אוחיון: "בכל העולם יש פטרונות של הקבוצות הגדולות. לא נסכים לזה פה"

חיים אוחיון
חיים אוחיון | האתר הרשמי

בעלי גלבוע/גליל הבהיר ב-103FM כי הליגה המקומית לא צריכה לחכות להחלטות היורוליג כדי להתחשב במכבי ת"א: "שילבנו את הצרכים שלה, אבל ניכנע באופן מוחלט"

(גודל טקסט)

מאז שהתקבלה ההחלטה לחדש את ליגת העל בכדורסל, מתנהל מאבק בין מכבי תל אביב למנהלת הליגה וליתר הקבוצות בשל ההתנגשות בין לוח הזמנים של הכדורסל המקומי לזה שמתוכנן ביורוליג. בעלי הפועל גלבוע/גליל, חיים אוחיון, התראיין אתמול (חמישי) ל-103FM והביע את עמדתו בעניין. בנוסף, הוא התייחס להכנות הקבוצה שלו לקראת החזרה לפעילות.

"אני ממש לא מחכה להחלטת דירקטוריון היורוליג ביום שני הקרוב", הבהיר אוחיון. "הסדר הוא כזה שמי שהחליט ראשון מקיים ראשון ומי שעוד לא החליט, צריך להתחשב במי שכן. אנחנו החלטנו לחדש את הליגה, המשמעות היא לא רק ברמה המקומית אלא גם ברמה הבינלאומית. אני חושב שהם צריכים לגבות ולחזק אותנו ולהודות לנו על ההשפעה של זה שאנחנו עושים את הצעד הראשון כמעט בעולם ברמה של לשחק כדורסל. אם כל מי שעוסק בתחום הכדורסל חושב שזה חשוב בכל יום, אז בטח בשעה הזו. ואנחנו מקדשים את זה".

המשבר בין מכבי תל אביב למנהלת הליגה: "אנחנו חתרנו למגע עוד לפני שהקורונה נודעה ברבים, לפחות אני הבאתי תכנית שאפשרה באותה נקודת זמן לעשות טורניר מבודד ולסיים את הליגה בצורה מכובדת. גם אז המתנגדת המרכזית הייתה מכבי, מאותה סיבה. אז אולי אם היינו עושים את זה בעבר, זה לא היה מתנגש היום".

חברי דירקטוריון המנהלת. לא מחכים להחלטת היורוליג (עודד קרני, מנהלת הליגה)
חברי דירקטוריון המנהלת. לא מחכים להחלטת היורוליג (עודד קרני, מנהלת הליגה)

כולם ידעו שהתאריכים יתנגשו: "אנחנו משרתים בראש ובראשונה את הכדורסל הישראלי, ליד זה יש מפעלים אירופיים שאנחנו מכבדים ומעריכים ועושים הכל כדי שהם יתקיימו. בעת הזו, החשיבות של קיום הליגה הישראלית עומדת בפני עצמה והיא לא תלויה במה שיחליטו ביורוליג. בעוד אנחנו מדברים עדיין לא החליטו, אז מה אתם מצפים? שנחכה ולא נעשה שום דבר? היו מאשימים אותנו גם באוזלת יד. אני לא רוצה להיות שם ברמה הערכית".

מה יעשו בליגה אם מכבי ת"א תצא ליורוליג: "בעלי התפקידים במנהלת אומרים לי ש-60% מזמנם לפחות הם מתעסקים במכבי. כך היה כל השנים, כל הזמן מחפשים פתרונות. אבל הפתרונות צריכים להיות הדדיים. מה ציפיתם שנעשה? נשב ונמתין? אנחנו בנקודת זמן שהמלונאות חותרת למגע ומנסה לקיים את עצמה, כך גם החקלאות, המורים. למי הם צריכים לחכות?"

בגרמניה ובספרד מחכים ליורוליג כדי לקבוע תאריכים לחידוש הליגה: "בכל העולם יש סוג של פטרונות של הקבוצות הגדולות, ששולטות בליגה. אנחנו לא מאפשרים את זה פה ולא מסכימים. כאן זה הקטנות והגדולות ביחד. מה ציפיתם, שנהיה בשר תותחים? יכול להיות שבספרד, יוון, רוסיה וכו' הגדולות כופות את עמדתן ודעתן, מה חשבתם ששם יש דמוקרטיה מוחלטת ומכבדים האחד את השני? הגדולות קובעות. רציתם שזה יקרה אצלנו? אני לא במשחק הזה. הכדורסל השתנה, בעלי התפקידים השתנו, המציאות אחרת לחלוטין. אז אתם רוצים שהדנ"א שלנו יהיה לפי מה שהיה 20 שנה? שילבנו את הצרכים של מכבי ת"א עם הליגה הישראלית, הזהות הישראלית, התחרותיות וגיוס המשאבים. ושילמנו גם מחיר. אבל לא ניכנע באופן מוחלט".

"במנהלת מתעסקים 60% מהזמן במכבי". שמעון מזרחי (עדי אבישי)

האם בוצעו בדיקות קורונה לשחקני גלבוע/גליל: "לא, הייתה יוזמה לעשות את זה והיא ירדה מהר מאוד. הבנתי שמשרד הבריאות לא ממליץ וגם שמעתי את פרופ' גרוטו אומר את זה. הלוואי שהיה, מתוך ידיעה שלי בדיקות כאלה צריכות להיעשות בסמוך למועד החזרה לאימונים כמו שעושים למשל לשחקנים הזרים שבאים אלינו. בעולם זה נפוץ וזמין. אני מניח שאחת הסיבות היא שהבדיקה לא זמינה לכלל האוכלוסיה, ואם עושים בכדורסל אז צריך לעשות גם בתעשייה, בכניסה לבתי מלון ובכל מיני מקומות אחרים. כנראה זה עניין של מדיניות, ככה נראה לי. זו בדיקה שלא מזיקה, כך שאין שום סיבה לא לעשות אותה".

כמה שחקנים בקבוצה נמצאים בארץ ונכנסו לבידוד: "השלישי לדעתי נחת היום, שניים כבר היו משבוע שעבר. אנחנו מאתרים עוד שחקן גבוה שישלים את הסגל. עובדים פה מסודר, גם הקבוצות וגם השחקנים מקפידים על הבידוד. הישראלים מתאמנים בעצמם עם תוכנית עבודה כפי שעשו במהלך כל תקופה הקורונה ואני מקווה שאנחנו באים מוכנים למהלך הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי