"עם קצת יותר מזל, יובל זוסמן גם היה עושה אן בי איי"

יובל זוסמן
יובל זוסמן | עדי אבישי

אריאל בית הלחמי, מאמן הפועל תל אביב ונבחרת העתודה לשעבר, דיבר בתכנית הספורט של 103FM והחמיא לישראלי של מכבי תל אביב: "אחד השחקנים הכי טובים שגדלו פה בשנים האחרונות"

(גודל טקסט)

אריאל בית הלחמי, מאמן נבחרת ישראל העתודה של ישראל לשעבר, עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM והתייחס לכך ש-19 מתוך 28 שחקנים שעברו תחתיו אמורים לשחק בקבוצות שחלקן ויתרו על זרים והביאו צעירים: "דקות משחק זה משהו שקשה לחזות, אבל זה מאוד תלוי בציפיות של הקבוצה מחידוש הליגה. קבוצות שירצו להילחם על אליפות אני מאמין שפחות ישתפו, אבל הנתון הזה הוא מאוד מעודד ואפילו מדהים, כי זה משהו מטורף וזה מראה שעשו פה משהו טוב. גם קודם היו שחקנים ששיחקו ובתקופה הזו החתימו עוד. אני לא יכול לומר אם זה גימיק או לא, אבל אני מקווה שחלק מהם יקבלו צ'אנס, כי באמת יש פה דור של חבר'ה מאוד מוכשרים, בטח לליגה ששלנו. אם הליגה לא הייתה מתחדשת, חלקם היו חותמים בעונה הבאה. רוב השחקנים המובילים בליגה הם כבר בגיל שהקריירה שלהם בירידה, כך שכן יש מקום לצעירים".

על יובל זוסמן: "אנחנו שוכחים את האליפות הראשונה של העתודה, שהייתה הכי מיוחדת. מהאליפות הזו יש לנו את אחד השחקנים הכי טובים שגדלו פה בשנים האחרונות, שאני חושב שהוא שחקן יורוליג לגיטימי וגם שחקן NBA. מדובר כמובן ביובל זוסמן ממכבי תל אביב ,שמשחק מספיק דקות ואם קצת יותר מזל אני חושב שהוא גם היה עושה NBA. הוא שחקן ברמות הגבוהות ביותר שיש, גן בפן ההגנתי. אנחנו שוכחים שלא כל השחקנים הם כוכבים, אבל חלקם יכולים בשקט להיות בסגלים של הליגה הראשונה. אנחנו רואים כל שנה 700 זרים, מחליפים 750, ואחר כך לך תדבר".

על נועם דוברת ממכבי ראשון לציון: "הדוגמא של נועם היא הפוכה, כי הוא שחקן בגיל נוער שמכבי ראשון באמת נתנה לו במה, הוא שיחק בהרבה משחקים דקות מאוד משמעותיות. אני חושב שהקטע של לתת לצעירים לשחק זה הדבר הכי חשוב. לא הייתי רוצה שיתנו כי חייבים, אבל החבר'ה צריכים לקבל את הדקות ולהוכיח. החודש הזה של הליגה שמתחדשת, צריך באמת קצת לשנות את הגישה והרווח יהיה גם לעונה הבאה, כי הצעירים יקבלו צ'אנס ואולי הם יהיו טובים ואז יחתימו אותם. הלחץ על מאמנים בתקופה הקרובה הוא פחות גדול, אז בואו ניתן להם לשחק וכל הכדורסל ירוויח".

ההכנה הקצרה לליגה: "זה רחוק מלהיות מושלם, אבל בסופו של דבר צריך לתת הרבה כבוד למנהלים, לשחקנים ולכל מי שנרתם לחזרת הכדורסל, כי יש פה אמירה. אני מאמין ושומע את הקולגות, כולם שומרים על השחקנים ועושים את הכל כדי שחס וחלילה לא יהיו פציעות קשות. אני מאמין שיהיו מתיחות ופציעות שרירים. עוברים לשחק כל שלושה ימים ויש קבוצות עם סגלים לא הכי עמוקים. ראיתי משחק אימון והרמה בסדר. יש רצון ואנרגיות, למרות שזה בלי קהל. הגיעו זרים צעירים שרוצים להוכיח את עצמם ואני מניח שהרמה אולי לא תהיה הכי גבוהה, אבל יהיו משחקים עם לחימה, אנרגיות והרבה רצון". 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי