מכבי ת"א למנהלת: "אם היורוליג תחזור, לא נוכל להשתתף בליגת העל"

שחקני מכבי תל אביב
פתיחה טובה בדרך לשמור על התואר | דני מרון

שמעון מזרחי במכתב: "הצענו להשלים את הליגה בספטמבר עם סגלים מלאים ואולי עם קהל. הראל הודה שהפועל ירושלים הייתה מתנגדת לחזרת הליגה אם ליגת האלופות הייתה ביולי"

(גודל טקסט)

ביום שישי האחרון, בהצבעת דירקטוריון ליגת העל אם לחדש את עונת 2019/20, דווקא מכבי תל אביב נמנעה. האלופה והמוליכה הייתה בין המתנגדות על פי גורמים במנהלת הליגה שנכחו בפגישה בתל אביב בסוף השבוע, אולם בהצבעה עצמה הקבוצה נמנעה ובחרה שלא להשמיע קול.

היום (ראשון), במכתב רשמי ליו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל שחתום על ידי היו"ר שמעון מזרחי, הסבירה מכבי תל אביב את הסיבה לכך שנמנעה, או אפילו התנגדה לחידוש ליגת העל.

"אנחנו נעשה הכל על מנת לשחק מול הקהל שלנו, המנוע המרכזי של המועדון, ונילחם על כך כפי שעשינו עד הרגע האחרון לפני משבר הקורונה", פתחה מכבי תל אביב, "מכבי משקיעה את התקציב הגבוה ביותר בישראל ובעקבות כך גם ספגה את ההפסדים הגבוהים ביותר, בעקבות המשבר שפקד את כולנו. בישיבת דירקטוריון המנהלת לא בא כלל לידי ביטוי הפיצוי הראוי להפסדים הכספיים שספגנו וכן עוד קבוצות פרטיות בליגה הישראלית שהצטרפו לעמדתנו זו".


יד אליהו צבוע צהוב. במכבי ת"א קיוו שזה יתאפשר בספטמבר (אודי ציטיאט)

במכבי ת"א אף הפנו אצבע מאשימה וטענו: "לגבי החזרה לשגרה שהציגה המנהלת, אנו מרגישים כי לא קיבלנו את הפתרונות הבריאותיים הנחוצים על מנת לשמור על בריאות השחקנים. יש חשש אמיתי לפערים בין הקבוצות מבחינת הסגלים שיצליחו להעמיד. עלולים להיות משחקים ללא ערך ספורטיבי שעלולים לפגוע בכולם ובליגה. צריך להיות קריטריון ברור. תוך הדגשה כי ברצוננו להמשיך את הליגה, ביקשנו שהות קצרה על מנת לפתור מספר שאלות שנשארו לוטות בערפל תוך פירוט מלא בישיבה. לא קיבלנו זאת".

במועדון גם הסבירו כי "הבהרנו מפורשות כי בתאגיד כמו זה של המנהלת כאשר ולו דירקטור אחד מביע התנגדות, תוך הסברים משכנעים לגבי יכולתו הכלכלית של המועדון, חייבים להתחשב בדעתו – מה עוד שבמקרה שלפנינו היו מספר לא מועט של מועדונים שהביעו דעה זו. חשוב להוסיף ולהדגיש שבוועדת מנהלת שהתקיימה היום, 10.5.20, הביע נציג הפועל ירושלים גיא הראל ביושרה מלאה כי אם המשך משחקיה של הפועל ירושלים בליגת האלופות של פיב"א היו נקבעים לחודש יולי, היה אף הוא מתנגד לחזרה לליגה".


שמעון מזרחי, בישיבת הדירקטוריון ביום שישי (אלן שיבר, מנהלת הליגה בכדורסל)

כידוע, מכבי תל אביב ויתר קבוצות היורוליג ממתינות להחלטת היורוליג שתתקבל עד ה-25.5 ועל כן הצהובים אף הציעו להשלים את ליגת העל בספטמבר ובכך לאפשר לקבוצות להופיע "עם סגלים מלאים ומכובדים ולהגדיל את ההסתברות שהמשחקים יתנהלו מול קהל, אך גם על כך לא קיבלנו תשובה".

עוד נכתב כי "ברצוננו להדגיש כי אנו מחויבים במקביל לליגה הישראלית גם ליורוליג, שפירסם את הלו"ז שלו כבר ב-23.4 – עוד לפני המנהלת, כאשר הלו"ז שפורסם על ידי המנהלת בישיבה מתנגש עם לו"ז היורוליג. בישיבה כלל לא הייתה התייחסות לחפיפה.  לכן הבהרנו, ואנחנו מבהירים שוב, כי אם תצא הודעה שהיורוליג חוזרת, מכבי לא תוכל להשתתף במשחקי הליגה המפורסמים".

עוד טענו הצהובים כי "לא ברורה תוכנית הפעולה מול האוצר ועל כן מכבי נמנעה בישיבה במחשבה שההודעה על החזרת הליגה לפעילות היא מוקדמת מדי. בהמשך להחלטות אנו פועלים להחזיר את השחקנים בימים הקרובים לישראל. אנו מחויבים כלפי האוהדים שלנו, המנויים ונותני החסות להעמיד את הקבוצה האיכותית ביותר שניתן כפי שהיה מאז ומעולם".


נראה אותם רק ביורוליג? (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי