יו"ר מכבי ראשל"צ: "אמרתי לשחקנים – 'תקחו אליפות, המענקים עליי'"

יצחק פרי
יצחק פרי | אודי ציטיאט

למרות הפגיעה הכלכלית ממשבר הקורונה, יצחק פרי הבהיר כי הכתומים שואפים גבוה בליגה: "אני רואה קבוצה מאוד רעבה". על תנאי הבידוד: "חוסר הבנה של התנהלות חיי הספורטאים". העונה הבאה: "נקווה לשמור על השלד"

(גודל טקסט)

מכבי ראשון לציון התברגה בצמרת הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות, עם אליפות אחת היסטורית והופעות בפיינל פור ובשלבי ההכרעה של גביע המדינה. היום (שני) נודע כי הכתומים מעיר היין ימשיכו להשתתף ביורוקאפ בעונה הבאה, זאת למרות חוסר הוודאות במועדון בפרט ובספורט העולמי בכלל, כתוצאה ממגיפת הקורונה. היו"ר יצחק פרי התראיין הערב ל-103FM ודיבר על עתיד הקבוצה, תנאי הבידוד שעוררו סערה בליגה ועוד.

תחילה, האיש החזק בראשל"צ נשאל מדוע החליטה הקבוצה להמשיך ביורוקאפ, אחרי שהעונה רשמה שם מאזן 9:1 שלילי וכשהתקציב צפוי להיפגע בעקבות המשבר: 
"התקציב שלנו וגם של כל הקבוצות בארץ ובאירופה יסבול מירידה בעקבות המשבר הכלכלי בעולם, של גופים שתמכו ופרסמו בספורט, כך שהירידה תהיה זהה באחוזים ברוב המקומות. ננסה להתמודד", השיב פרי.

מי חתום לעונה הבאה: "כרגע עוד אין חתומים לשנה הבאה למעט דריל מונרו, שנמצא תחת חוזה לשנתיים. אנחנו מאוד מקווים להשאיר את השלד הקיים בקבוצה. מה מונע מאיתנו להתחיל בהחתמות? מחסור בכסף. ננסה לאורך התקופה לסגור חוזה עם שחקנים ועם גיא גודס לעוד שנה או שנתיים, אבל אנחנו לא מסתכלים מעבר לגבעה, יש לנו את סיום הליגה והיעדים שלנו לחודשיים הקרובים. אני מקווה מאוד שנופיע בצורה יותר מכובדת גם באירופה. לשחקנים יש מענקי אליפות. האם זה ישבור אותנו כלכלית? אמרתי לשחקנים – 'תקחו אליפות, המענקים עליי'".

שחקני מכבי ראשל
שחקני מכבי ראשל"צ. הכתומים רוצים להישאר בצמרת הכדורסל המקומי (עודד קרני)

פרי המשיך: "אני יודע שזה לא הזמן ונשמע מוזר, אבל אתם מכירים אותי. אני נמצא באימונים ורואה קבוצה מאוד רעבה לכדורסל, עם שחקנים טובים. אנחנו קבוצה שמאופיינת בהרבה ישראלים טובים, עוז בלייזר, נמרוד טישמן, אדם אריאל, נועם דוברת גדל כאן. אני לא יודע אם אריאל חתום בגרמניה לעונה הבאה, אני מקווה שנצליח להשאיר את הסגל הישראלי שרץ איתנו כבר כמה שנים כי יש חשיבות גדולה מאוד להמשכיות בכדורסל. ננסה לשמור את הבסיס לשנים הבאות".

נהלי הבידוד: "הבעתי את דעתי בנושא בשיחת ה'זום' שהייתה עם פרופ' גרוטו. לטעמי לא צריך להיות הבדל בין שחקני כדורסל לעובדים במפעל או בחברת הייטק. התפקיד שלי הוא לשמור על השחקנים. אני חושב שלהכניס קבוצה שלמה לחודש וחצי רק בבית, כשכל המדינה בחוץ ויותר מזה, המאמנים ואנשי הצוות נמצאים בחוץ ובאים איתם במגע, יש כאן חוסר הבנה של החומר. לא רצון לפגוע בענף, אלא חוסר הבנה איך מתנהלים חיים של ספורטאים. אבל לקחנו את זה על עצמנו כשהחלטנו לפתוח מחדש את הליגה".

פיצוי כספי לקבוצות בגין אובדן ההכנסות: "עד כה לא דיברו איתנו על זה. בתחילת הקורונה הבהרתי למנהלת הליגה ולאיגוד הכדורסל איך אני חושב שייראו העונות הבאות מבחינה תקציבית, עם בעיית הספונסרים, קהל ותקציבים עירוניים של עיריות שיהיו גם במשברים כאלה ואחרים ויהיה להם קשה להתמודד. אמרתי לשחקנים כשהיה מו"מ על הקיצוץ בשכר שהבעיה היא לא השנה, אלא בשנים הבאות ושל כל ענפי הספורט, שיקבלו מכה מאוד קשה בארץ ובעולם למעט קבוצות חריגות שלבעליהן תקציבים אינסופיים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי