"זהו מצב שלא היה כדוגמתו מעולם, של חוסר אונים ואי ודאות"

גיא הראל, יניב מזרחי, יצחק פרי, איתן לנציאנו, שמואל פרנקל, שמעון מזרחי, יוסי שרעבי
גיא הראל, יניב מזרחי, יצחק פרי, איתן לנציאנו, שמואל פרנקל, שמעון מזרחי, יוסי שרעבי | עודד קרני

ראשי קבוצות ליגת העל בכדורסל הגיבו להחלטת המנהלת להפסיק את הליגה עד הודעה חדשה. יו"ר הפועל חולון: "נעצרו ההכנסות, מה שיגרום לנו לעצור תשלומים". יו"ר נס ציונה: "בעד לנסות להשאיר את הליגה בחיים"

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל בכדורסל הודיעה הערב (שני) על הספקת פעילות הליגה עד הודעה חדשה, בעקבות מגפת הקורונה. משמעות ההודעה, למעשה, היא השארת האפשרות לחדש את המשחקים באיזשהו שלב אם הדבר יתאפשר, בהתאם להתפתחויות במדינה. אמנם על פניו העונה צפויה להסתיים באופן סופי במוקדם או במאוחר, אולם ראשי הקבוצות מנסים לשמור על אופטימיות נכון לעכשיו. על אף שהשהיית הליגה צפויה לעורר לא מעט קשיים עבור המועדונים, חברי הדירקטוריון של המנהלת קיבלו את ההחלטה בהבנה.

איתן לנציאנו, יו"ר הפועל חולון, אמר: "ההחלטה מתבקשת לאור המגבלות המשמעותיות שהטילה ממשלת ישראל ובתוכן עצירת המשחקים והאימונים. זהו מצב שלא היה כדוגמתו מעולם, מצב של חוסר אונים ואי ודאות המחייב אותנו לפעול בהתאם. בעקבות עצירת הליגה נעצרו גם ההכנסות, מה שגורם לנו לתזרים מזומנים שלילי שיגרום לנו לעצור תשלומים".

יו"ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי, מסר: "ההחלטה לחכות חודש כדי שנכריע סופית היא שקולה ונבונה. אם הדברים יירגעו ונוכל לחזור למגרשים, נהיה מוכנים לכך ונוכל להביא להרבה אנשים במדינה אפשרות לחייך".

רמי כהן, יו"ר הפועל ת"א, הסכים גם הוא: "זו ההחלטה הכי טובה שיכולה הייתה להתקבל. מדובר בסיטואציה קשה, כי אף אחד לא יודע מה יהיה בעתיד. כרגע כולם מקווים שיהיה שינוי ונוכל לחזור לשחק. ההחלטה נותנת לקבוצות ברייק, והיא נותנת להן דרך להתכונן ומצד שני זה נותנת תקווה. לא דיברנו עדיין עם הזרים. אני מעריך שמהיום כל קבוצה תטפל בעצמה. אנו מתכוננים לכנס את השחקנים ולדבר איתם, לשמוע מה השחקנים אומרים. נכון לרגע זה אף שחקן לא פנה וביקש לעזוב".

יצחק פרי. שמר על אופטימיות (אודי ציטיאט)
יצחק פרי. שמר על אופטימיות (אודי ציטיאט)

יניב מזרחי, יו"ר עירוני נס ציונה, הוסיף: "אני בעד לנסות להשאיר את ליגת העל בחיים למען ההגינות בספורט ולמען חובבי הכדורסל. אם יש סיכוי שהליגה תחזור לפעילות, לא נעצור את זה, גם אם מדובר בסיכוי קטן. מדובר במצב משברי מאוד קשה וצריך לדעת להתמודד איתו, נקווה שבהצלחה".

מי שלא סיפק את התייחסותו להחלטה הוא שמעון מזרחי, יו"ר מכבי תל אביב שאמר: "הבעתי את דעתי וכל מה שאמרתי כתוב בפרוטוקול ישיבת המנהלת". יו"ר הפועל גלבוע/גליל חיים אוחיון, שהיה זה שהגה את הרעיון היחיד להכרעת הליגה מבלי לבטל את העונה, הסתפק בדברים הבאים: "זו החלטה נכונה. נקווה לימים טובים יותר, בהצלחה לכולנו".

הפועל אילת פרסמה הודעה רשמית, בה נכתב: "המועדון מכבד את החלטת מנהלת הליגה ומביע צער גדול על הפסקת הליגה בעקבות משבר הקורונה. מעבר לשאיפות הספורטיביות של המועדון, אנו כואבים עבור אוהדי הקבוצה, שנכון לעכשיו לא ייהנו מאירועי הספורט המרתקים שהיו בעיר. מחר תיתכן הערכת לגבי התשתית הלוגיסטית להמשך העונה, למקרה שתחזור לפעילות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי