שחקני העשור: שלושה ישראלים בחמישייה של דני פרנקו

דני פרנקו
דני פרנקו | לירון מולדובן

בפרויקט מיוחד של אתר מנהלת הליגה, מאמן עירוני נהריה, שהוביל בעברו את הפועל ירושלים לאליפות היסטורית, בחר את המצטיינים שלו בעשר השנים האחרונות והעניק לדונטה סמית' תואר לא רשמי

(גודל טקסט)

הפרויקט המיוחד של מנהלת ליגת ווינר סל נמשך. אחרי אריק שיבק, היום (שני) הגיע תורו של דני פרנקו לבחור את חמישיית העשור שלו בכדורסל הישראלי. פרנקו בן ה-46, שהופיע העונה עם עירוני נהריה בגמר גביע המדינה הראשון בתולדותיה, הוביל בעשור החולף את הפועל ירושלים לאליפות היסטורית, הגיע לגמרי הפלייאוף עם ירושלים ועם מכבי חיפה, העפיל עם הפועל ת"א לפיינל פור היחיד שלה במתכונת הנוכחית והעלה את הפועל חולון וברק נתניה לפלייאוף.

החמישייה של פרנקו
דונטה סמית'

"שחקן העשור מבחינה ההשפעה שלו על הכדורסל הישראלי. במשך ארבע שנים ברצף הוא הגיע עם הקבוצות שלו לגמר הפלייאוף, זכה בשתי אליפויות והיה קרוב מאוד לעוד שתיים. למעשה, הוא שינה את מאזן הכוחות בכדורסל הישראלי וכמעט במו ידיו הפך את הפועל ירושלים לקבוצה הטובה ביותר בארץ בתקופתו בה. היכולת שלו להנהיג קבוצה בדרך שלו, לעמוד בראש המחנה מחד ולדבר תמיד במונחים של "קבוצה" מאידך הם שעשו אותו כל כך מיוחד".

דווין סמית'
"שחקן שכל מאמן היה שמח שיהיה בצד שלו מכל הבחינות, סוג של ממי לאומי. שחקן עם IQ כדורסל מאוד-מאוד גבוה, שהגיע להישגים מרשימים גם בליגה וגם באירופה. בשנים שלו במכבי ת"א הוא הפך להיות סוג של עוגן, גם בקנה מידה ארצי וגם בקנה מידה אירופי".

ליאור אליהו

"המעבר שלו להפועל ירושלים, בדומה לדונטה סמית', מיצב את הקבוצה כבכירה בכדורסל הישראלי באותה תקופה. שחקן ישראלי שיכול לעשות כל כך הרבה דברים על המגרש והופך כל קבוצה לשלם הגדול מסך חלקיו. עם הייחודיות שלו הוא הפך את ההגמוניה בכדורסל הישראלי מצהוב לאדום באותן שנים".


"הופך כל קבוצה לשלם הגדול מסוך חלקיו". ליאור אליהו (דני מרון)

גל מקל

"לא היו לנו הרבה שחקנים ישראלים שזכו בשתי אליפויות עם שתי קבוצות שונות. שחקן שהוא סמל למוסר עבודה והשקעה מגיל מאוד צעיר. הוא הרוויח את כל ההישגים המרשימים שלו בשתי ידיים ובעבודה קשה. קפטן נבחרת ישראל, שמייצג איזשהו דור ביניים שקצת נעלם לנו. הוא מודל לחיקוי להרבה מאוד שחקנים ישראלים. הוא אולי לא הכי גבוה והכי אתלט, אבל בהבנת המשחק ובעבודה הקשה שלו הוא הפך למי שהוא".

גיא פניני

"ווינר גדול, הרבה שנים לא היה לנו בכדורסל הישראלי מישהו שיוצר כזו תחושה של ניצחון בכל מקום שהוא מגיע. אמנם הוא לא צעיר, אבל זה לא פלא שעודד קטש לקח אותו לנבחרת ישראל כדי שיהיה המנהיג של השחקנים הצעירים יותר. המעבר שלו להפועל חולון לקח אותה למקומות שהיא רוצה וחולמת להיות בהם. אחרי פציעות לא פשוטות, הוא מראה שבכדורסל מה שיש לך בין האוזניים חשוב לא פחות מלהיות אתלט או שחקן פיזי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי