איתי שגב בראיון: "התחושה שלי היא שבחודש יוני נחזור לשחק כדורסל"

איתי שגב, איגור קולשוב
איתי שגב, איגור קולשוב | דני מרון

בצל הקורונה, הפורוורד של נהריה מנסה לשמור על כושר מתוך הבידוד שגזר על עצמו ובינתיים מספר על השיפור ביכולת, על מה שלא עבד במכבי ת"א ועל הקשר המיוחד עם דני פרנקו

(גודל טקסט)

אי ודאות אופפת את הספורט הישראלי והעולמי. איש לא יודע אם ומתי יחזרו לזרוק כדורים לסל, לחבוט בכדורי טניס, להבקיע שערים או להתחרות בענפי האתלטיקה השונים. אבל אם תשאלו את איתי שגב, פורוורד עירוני נהריה, העונה ממש, אבל ממש לא הסתיימה.

"התחושה שלי היא שבחודש יוני נחזור לשחק כדורסל", אומר שגב, עדיין לא בן 25, אך אחד שכבר נחשב לשחקן ותיק בליגת העל. גם הוא יודע שכדי שזה יתממש צריכים לקרות כמה דברים, ובראשם – ציות להנחיות משרד הבריאות. כמו ספורטאים רבים, גם שגב קורא לאזרחי ישראל להישמע להוראות.

"אני קורא לכולם להישאר בבתים", הוא אומר בראיון לספורט1, קצת יותר מחודש לאחר שהפסיד עם קבוצתו להפועל ירושלים בגמר גביע המדינה. "כולנו רוצים לצאת מהמשבר הזה כמה שיותר מהר, וכדי שזה יקרה חייבים להישמע להוראות. באופן אישי, גזרתי על עצמי בידוד יזום. אני מחמיר עם עצמי. אני ממש לא מתרחק מהבית, וגם למגרש הכדורסל אני לא הולך, כי אני לא יודע מי היה שם לפניי ומה הוא השאיר שם. כך אני לא רק שומר על עצמי, אלא גם על הוריי ועל בני ביתי. אח אחד שלי גר בתל אביב עם משפחתו, ואנחנו מתקשרים באמצעות אפליקציית זום. זה קשה, אבל קורה כאן משהו שהוא גדול מכולנו. אני מאמין שלאט־לאט המצב ילך וישתפר".

על השגרה שלו בימי נגיף הקורונה מספר שגב: "אני עושה ספורט שישה ימים בשבוע. מרים משקולות בבית, שומר על תזונה נכונה ומנצל את הזמן ללמוד, מה שאי אפשר כל כך לעשות במהלך העונה, כי אז אין לא את הזמן ולא את הפנאי המנטלי לעסוק בכך".


"קורה כאן משהו שהוא גדול מכולנו" (מאור אלקסלסי)

שגב (2.04) הספיק לשחק עד כה בחמש קבוצות. הוא גדל בכפר תבור, שיחק בהפועל עמק יזרעאל ואז הגיע למכבי ת"א ולאקדמיה בווינגייט, והיה מהבולטים בקבוצת הנוער הצהובה. בבוגרים של מכבי שיחק שגב עוד לפני שמלאו לו 18, ובהמשך הושאל להפועל חולון ולגלבוע/גליל. בשורות מכבי ת"א שיחק במצטבר חמש עונות ואף מונה לקפטן, אך בשל רצונו לקבל דקות משחק ביקש לעזוב וסרט הקפטן נלקח ממנו.

מה לא עבד במכבי ת"א? לא האמינו בך?
"ייתכן שבמכבי לא הייתי בשל לקבל את האשראי, אולי בגלל גילי הצעיר. מדובר בשיעור שלמדתי. בגדול, לא לקחתי דברים ללב ולא נטרתי טינה".

היית השחקן היחיד שנשאר מסגל שנמחק כולו, וקיבלת את סרט הקפטן.
"זו הייתה גאווה גדולה. חלומו של כל שחקן להיות קפטן במכבי ת"א. היה לי גם חשוב לקבל דקות משחק ולהוביל, ואולי לא הייתי בנוי לכך. הייתי בן 21־22, וזה לא פשוט לעשות זאת בגיל כל כך צעיר. באותו זמן כנראה זה לא התאים לשני הצדדים".

התקופה במכבי בלמה אותך ככדורסלן?
"אי אפשר לדעת. מה שחשוב הא שכרגע אני במקום שטוב לי".

ממכבי ת"א המשיך שגב למכבי ראשל"צ, ומשם עבר בקיץ לעירוני נהריה. "עד חודש פברואר היה נהדר", הוא נזכר, "אני רואה את התקופה שלי בראשל"צ וגם בנהריה כמצוינות. בשני המקומות עשינו קפיצה גדולה. בנהריה הצלחנו להביא את הקבוצה למעמד שיא, גמר גביע המדינה, וגם בראשל"צ עשינו דברים גדולים, ואני מאושר מכך".


"תקופה מצוינת". שגב במדי ראשון לציון (דני מרון)

העונה עם עירוני נהריה הייתה הטובה בקריירה שלך?
"מבחינה אישית כן. ההסבר נעוץ בכמה דברים, ובראשם בשלות אישית שלי, חיבור ביני לקבוצה, לצוות המקצועי ולקהילה. כל הגורמים יחד חברו לעונה הטובה שלי".

איך היית מגדיר את העונה עם נהריה בהשוואה לעונה בראשון לציון?
"הדומיננטיות שלי בנהריה הרבה יותר גדולה. בנהריה אני מנסה, וחושב שגם הצלחתי, להיות מנהיג גם על המגרש. אני לא חושב שהמספרים מראים שוני בין העונות".

שגב צודק. המספרים שלו במכבי ראשל"צ ובעירוני נהריה די דומים, אבל איזה הבדל בין שתי העונות. בעונה שעברה (31 משחקים) הוא שיחק במדים הכתומים 22 דקות בממוצע למשחק, לעומת 22.5 בנהריה. גם כמות הנקודות דומה: 7.3 בממוצע לעומת 8.4 העונה. גם בריבאונדים המספרים דומים (כ־6.5). ההבדלים הבולטים נמצאים במדד: 13.1 בנהריה לעומת 9.8 בלבד בראשל"צ. אך השיפור המשמעותי באמת הוא בזריקות העונשין. אם בעונה שעברה היו לשגב 43.9% הצלחה, העונה הוא עלה ל־54.5%.

"רואים ששיפרתי את אחוזי הקליעה שלי מקו העונשין ביותר מ־10%, וזה הרבה. המטרה שלי היא לעשות בכל עונה קפיצה אחת קטנה, וזה עובד. התחושה שלי היא שאני נמצא במגמת עלייה ויש לי עוד המון במה להשתפר. אני רוצה להגיע לרמות הכי גבוהות באירופה. זה לא בהכרח אומר לצאת לחו"ל, זה גם יכול לקרות כאן בארץ. צברתי במהלך הקריירה שלי הרבה חוויות וניסיון, ועדיין יש לי לאן להתקדם".


מכוון לרמות הגבוהות (עדי אבישי)

מה היית רוצה לשפר?
"הייתי רוצה להיות במקום טוב יותר בקליעה מחצי מרחק. להיות יותר עקבי בזריקות מהטווחים האלה. קו העונשין בכלל לא מתסכל אותי, אני מאמין שזה ילך וישתפר. למדתי שאתה צריך להסתכל על מה שיש לך, כי תמיד הדשא אצל השכן יהיה ירוק יותר, ולכן השיפור חייב לבוא מתוכך".

אולי זה כיוון שדני פרנקו מאמין בך ובנה קבוצה סביבך?
"לא יודע אם הוא בנה את הקבוצה סביבי. בפועל קיבלתי קרדיט, שאותו הרווחתי ביושר. דני מאוד האמין בי כבר מהקיץ, והיה לי חשוב להחזיר לו. השתדלתי להגיע לכל משחק ולהוכיח שהאשראי מגיע לי".

בליגה לא ממש הרשמתם.
"היינו חסרי יציבות. באופן אישי קיוויתי והאמנתי שנגיע לפלייאוף, אבל קרו דברים שהם מעבר לכוחנו".

אם העונה תסתיים, היכן נראה אותך בעונה הבאה?
"בתום העונה אהיה שחקן חופשי. הייתי רוצה מאוד להמשיך לשחק בנהריה. המקום הזה הפך לבית חם ואוהב, ואני מרגיש שם נהדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי