גיא הראל: "לצערי טיישון תומאס יעזוב בזמן הקרוב"

טיישון תומאס
טיישון תומאס | אודי ציטיאט

מנכ"ל הפועל ירושלים אישר במסע"ת שהפורווד לא ימשיך בבירה: "הוא עובר ימים לא קלים". קטש על החתמת פארגו: "האופי שלו מאוד מתאים לסיטואציה שנוצרה". טימור הוסיף: "שמח שיש לנו את האפשרות לחזור"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים ערכה היום (שני) אחר הצהריים מסיבת עיתונאים מקוונת בהשתתפות המנכ"ל גיא הראל, המאמן עודד קטש והקפטן בר טימור, כאשר גולת הכותרות הייתה אישורו של הראל על עזיבתו של טיישון תומאס שביקש להשתחרר בשל סיבות אישיות.

"מודה שאני מתרגש מאוד", אמר הראל בפתח דבריו, "ב-15 במרץ קיבלנו החלטה קשה מאוד על הפסקת ליגת העל. הייתה תקווה קטנה מאוד שעוד נחזור אבל במהלך הדרך היו תקופות שראינו את זה מתרחק. אני מאוד שמח שלפני חודש בערך הייתה ישיבה של מנהלת הליגה וקיבלנו החלטה לחזור. מאותו רגע, גם הפועל ירושלים וגם שאר הקבוצות עשו מאמצים גדולים כדי שתהיה פה ליגה חזקה ומעניינת בתנאים מאוד קשים. זה משמח ומרגש אותי, אני רוצה להודות בשמי ובשם המועדון לכל מי שלקח חלק בזה".

"לצערי בזמן האחרון אנחנו מתעסקים ביותר מדי דברים שלא קשורים ישירות לכדורסל ולליגה", הוסיף המנכ"ל, "אני גם לוקח על עצמי וגם מבקש מחבריי לענף, בואו נעזוב את זה ונתרכז בכדורסל שאנחנו כל כך אוהבים. יש 12 יום לתחילת הליגה ואני מבקש לשנות את השיח, מבלי לקחת צדק ולראות מי צודק או לא צודק. מהרגע שידענו שהליגה חוזרת באותה ישיבה, עשינו מאמצים להחזיר את כל הסגל. אני רוצה להודות לכל השחקנים הישראלים שנרתמו, הבינו את המצב ועשו פה מאמץ עצום כדי שתהיה פה ליגה. זה לא מובן מאליו, הם היו יכולים לנהוג אחרת. זה היה כיף לראות".


"טיישון תומאס עובר ימים לא קלים". גיא הראל (אודי ציטיאט)

על מלאכת החזרת השחקנים אמר הראל: "היה לנו שבוע מטורף, עם פגישות בשעות לא שעות, אני מעריך שזה קרה גם בקבוצות אחרות. החזרנו שישה משבעת הזרים שהיו פה, לצערי אחרי שג'ייקובן הגיע היו לו עניינים משפחתיים, ראינו את המצב המנטלי והקושי הגדול שהוא נמצא בו. אני יכול להגיד שאני מעריך שלצערי בזמן הקרוב מאוד טיישון תומאס יעזוב גם כן, הוא עובר ימים לא קלים".

"זה מאוד מרגש", המשיך קטש, "צריך לתת קרדיט לכל מי שפעל כדי שנחזור לשחק כדורסל. זה מבחן גדול עבורנו, כקהילת כדורסל, לשחק תחת תנאים מאתגרים. ברור שהקורונה תפסה אותנו בתקופה מצוינת, שיחקנו את הכדורסל הכי טוב שלנו בשנתיים האחרונות. הרגשנו שאנחנו יכולים ללכת על כל התארים. היה לנו ברור שאנחנו רוצים להחזיר את כל הקבוצה ולהמשיך מאיפה שהפסקנו. מהר מאוד גילינו שזה לא כל כך פשוט. אנחנו מאוכזבים שג'ייקובן וכנראה גם טיישון לא יוכלו להמשיך איתנו במסע שלנו אבל אנחנו כל כולנו מרוכזים בלהמשיך עם מי שנשאר".

הקפטן בר טימור: "אני מאוד שמח שהליגה חוזרת, מגיע קרדיט גם לשחקנים הישראלים וגם לשחקנים הזרים שהסכימו לחזור תחת הרבה ויתורים. מה שהוביל אותנו הוא האהבה לענף והרצון לסיים בצורה הכי ספורטיבית שיש. זה תפס אותנו בתקופה הכי טובה שלנו בשנתיים האחרונות, זה היה מאכזב ואני שמח שיש לנו את האפשרות לחזור. טיישון וג'ייקובן תרמו לנו המון, כמובן שנזכור הכל. אני מקווה שכל שאר הדברים יפתרו ויסתדרו להם".


"מאוד שמח שהליגה חוזרת". בר טימור (עדי אבישי)

על שובו של פארגו אמר קטש: "רק לפני שבועיים עשינו זום של כל שחקני גלבוע/גליל שהיו שותפים לאליפות ההיא. פארגו היה שם כוכב כמו תמיד, מאוד דומיננטי. הוא קצת צחק עליי כשאמרתי שאני רוצה לקחת אליפות אחרי 10 שנים שאם אני רוצה אליפות, למה לא לקחתי אותו? הוא לא בגיל שפגשתי אותו בגלבוע, אבל הוא מביא איתו המון יכולות. הכי חשוב שהוא יחזור לכושר, זה ייקח קצת זמן. האופי שלו מאוד מתאים לסיטואציה שנוצרה. הוא מישהו שברוח שלו יכול להרים ולהיות דומיננטי על המגרש ומחוצה לו. שנינו עשינו דרך מאז אותה עונה קסומה בגלבוע, אותי זה מרגש באופן מיוחד לחבור אליו אחרי 10 שנים".

המאמן נשאל על מצב הקבוצה לפי האימונים הראשונים: "בורכנו במאמן כושר מהמצוינים ביותר ואנחנו סומכים עליו. רוב השחקנים הגיעו בכושר טוב. שמעתי דיבורים על האם זה מסוכן לשחק במצב הזה, אני חושב ששחקן שיחזור לכושר סביר, גם סטטיסטית לגבי הפציעות, המנוחה לא בהכרח עושה רע לגוף לעומת העומס של לשחק פעמיים בשבוע".

הראל נשאל על אירוח טורניר הגמר של ליגת האלופות בסוף ספטמבר: "אני מעריך שהטורניר יתקיים רק אם יהיה קהל, בין אם זה יהיה בארץ או במקום אחר. אני לא חושב שיתקיים טורניר כזה ללא קהל. אני מאוד מקווה שהוא יהיה פה ועם קהל. אף אחד לא יכול לנחש מה יהיה פה בסוף ספטמבר, אנחנו נעשה מאמצים מאוד גדולים כדי שיהיו אוהדים עוד העונה. אנחנו מאוד שמחים ממה שקורה בליגת האלופות ומהרמה שם".


"הוא מישהו שברוח שלו יכול להרים ולהיות דומיננטי". ג'רמי פארגו (עדי אבישי)

על עזיבתו של תומאס אמר קטש: "הזמן מאוד מוגבל להביא שחקן. יש הבדל בין הסיטואציות. יש לנו את עמנואל טרי, שייכנס לתפקיד של טיישון. שאר השחקנים יצטרכו לתת יותר, כי טיישון היה מאוד מגוון. כל אחד, אם זה זלמנסון, לוי או בריימו, יצטרכו למלא את החלל הזה".

הראל על עזיבתם של תומאס ובראון: "לא יודע למדוד את רמת העבודה שלנו ביחס לקבוצות אחרות. אני מעריך שכולם עבדו קשה באותה מידה. השחקנים קיבלו את ההחלטה, הנסיבות השתנו, בטח במקרה של ג'ייקובן אבל גם אצל טיישון. צר לנו מאוד שזה קורה אבל אם שחקן במצב לא נוח להיות בו, זה בסדר. אמנם נגרם לנו נזק קטן, אבל לקחנו בחשבון שיכולים לקרות גם דברים כאלו. אנחנו עדיין חושבים שהיה צריך להחזיר את הליגה ושיש לנו קבוצה נהדרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי