ארגון השחקנים הגיע לסיכום עם המנהלת: "החזירו לנו את האוויר"

יוגב אוחיון, גיא פניני
יוגב אוחיון, גיא פניני | עדי אבישי

הכדורסלנים הסכימו לקצץ 25% משכרם העונתי, סגן יו"ר הארגון שמעון אמסלם: "שמח שהמנהלת התעשתה". משרד הספורט לראשי הקבוצות: נעשה מאמץ להשגת פיצוי כספי, אך אם העונה לא תחודש - לא יועברו כספים

(גודל טקסט)

השחקנים הישראלים בליגת העל עשו היום (חמישי) צעד לחידוש משחקי הכדורסל, כאשר ארגון השחקנים הגיע להסכם עם מנהלת הליגה בנוגע לחזרה לפעילות. בפגישה שנערכה בין נציגי השחקנים למנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל ויו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו, סוכמו פרטי החזרה. שמעון אמסלם ועו"ד יהב ארגמן ייצגו במשא ומתן את הכדורסלנים גיא פניני, יוגב אוחיון, בר טימור, רפי מנקו, איתי שגב, תומר גינת, גיל אמיתי, עוז בלייזר וטל דן.

במסגרת הסיכום, השחקנים הסכימו לקיצוץ רוחבי של 25% משכרם העונתי, למעט אלו שמרוויחים שכר נמוך, שזכויותיהם יישמרו. בישיבה הוחלט כי אם הקבוצות יקבלו פיצוי מהממשלה, כ-10% מהכספים יועברו אליהם כדי להשלים חלק משכרם. הכדורסלנים התנגדו לבקשת ראשי המועדונים, שרצו לסגור גם את פרטי הקיצוץ בשכר לעונה הבאה. דיון בנושא ייערך בהמשך.

שמעון אמסלם, סגן יו"ר ארגון השחקנים, בירך על הסיכום: "החזירו לנו את האוויר, את השמחה, את החיוך. אני שמח שהמנהלת התעשתה והבינה שבלי הכדורסלן הישראלי, אין כדורסל. בניגוד לאקסיומה הקודמת, שאם אין זרים אין כדורסל, יש על מה לסמוך. אנחנו פה כדי לעזור לקבוצות לקבל את הכסף שמגיע להן מהמדינה. כולם מבינים שאנחנו הולכים יד ביד, מקווים שככה זה יהיה גם בעתיד".

ליגת העל תינצל מסגירה? גינת וטימור (דני מרון)
ליגת העל תינצל מסגירה? גינת וטימור (דני מרון)

דירקטוריון מנהלת הליגה יחליט היום האם לאשר את המתווה שהושג עם משרד הבריאות והספורט ועם אירגון השחקנים, כאשר הכוונה היא לנסות ולהחזיר את הזרים ארצה. שיחות עמם החלו היום ויימשכו בסוף השבוע. לפי ההערכות, חלק מהזרים שסיימו את העונה בסוף פברואר לא ישובו לישראל.

במקביל לפגישה עם השחקנים, נודעו היום מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, שרת התרבות והספורט מירי רגב (שהשתתפה בחלק מהדיון) וחלק מראשי הקבוצות – יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי, אייל חומסקי מבעלי הפועל ירושלים, יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי ויו"ר עירוני נס ציונה יניב מזרחי. נושא הדיון היה סך הכספים שיועברו לקבוצות. נציגי המועדונים קיבלו הבטחה ממנכ"ל משרד הספורט כי ייעשו מאמצים גדולים כדי שהקבוצות יקבלו פיצויים כבר בתקופה הקרובה, אך במקרה שהמשחקים יחודשו – לא יועבר סיוע כספי בתקופה הקרובה. בפגישה אמרו נציגי המועדונים כי ללא פיצוי, העונה הבאה לא תיפתח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי