אפשר לברך: ליגת העל בכדורסל חוזרת

איתן לנציאנו, שמעון מזרחי
איתן לנציאנו, שמעון מזרחי | אלן שיבר, מנהלת ליגת העל בכדורסל

ישיבה סוערת שארכה מעל ארבע שעות הסתיימה בהחלטה לחדש את עונת 2019/20, על אף חילוקי דעות קשים ונזקים כלכליים אדירים שייגרמו לבעלי הקבוצות בעקבות מגפת הקורונה

(גודל טקסט)

ימים סוערים עוברים על הכדורסל הישראלי. רק באמצע השבוע, על פי כל ההערכות של בעלי תפקידים בענף, נראה היה שהעונה תבוטל, אבל בתום ישיבת דירקטוריון שהחלה בשעה 11:00 וארכה כמעט ארבע שעות סוערות, אפשר לצאת בהכרזה חגיגית: התקבלה ההחלטה להצביע בעד חידוש עונת 2019/20.

למעט ניסים אלפסי מעירוני נהריה, טל פנחס מהפועל אילת וכן היועץ המשפטי עו"ד חגי אשלגי שהשתתפו בפגישה באמצעות אפליקציית "זום", הגיעו בזה אחר זה ראשי הקבוצות במטרה להכריע את גורל העונה. בתחילה הנוכחים היו חלוקים בדעותיהם והתקשו להשיג רוב לכאן או לשם, אולם בסופו של דבר הושגה הסכמה על חידוש העונה ובהצבעה שהפכה את החזרה לפעילות לרשמית, 11 הצביעו בעד, שלושה נגד וארבעה נמנעו. יש לציין כי הליגה תחודש על אף חששות כבדים ונזקי כלכליים אדירים שייגרמו לבעלי הקבוצות, כאשר במנהלת הליגה הדגישו כי הם מצפים לפיצוי ממשרד האוצר והטוטו עבור הקבוצות.

תחילה הביעו רבים מהנוכחים בפגישה טענות קשות ודרישות לביטחונות כספיים, גם הקושי להשיב את השחקנים הזרים לארץ לאחר שקיבלו הודעות שחרור עלה וקיים חשש שיהיה צורך בשינוי סגלים בצורה מהותית, משמע השקעה כספית נוספת, אבל בסופו של דבר הוחלט בהצבעה לאשר את חידוש העונה אגב, במקרה של שוויון מי שמכריע את ההצבעה הוא היו"ר שמואל פרנקל, שלו יש שני קולות.

בימים הקרובים יחלו הקבוצות בהכנות, כאשר עד ה-17 במאי השחקנים הזרים אמורים לשוב לישראל ולאחר מכן יצטרכו להיכנס לבידוד של שבועיים עד החזרה לאימונים בתחילת יוני. המשחקים יחודשו כעבור שלושה שבועות מהנקודה בה נפסקו: המחזור ה-22. לאחר מכן ישוחק סיבוב שלישי מקוצר (השיטה תיקבע בהמשך) ובסיומו יעפילו שמונה הראשונות לרבע גמר הפלייאוף, אשר יתקיים בשיטת הטוב משלושה משחקים (בניגוד לשיטת הטוב מחמישה שתוכננה במקור והתקיימה בעונות האחרונות). המנצחות יעלו לפיינל פור, שייערך בשבוע האחרון של יולי.


עם קבלת ההחלטה על חזרה למגרשים, יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון, הצהיר: "המאבק שניהלנו למען השפיות הצליח. זהו יום חג לכדורסל הישראלי. אמרנו כל הזמן שאין דרך אחרת לאחר היציאה של ישראל מהסגר, והיא החזרת הליגה לפעילות. למרות הכוחות הגדולים שרצו להשאיר את הכדורסל הישראלי בסגר כפוי, היה ברור שהמציאות תנצח. השחקנים הישראלים שנאבקו למען החזרה, לוקחים את הכדורסל על הגב שלהם וידאגו לליגה מהנה למען כל האוהדים בישראל".

כידוע, להוציא את ליגת העל, הליגות בישראל הסתיימו זמן קצר לאחר פרוץ המגפה וגם מרבית הקבוצות בליגה הבכירה הביעו תמיכה בביטול העונה הנוכחית, אלא שבמנהלת, על אף ששמרו על שקט ולא פעלו יותר מדי בנדון, בחרו שבניגוד לליגות רבות באירופה לא תתקבל החלטה רשמית עד חודש מאי. והנה, לאחר שמנהלת הליגות בכדורגל חתרה לחידוש הליגה והצליחה במשימתה, ראשי ענף הכדורסל הבינו שאין להם ברירה אלא לנהוג בצורה דומה ובדחיפת ארגון השחקנים והקבוצות החלו לפעול להחזרת הליגה.

לפי המתווה שסוכם אתמול, השחקנים יקצצו כ-25 אחוז משכרם. לאור הדרישה לבודד את הזרים, ספק כמה מהם יחזרו ארצה ולכן הכוונה היא לאשר לקבוצות לצרף שחקנים (ישראלים וזרים) מהליגה הלאומית, אם זו לא תחזור לפעילות, בידיעה שקבוצות רבים ואולי אפילו מרבית הליגה, לא יוכלו להתייצב למשחקים עם אותו סגל ששיחק עד התפשטות המגיפה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי