פיני גרשון: "אנשי הכדורגל יותר חכמים, שכנעו שהם יותר חשובים"

פיני גרשון
פיני גרשון | עדי אבישי

המנהל המקצועי של הנבחרות התראיין ב-103FM וסיפר: "איגוד הכדורסל יעשה בדיקות קורונה למעורבים, אבל אתה יכול לראות את סטודמאייר הולך עם הילדים לבית ספר, אולי יש כאלה שיש להם אינטרס שהליגה לא תתקיים"

(גודל טקסט)

 שעה קלה לאחר מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב ולקראת חזרת ליגת העל בכדורסל בשבת הבאה, בתוכנית הספורט של 103FM שוחחו הערב (שלישי) עם מאמן העבר וכיום המנהל המקצועי של כל נבחרות ישראל, פיני גרשון.

גרשון, שבשבועות האחרונים עובד עם שחקני הנבחרות הצעירים שחוזרים לאימונים, סיפר על הסכנה לבריאות השחקנים: "אנחנו בנבחרות עדיין מתאמנים ללא מגע ומאז שחזרנו לאימונים יש המון פציעות. הם עשו אימונים אישיים, אבל עדיין יש המון פציעות. אני מעריך שבליגת העל זה הרבה יותר מסוכן, אבל זה לא אבסולוטי. אם השחקנים נכנסו לעצימות של ליגה בשלב מוקדם מדי, זו סכנת נפשות. יכול להיות שגם הפציעה של דיברתולומיאו היא כזו, כי אם לא עושים הכנה טובה אז קורעים שריר בקלות".

על העונה הבאה: "לדעתי אושר שיהיו שתי עולות, השאלה היא רק מה יהיה בעונה הבאה ומה יהיה בעוד שנתיים. ליגת העל לא תכלול לעד 14 קבוצות, זה ברור. קבוצה אחת לפחות תרד, אבל לא יודע אם תעלה קבוצה או שתיים".

 

העימות בין מכבי ת"א לקבוצות הליגה: "מכבי תל אביב צריכה את הליגה הזו לכפרות. זה סתם עלויות, ההכנסות שיהיו זה לא בתקציב שלה בכלל. מכבי ת"א הפסידה השנה טונות של כסף ובשנה הבאה היא תפסיד יותר. לדעתי, כמו שאני מכיר את ינאקופולוס, הוא יעזוב את פנאתינייקוס אחרי שהוא תרם הרבה מאוד כסף וכנראה שנשבר לו ובנוסף אליו גם השחקן הכי טוב של פאו צפוי לעזוב, אז הם יהפכו לקבוצה בינונית ביורוליג. בסוף מוכרים כרטיסים בגלל קבוצות שמגיעות לפה כמו ברצלונה, ריאל וצסק"א, אבל ברגע שקבוצות נחלשות יורדת ההתעניינות. אני גם לא רואה איך מוכרים כרטיסים לעונה הבאה, אפילו לא יודעים כמה תפוסה תהיה. עבור מכבי ת"א זה חצי מהתקציב".


כספי. מכבי תל אביב בבעיה לפי גרשון (מאור אלקסלסי)

על עומרי כספי ומכבי ת"א: "קראתי שהוא הגיע לאימון הפועל תל אביב, אבל יכול להיות שלא. בסופו של דבר אנשים מדברים ומצייצים והכל מתפשט כמו אש בשדה קוצים וכל אחד אומר את האינטרס שלו. זה התחיל מכך שמכבי ת"א אמרה שנס ציונה לא תקדם אותם, אז נס ציונה נפגעו ואף אחד לא רוצה שיזלזלו בו. גם לדבר בתקשורת צריך לדעת ולא בטוח שמה ששלחת שחקנים להגיד, יועבר על ידם כמו שרצית. מכבי ת"א, בכל הרכב שלא תשחק, תרצה לקחת אליפות ולא תוותר לאף אחת על שום דבר – ויצטרכו לעבוד בשביל זה קשה".

בדיקות קורונה והנחיות הבידוד: "איגוד הכדורסל יעשה בדיקות קורונה לאנשים שלו שיהיו פעילים במהלך הליגה, כאלה שלא בהסגר, אבל הן לא יעזרו בשום דבר. זו שטות שנמצאים אנשים בהסגר, כי אתה יכול לראות את סטודמאייר הולך עם הילדים שלו לבית ספר וסגרו כבר 85 בתי ספר, אתה הולך למכולת ולא יודע לאן…יכול להיות שיש כאלה שיש להם אינטרס שהליגה לא תתקיים, אבל אם מתחילים את הליגה אז אני לא בטוח שמישהו מאלה שלא נמצא בהסגר, כמו אפסנאי ופיזיותרפיסטים שנפגשים עם אנשים אחרים, לא יכול להידבק".


סטודמאייר. אפשר לראות אותו עם הילדים? (עדי אבישי)

ההשלכות הכלכליות של הקורונה: "יש הבדל בין לבקש הלוואה מהבנק בידיעה שאתה יכול להחזיר את הכסף לבין המצב עכשיו, שאם יהיה גל שני של קורונה יהיה עוד יותר קשה להחזיר את הכסף. עבור קבוצות האחרות, שנסמכות על עיריות, יום הדין הגיע – לעיריות אין כסף ועכשיו יש בעיה".

על שר הספורט החדש ח"כ חילי טרופר ועל חזרת הכדורגל לפעילות מלאה: "לא נפגשנו. החליפו כבר 2-3 שרים וכולם אמרו לי שהם יישבו איתי. גם לא אכפת לי מה שקורה בכדורגל, אני בא מהכדורסל. הכדורגל יותר חכם מאיתנו, הם אפילו הצליחו לשכנע את משרד הבריאות ואת גרוטו שהם יותר חשובים. ארז כלפון הוא חבר ואני אוהב אותו, הוא הוכיח שהוא יודע להביא את הסחורה ובסוף הכל זה כסף – זה לא ספורט. אם היה מדובר על ספורט, היו פותחים את הכל, אבל מכיוון שהכדורגל והכדורסל צריכים לקבל כסף, אז פתחו את הענפים. היה חשש מפשיטת רגל של קבוצות. אני לא רוצה שיגיעו מחר 10 אלף צופים לאולם ויקרה מה שקרה באיטליה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי