חולם להיות שחקן כדורסל? עקרונות לשיפור הכדרור

סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין | עדי אבישי

אבי אבן, אחראי פיתוח שחקנים והסקאוט הראשי של מכבי תל אביב, עם שבעה טיפים שיעזרו לך במגרש

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

באתר הרשמי של מכבי תל אביב ניצלו את פגרת הקורונה וסיפקו לאוהדים הצעירים, שאולי חולמים להפוך לשחקני כדורסל, שבעה טיפים שיעזרו להם במגרש. כל זאת באמצעות אבי אבן, הסקאוט הראשי של המועדון הצהוב שאחראי בין היתר גם על פיתוח שחקנים.

הובלת כדור הפכה להיות כלי חשוב והכרחי לשחקן בכל עמדה בכדורסל המודרני. אנחנו רואים כיום שחקנים בכל הרמות שמובילים את הכדור כמו רכזים, גם אם הם לא מתופקדים בעמדה זאת.

כדי להגיע לרמה גבוהה של הובלת כדור ישנם כמה עקרונות בסיסיים שצריך להטמיע ולעבוד עליהם. זה מתחיל בעקרונות בסיסיים של כדרור במקום וממשיך לכדרור בתנועה במגרש. אז הנה כמה טיפים ועקרונות שיעזרו לכם להשתפר: 

1. כדרור בצד הגוף: נקפיד לכדרר את הכדור בצד הגוף ולא לפני הגוף, זאת בכדי לשמור את הכדור במקום בטוח ורחוק מהשחקן המגן.

2. כדרור בגובה מותן עד חזה: ישנן הרבה גישות שמדברות על גובה הכדרור, חלקן מדברות על כדרור מהיר ונמוך תמיד. לדעתי, ברוב הזמן כאשר אנחנו מכדרים ללא לחץ אינטנסיבי של המגן יש לכדרר בגובה שנע בין קו המותן לקו מרכז החזה.


סקוטי ווילבקין (אודי ציטיאט)

3. קצב הכדרור: גם כאן ישנן גישות רבות שמדברות על כדרור מהיר ככל האפשר. לדעתי, הכדרור צריך להיות חזק, אך לא חזק מדי – קצב ועוצמה שיקנו לנו זמן לייצר פעולה כאשר הכדור בדרכו מעלה.

4. כדרור עם פרק כף היד: פעולת הכדרור נעשית עם פרק כף היד, כאשר יש להקפיד על מיקומה כל הזמן מעל לכדור. מצב שהכדור מונח על היד ונמצא מעליה הוא שגוי.

5. פלג גוף עליון: מצב פלג הגוף העליון שלנו צריך להיות משוחרר. לעתים רבות מדי שחקנים צעירים נוטים להשקיע כוח ומאמץ בפלג הגוף העליון ובכך להקשות על עצמם לייצר מהלכים מתוך הכדרור.

6. מצב רגליים: הרגליים צריכות להיות כפופות, כך שהן מוכנות ליציאה מהירה. ברגע שהרגליים ישרות "נבזבז" זמן יקר בכדי לכופף אותן כדי לצבור תנופה ורק אז לצאת מהמקום.

7. מבט לפנים: בזמן כדרור המבט שלנו כל הזמן מופנה לפנים, זאת כדי שנוכל לזהות מהלכים וכדי להיות כל הזמן מוכנים להגיב למה שקורה על המגרש.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי