבעים עם 26 נקודות, אך כאמור, המארחת השיגה את הניצחון. ג'ו אלכסנדר ערך בכורה מחודשת בישראל.

מכבי חיפה – מכבי ראשון לציון 79:88 (לצפייה בתקציר לחצו כאן)
החניכים של דניאל סאואנה הפסידו בצורה מאכזבת מאוד לנס ציונה במחזור הקודם, והערב הם עלו עם אנרגיות שונות לגמרי מול הכתומים. ג'יימס יאנג, כהרגלו, היה השחקן המרכזי של הירוקים והאיש שהוביל אותם לניצחון עם 18 נק' וחמישה כדורים חוזרים. מלבדו, גרגורי וארגס תרם 17 נק' ושמונה אסיסטים. גיא גודס נהנה מערב גדול של דריל מונרו (27 נק'), ג'יימס קלי (16 נק') ואלכס המילטון (15 נק'), אך מעבר לשלושתם אף שחקן לא קלע בספרות כפולות והחבורה מהצפון ניצחה בצדק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי