עקב עצירת הפעילות: מכבי ת"א אישרה לזרים לעזוב. אייסי המריא לארה"ב

קווינסי אייסי
קווינסי אייסי | עדי אבישי

המועדון הצהוב הודיע לשחקנים ולסגל המקצועי כי הם יכולים לצאת מהארץ, הפורוורד היה הראשון לעשות זאת. וגם: הפלונטר הכלכלי בעקבות הפסקת המשחקים

(גודל טקסט)
עד לא מזמן, מכבי תל אביב הייתה בעיצומה של העונה הטובה ביותר שלה בשש השנים האחרונות. אבל התפרצות הקורונה בישראל ובאירופה כולה "הורידו את השאלטר" גם לענף הכדורסל ולאחר שמנהלת ליגת העל הודיעה אתמול על הפסקת פעילות עד להודעה חדשה, השחקנים הזרים של הצהובים מתחילים לעזוב את ישראל, שכן גם אימונים אינם מתאפשרים עקב הנחיות משרד הבריאות.

מכבי תל אביב הבהירה בהודעה רשמית כי לאור המצב הנוכחי, המועדון הבהיר לשחקנים ולסגל המקצועי שהם יכולים לשוב לביתם או להישאר בישראל, על פי שיקול דעתם. ראשון לעשות זאת היה קווינסי אייסי, שעזב היום את הארץ.

המערכת הצהובה תתמודד כעת, כמו שאר הקבוצות, עם פלונטר פיננסי בעקבות ההפסדים שייווצרו מהפסקת הליגה. שכר הזרים יוקפא, בעוד לישראלים אפשר יהיה להוציא לחופשות ללא תשלום כך שיוכלו לתבוע דמי אבטלה, אם כי התשלום מהביטוח הלאומי אינו מתקרב לשכרם בקבוצות וארגון השחקנים כבר הודיע לכל שחקני הליגה שלא לחתום על מסמכים הקשורים למשבר הקורונה. חשוב לזכור כי בחודשים האחרונים, ההנהלה של אלופת ישראל הוציאה לא מעט כסף על שחקני חיזוק לאור מכת הפציעות בסגל של יאניס ספרופולוס.

במקביל, הפסקת הפעילות בענף עוצרת את הכנסות המועדון ממקורות כמו נותני חסות, זכויות שידור, מנויים ובעלי תאי צפייה, שגם הם ינסו לחסוך עד כמה שאפשר לאור המצב.

שחקני מכבי ת
שחקני מכבי ת"א. חופשיים לעזוב את הארץ (עדי אבישי)

מוקדם יותר היום, ספרופולוס שלח מסר לאוהדי הקבוצה בצל סערת הקורונה: "חברים יקרים, בסיטואציה בעייתית כמו זו של מגפת הקורונה, צריך להבין שהמצב הוא קריטי. כשיש לך משחק כל כך קשה, נגד יריב בלתי נראה, אתה צריך להקפיד על משמעת ולהישאר בבית. תישארו בבית, תיהנו מהזמן עם המשפחות שלכם ותגנו על עצמכם ועל הסובבים אתכם".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי