הבורר הכריע: אשדוד תשלם לרוזפלט כ-300 אלף ש"ח

אייזק רוזפלט
אייזק רוזפלט | דני מרון

עו"ד אסף הדסי קיבל את תביעת הסנטר, שחוזהו הותר "שלא כדין" בעונת 2018/19 לאחר שהתגלו אצלו בעיות לחץ דם, בעוד התביעה הנגדית של הקבוצה נדחתה

קבוצות: מכבי אשדוד
(גודל טקסט)

קצת יותר משנה אחרי שהמתאזרח אייזק רוזפלט הגיש תביעת בוררות נגד מכבי אשדוד, שמצדה השיבה בתביעה נגדית, היום (ראשון) התקבלה ההכרעה: תביעתו של השחקן, שנעשתה באמצעות עורכי הדין רועי רוזן וערן נוימן, התקבלה והוא יזכה לקבל את יתרת שכרו בעונת 2018/19 בסך 252 אלף שקל ברוטו בנוסף להפרשות הסוציאליות המתחייבות בחוק והוצאותיו המשפטיות, בטענה ששחרורו בינואר 2019 היה שלא כדין ותוך התרשמות שהשחקן לא ניסה להסתיר את מחלותיו, שלטענת מכבי אשדוד הוסתרו ממנה.

כזכור, העימות בין הצדדים החל בדצמבר 2019, אז אובחן השחקן כסובל מלחץ דם גבוה ועל כן הוצא מהסגל. הוא המריא כחודש לאחר מכן לארצות הברית לצורך חוות דעת נוספת, אלא שאז בשיחת טלפון בישרה לו מכבי אשדוד על התרת חוזה בטענה שלולא הייתה יודעת הקבוצה על מחלותיו, בהן יתר לחץ חם, הוא לא היה חותם מלכתחילה.

הבורר, עו"ד אסף הדסי, בין השאר התרשם כי המחלות הכרוניות מהן סובל השחקן לא מגבילות אותו כלל בתחום הספורטיבי ושגם לשאלון הרפואי אותו מילא השחקן עם נחיתתו בארץ, שהקבוצה טענה כי בה הוא לא פורטו בעיותיו הרפואיות, אין כל חשיבות מכיוון שהקבוצה לא הייתה מודעת אליו וכי הוא כתוב בעברית, שפה בה השחקן אינו שולט. הבורר גם טען כי אשדוד לא בצעה "סקאוטינג" מקדים להחתמתו כדי לברר אודות מצבו הרפואי וכי לפחות לגבי מחלת האסתמה לא ייחסו בקבוצה שום חשיבות בזמנו.

רוזפלט, ששיחק תשע שנים בישראל, למעשה שיתף פעולה עם כל הנוגעים בדבר באשר למחלותיו ואף נרכשו עבורו התרופות הדרושות ועל אף שלא עדכן את ראשי הקבוצה בצורה מסודרת באשר לבעיות אלו, לא התרשם הבורר כי מגובר בסיבה לביטול חוזהו במהלך עונת המשחקים – ביטול שגם כך "היה שלא כדין הן מבחינה פרוצדורלית, הן בהיעדר שימוע כדין והן מבחינה מהותית".


רוזפלט במדי אשדוד. הבורר קיבל את תביעתו (לירון מולדובן)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי