צפו בתקציר: ירושלים הוליכה ב-20 נקודות, אך הפסידה 98:93 לגלבוע/גליל

יפתח זיו , אדגר סוסה
יפתח זיו , אדגר סוסה | מנהלת הליגה / ברני ארדוב

סגנית המוליכה עלתה כבר ברבע השני ל-15:35 בגן נר בהובלת הולנד, אלא שסוסה, אקס הקבוצה, עם 38 נקודות ובסיוע זיו וגאלי (18 נק' כ"א) מנע מהאורחת להגיע לרצף ניצחונות דו ספרתי בליגה והנחיל לה הפסד שני

(גודל טקסט)

במשחק היחיד שנערך הערב (ראשון) במסגרת המחזור ה-15 בליגת ווינר סל, סגנית המוליכה הפועל ירושלים כבר הוליכה ב-20 נקודות הפרש ברבע השני, אבל ברבעים השלישי והרביעי ראתה את אדגר סוסה, שחקן הקבוצה לפני כארבע שנים, מוביל מהפך מדהים שכלל 38 נקודות ב-38 דקות, כזה שגם העניק להפועל גלבוע/גליל 93:98, מנע מהאורחת להפוך לקבוצה השנייה העונה שמגיעה לרצף ניצחונות דו ספרתי ובמקום זה הנחיל לה את הפסדה השני.

הקבוצה של קטש נאלצה להסתדר ללא סולימאן בריימו שבהמלצת הצוות הרפואי נותר על הספסל, ואילו המארחת חסרה את ג'סטין טילמן הפצוע ואת מייקל יאנג שרק חתם הבוקר במטרה להחליפו ועוד לא נכלל בסגל, אבל ככל שנקפו הדקות הצליחה לחזור למשחק ולמחוק את הפיגור הדו ספרתי אליו נקלעה כבר ברבע הראשון, אחרי שהולנד ולוי קלעו את כל הסלים הראשונים בדרך ל-0:8. ג'ארמר גאלי העלה את המארחת לראשונה על הלוח רק אחרי שלוש דקות מהפתיחה וטיישון תומאס החל וגם סיים ריצת 0:8 נוספת של האורחים מהבירה כדי לקבוע 13:26 בתום 10 הדקות הראשונות.

תומאס עלה חד גם לרבע השני והמשיך לשלוט בצבע, הולנד במקביל צלף שתי שלשות ובר טימור העלה את האדומים ליתרון השיא שלהם במשחק, 15:35. אם לא די בצרות, הקבוצה של ליאור ליובין גם איבדה באותן דקות את ג'ארוויס ורנאדו שנפגע בקרסול וירד מהפרקט, אלא שדווקא אז אדגר סוסה איפס את הידית מול האקסית וצימק את ההפרש לכדי 10 נקודות בלבד, 41:31. קטש הזעיק פסק זמן, הולנד הפציץ ישר אחריו שלשה נוספת, ג'ייקובן בראון קלע נקודות ראשונות וגם תמיר בלאט דייק לשלוש כדי שבמחצית הפער שוב יהיה משמעותי, 42:56.

זה אמנם לא היה המהפך, אבל זו בהחלט הייתה נקודת מפנה ברבע השלישי. עידו פליישר ויפתח זיו החל ולהריץ את המארחת ולנגוס ביתרון, גם שלשה של בלאט נענתה בסלים של סוסה ופיישר וקטש שוב מצא את עצמו ממהר לקחת פסק זמן, כשהוא כבר ביתרון מינימלי של 56:62 בלבד. גם הפעם זה עבד וירושלים חזרה להוליך בפער דו ספרתי, אבל ה-60:70 לא החזיק מעמד יותר מדי זמן כי סוסה קלע חמש נקודות רצופות, נמרוד לוי ענה בשלשה וראה את גאלי מחזיר באחת משלו וקולע אחת נוספת כדי לסגור את הרבע ב-75:79 בלבד לטובת הפועל ירושלים.


הולנד הצטיין, אבל ראה את המארחת משיגה מהפך מדהים (מאור אלקסלסי)

הדרמה נמשכה גם ברבע האחרון. סוסה צימק את הפער לנקודה אחת בלבד כשקבע 81:80 כשהשעון הראה 8:43 דקות לסיום. בפיגור שלוש נקודות, עמית גרשון החטיא ניסיון שלשה כדי להשוות, גם סוסה החטיא מחוץ לקשת אחרי איבוד של הולנד וכשבראון איבד גם כן, היה זה פליישר שפספס הזדמנות לקלוע. אחרי כמעט שתי דקות ללא סל הצליח גרשון לצמק פעם נוספת לכדי נקודה, ירושלים שוב איבדה את הראש ואת הכדור, אבל עידן זלמנסון חסם את זיו כשהשעון הראה 5:30 דקות לסיום ופיגור ראשון במשחק נמנע. 

השוויון הראשון הגיע כשנותרו 3:54 דקות לסיום, אז סוסה דייק מקו העונשין שמשמעותו 85:85, אבל הרגע הגדול התרחש כאשר אותו סוסה גם צלף מחוץ לקשת כדי לקבוע 89:90 מדהים לגליל/גלבוע, דקה ו-56 שניות בלבד לסיום.  15 שניות אחר כך מסירה רעה של בלאט הסתיימה באיבוד ופליישר נשלח לקו על ידי בראון ודייק רק בזריקה אחת מהשתיים. קטש לקח פסק זמן בתקווה שגם ממנו קבוצתו תחזור במומנטום שיכריע את המפגש, אך בראון פיספס לשלוש, זיו חדר והעלה את הפער לארבע נקודות לזכות הקבוצה של ליובין, החטאות של בלאט ותומאס הסתיימו, למזלם, בכדורים חוזרים שהובילו את לוי לקו העונשין – אבל האחרון החטיא את שתי הזריקות, המארחת לא נבהלה מהמעמד ורשמה ניצחון מדהים, 93:98 בסיום.

קלעו לגליל/גלבוע: אדגר סוסה 38 נקודות, ג'ארמר גאלי 18, יפתח זיו 18, עידו פליישר 9, ג'ארוויס ורנאדו 6, נתנאל ארצי 5, עמית גרשון ובניה סרור 2 כ"א.

קלעו להפועל ירושלים: ג'ון הולנד 19, טיישון תומאס ועידו זלמנסון 14 כ"א, נמרוד לוי 11, תמיר בלאט 10, ג'יימס פלדין 9, בר טימור וג'ייקובן בראון 8 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי