בראון נשא את הדגל, פלדין סגר מעגל: ירושלים חוגגת

שחקני הפועל ירושלים, מירי רגב, גביע המדינה
שחקני הפועל ירושלים, מירי רגב, גביע המדינה | דני מרון

הגארד שוב התעלה במשחק מכריע, הקלע חווה תיקון להופעה בינונית בפיינל פור אשתקד, אף אחד לא שכח את טרנט לוקט וכביש 1 ראה את הפקק הכי שמח. סיכום לילה שכולו אדום

(גודל טקסט)

פרק היסטורי נוסף אמש (חמישי) לתרבות הניצחונות המתפתחת בהפועל ירושלים. הקבוצה מהבירה זכתה בגביע המדינה בפעם השישית בתולדותיה והשנייה ברצף, לאחר שצלחה קרב עיקש ומותח נגד עירוני נהריה וסימנה וי מספר 2 השנה, אחרי הזכייה בגביע ווינר. האדומים כבר טעמו הצלחה מוקדם יותר בעשור הנוכחי, אך נדמה שהמרקם האנושי שנבנה בירושלים בשנתיים האחרונות הוא זה שלוקח את הקבוצה שלב אחד קדימה כשמדובר במאבק על תארים ועמידה ברגעי הכרעה.

האיש שאולי מסמל זאת יותר מכל הוא ג'ייקובן בראון. הגארד שעוד לא הפסיד במשחק גביע בישראל ומתנהל על הפרקט כאילו כלום לא מזיז לו, שוב נשא את הדגל במשחק מכריע עבור ירושלים. גם אשתקד הוא הצטיין עם 19 נקודות בגמר נגד ראשל"צ, אבל אתמול זו הייתה תצוגה ברמה אחרת. ריצת 0:12 אישית שלו הביאה את הירושלמים ליתרון דו ספרתי ראשון, שני סלים גדולים שלו עזרו להעיר את הקבוצה בשיא המומנטום הסגול ואת הערב כולו הוא סיים עם 26 נקודות ב-28 דקות.

"ג'ייקובן טוב בכדורסל", סיכם עודד קטש בפשטות את ההופעה של הגארד. "אנחנו סומכים עליו, הוא יודע מה הוא עושה. לפעמים זה הופך את העבודה של מאמן ליותר פשוטה". בראון, שחגג גביע שעות ספורות לפני שמלאו לו 30, הוסיף: "זו השנה השנייה ברצף שאני חוגג עם גביע, אני שמח לחלוק את המגרש עם חבריי לקבוצה, האוהדים האלה וצוות המאמנים".

בראון. שוב התעלה ברגעי ההכרעה (דני מרון)
בראון. שוב התעלה ברגעי ההכרעה (דני מרון)

ג'יימס פלדין גם הוא חלק מרכזי בדרך המיוחדת שעושים האדומים. עבור הקלע זו הייתה סוג של סגירת מעגל. אחרי שבשנה שעברה קפא בדקות ההכרעה כשירושלים הודחה בחצי גמר הפיינל פור, אמש הוא היה זה שהוציא את העגלה מהבוץ כשנהריה חזרה מפיגור דו ספרתי ברבע השלישי, עם שלשה שהפכה את התוצאה בחזרה. פלדין, שעד אותו רגע לא היה בשיאו ועמד על שמונה נקודות, המשיך לעוד 15 ברבע השעה האחרונה של המשחק.

"ג'יימס הוא אח שלי. אני מנצח איתו ומפסיד איתו", המשיך בראון לחלק אהבה, "ידענו שנצטרך אותו בדקות ההכרעה. ברבע הרביעי אמרתי למאמן שהוא חייב להכניס אותו כי ידעתי שהוא יקלע זריקות מכריעות". פלדין כבר חשב קדימה: "אנחנו מקווים שעוד הצלחות בדרך. יש לנו עוד תארים להיאבק עליהם אחרי החגיגות הלילה".

קטש דיבר על היכולת של שני הכוכבים שלו לשים את האגו בצד: "זה מי שהם באופי. גם לשחקנים עם אופי טוב זה לא תמיד מתחבר, מגיע קרדיט למעטפת הענקית של המועדון שנותנת לשחקנים להרגיש כמו במשפחה וכך האופי המיוחד שלהם יכול לבוא לידי ביטוי". המאמן המשיך והתייחס לחשיבות המרקם האנושי בהצלחות: "בשנתיים האחרונות, כשבנינו את הקבוצה הדגש היה על חומר אנושי. זה הופך אותנו לקבוצה מיוחדת שמתמודדת במצבי לחץ".

תרבות ניצחונות מתפתחת. הפועל ירושלים חוגגת זכייה (דני מרון)
תרבות ניצחונות מתפתחת. הפועל ירושלים חוגגת זכייה (דני מרון)

הסיפור של טרנט לוקט ממחיש עד כמה המשפחתיות היא ערך מוביל בהפועל ירושלים. כולם במועדון דאגו להזכיר את הפורוורד שנאלץ לנטוש לפני כחודשיים בשל מחלת אימו, עליה הוא מתאבל בתקופה זו: "אני רוצה להקדיש את הניצחון לטרנט, כל פעם שאנחנו עולים לפרקט אנחנו עושים את זה בשבילו ומנסים להראות לו אהבה", אמר בראון. "טרנט עזב אותנו וזה היה קשה, אבל נשארנו ביחד", ציין פלדין. גם קטש נתן קרדיט ללוקט והתייחס לאפשרות שיחזור: "את הסיפור עם טרנט צריך לברר עם הרבה רגישות. אנחנו נותנים לו את הזמן כדי שהדברים יבואו ממנו וכמובן שגם הוא חלק מהזכייה זו. אנחנו אוהבים אותו, דואגים להזכיר אותו ולשחק בשבילו בכל משחק. הוא חלק בלתי נפרד מהחיבור בין השחקנים".

אחד הדברים שהפכו את ההישג למתוק יותר מבחינת האדומים זו העובדה שעברו בדרך את מכבי תל אביב, עליה גברו במשחק נוקאאוט לראשונה מאז גמר הגביע ב-2008. המאמן הזכיר זאת וקיווה שבניגוד לשנה שעברה, זו לא תהיה הפסגה היחידה בעונה של קבוצתו: "עשינו דרך לא פשוטה כדי לזכות בגביע, השבוע היינו פייבוריטים אבל אל תשכחו שבדרך עברנו משחק נגד מכבי, אליו הגענו כאנדרדוג. הראנו הרבה אופי. אנחנו בסיטואציה טובה, זכינו בשני תארים עד עכשיו. אנחנו לא מושלמים, בעיקר מביאים איתנו רוח. צריך גם מזל ברגעים הנכונים, אבל כל דבר בזמנו. כל הזמן חושבים כאן קדימה, איך לעשות את הדברים יותר טוב".

ואי אפשר שלא להזכיר את הקהל. החבורה מהבירה נהנתה מיתרון ביתיות מוחלט גם ביד אליהו, כאשר מהיציעים דחף אותם ים אדום של כ-9,000 אוהדים שהגיעו להיכל לדחוף את הקבוצה וסיפקו אווירה מחשמלת. בראון הוקיר את התמיכה: "אלו האוהדים הכי טובים בעולם. הם דוחפים אותנו ונותנים את כל הלב. רצינו לעשות את זה בשבילם כי הם איתנו בעליות ובירידות". קטש הוסיף: "הקהל מרגש ברמות מטורפות. הוא מתחבר לאופי של השחקנים ומרגיש את האהבה בקבוצה".

מאות אוהדים הפתיעו את הקבוצה במחלף שער הגיא, כשזו הייתה בדרכה לחגיגות הזכייה במלחה, ועצרו את אוטובוס השחקנים בלב כביש 1 במה שהפך לפקק תנועה שמח ביותר. חלק מהשחקנים עלה על גג האוטובוס ותיעד את הפסטיבל, אחרים ירדו לכביש והרגישו את החום של האוהדים מקרוב. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי