שמעון מזרחי בראיון: "איזה ערך ספורטיבי יש לליגה שהסגלים בה משתנים?"

שמעון מזרחי
שמעון מזרחי | עדי אבישי

יו"ר מכבי תל אביב דיבר ב-103FM על ההחלטה לבטל את עונת היורוליג וההיערכות לחזרת ליגת העל: "נעשה את מה שאפשר כדי להיאבק על התואר, אבל תזכרו שבאירופה כולן סגרו את הליגות"

(גודל טקסט)

"זו החלטה שנפלה כרעם ביום בהיר ונצטרך לראות מה עושים". כך אמר הערב (שני) שמעון מזרחי בתכנית הספורט ב-103FM, בריאיון ראשון שלו לאחר ההחלטה לבטל את עונת היורוליג והעובדה שמכבי תל אביב תצטרך להתמודד בקיץ הקרוב בליגת העל בלבד.

כידוע, על אף שנמנעה בהצבעת דירקטוריון ליגת העל לחידוש ליגת העל, מכבי תל אביב הייתה בין המתנגדות וגם לאחר שנפלה ההחלטה העלתה טענות ותהיות כיצד היא תוכל לשחק במקביל לעונת היורוליג, אלא שהערב התנגדות שחקני היורוליג עשתה את שלה והעונה הוכרזה כמבוטלת. מכבי תל אביב היא אחת הקבוצות שתיפגע יותר מכל וכפי שפרסמנו מוקדם יותר צפויים שינויים בסגל הקבוצה בעונה הבאה בשל כך, מה שגם ניתן היה להבין בין השורות מדברי יו"ר המועדון ב-103FM.

"20 שנה מאז תחילתו של היורוליג, לא הייתה מעולם עונה כל כך מוצלחת הן בכמות הצופים באולמות והן באינטרנט ובטלוויזיה. אני גם יכול להגיד עלינו, שבנינו קבוצה לתפארת והשיקולים שהביאו לביטול העונה היו בעיות של השחקנים, שגם פנו ליורוליג וצירפו חוות  דעת רפואיות באשר לסיכון הכרוך אחרי שלושה חודשים של השבתה ושבועיים בלבד של אימונים. הם דרשו שישה עד שמונה שבועות של אימונים כדי לחדש את העונה", הסביר יו"ר מכבי תל אביב את טענות השחקנים.

הקשיים הנוספים שהובילו לביטול היורוליג: "בכל מדינה ישנם חוקים שונים בנוגע לכניסה וליציאה ולתקופת בידוד. גם קיים חוסר הגינות ספורטיבית, כי היו קבוצות שהחלו את העונה בהרכבים מסוימים וכיום הן לא יכולות להמשיך עם אותם שחקנים. כ-90 שחקני יורוליג נמצאים מחוץ לאירופה ומרביתם נמצאים במזרח ארצות הברית, כך שהחזרה שלהם לאירופה לא בטוחה".


וויצ'יץ', מזרחי וספרופולוס. כיצד ישובו בעונה הבאה? (עדי אבישי)

ההפסד של מכבי ת"א כתוצאה מביטול העונה: "אם ניקח את צסק"א מוסקבה כדוגמה, זה פוגע בה פחות. אנחנו בנויים קרוב ל-50 אחוז על הכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים וקבוצות אחרות לא בנויות כך".

ההחלטה לא להכתיר אלופה: "בסדרות הכל יכול לקרות, זה לא משחק אחד – זה הספורט האמיתי. אני יכול להגיד שאנדולו הציעה לארח טורניר או באיסטנבול או באנטליה, היא שלחה מכתב מאוד ברור על כך כי הם מאוד רצו לחדש את העונה, אבל גם הם הבינו שלא ניתן באופן מעשי לבצע את זה".

פיצוי מהמדינה על ההפסדים הצפויים: "מה ספורט שונה מאומנות או מכל תחום אחר שניזוק? אני יודע שאנחנו בסוף התור. צריכים להסתכל קדימה ולדאוג לנו לעונות הבאות אם רוצים לראות כאן כדורגל, כדורסל, כדורעף, כדוריד ושאר ענפים".

חזרת מכבי תל אביב לליגת העל: "תזכרו שאפילו היוונים סגרו את הליגה שלשום והכתירו את פנאתינייקוס לאלופה. איזה ליגות חזרו לפעול? כולן סגרו. בגרמניה היה טורניר רשות ולא חייבו את הקבוצות להשתתף, אותו דבר בספרד. איזה ערך ספורטיבי יש אם משחקים 21 מחזורים בסגלים מסוימים וכעת הכל משתנה? נעשה את כל מה שאפשר כדי להיאבק על התואר ואני מקווה שזה מה שיהיה (שכל הזרים יישארו). זו החלטה שנפלה כרעם ביום בהיר ונצטרך לראות מה עושים".

מכירת כרטיסים ומנויים לעונה הבאה: "אני לא יודע איך יעשו את זה עם התיאטראות, אבל ביד אליהו יהיה קל יותר למכור כרטיסים, כי יש יציע עליון ויציע תחתון ואפשר לחלק יציעים. אני מאוד מקווה שעד העונה הבאה יתירו משחקים בתפוסה מלאה".


אוהדי מכבי תל אביב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי