בדרך לבית ישראלי: הפועל חולון עלתה לטופ 16 עם 80:91 על איגוקאה

שחקני הפועל חולון כריס ג'ונסון, מרווין ג'ונס | מאור אלקסלסי

האלופה פתחה רע, אך ריצת 2:14 ומטווח שלשות ברבע האחרון הבטיחו שנה שנייה ברציפות בשלב הבא, הפעם עם הפועל ירושלים בבית. רגלנד (20 נק' ו-13 אס') וג'ונס (18 נק') בלטו בסגול. הפועל חיפה הפסידה 66:59 לקארהו באסקט

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

הפועל חולון השלימה הערב (שלישי) את המשימה החשובה ביותר עבורה עם ניצחון שני בפלייאין על איגוקאה 80:91 בדרך לשלב הטופ 16 של ליגת האלופות, שם תפגוש, בין היתר, את הפועל ירושלים.

המשחק התחיל עם אחוזים מרשימים של המארחת בצבע כשסטפן דיורדייביץ' בלט (18 נק' ו-5 ריב') לאורך רוב שלבי ההתמודדות. מרווין ג'ונס (18 נק') השתלט על הצבע של הבוסנים והצליח לצמק ל-28:22 בסיום הרבע הראשון. חולון פתחה טוב יותר את הרבע השני בהנהגת ג'ו רגלנד (20 נק' ו-13 אס') שהפציץ במחצית הראשונה, ובריצת 6:15 העלה את הסגולים ליתרון ראשון במשחק. ההגנה של האלופה הישראלית לא הסתדרה מול הגבוהים של איגוקאה שהפכו לקראת סיום המחצית ועלו ליתרון שסיים את הרבע השני ב-44:45.

הרבע השלישי נפתח מצוין עבור שחקניו של גודס ששלטו בצבע ונהנו מירידה באחוזים של הבוסנים ויכולת טובה יותר של כריס ג'ונסון (13 נק') שנכנס טוב לחצי השני. ניקולה טנאסקוביץ' (15 נק' ו-7 ריב') החזיר את המארחת למשחק, אבל רגלנד וג'ונס המשיכו לשלוט והורידו את חולוניה ביתרון 62:66 לקראת הרבע האחרון. הרבע הרביעי נפתח בריצת 2:14 מדהימה של הסגולים במטווח שלשות מרשים בראשותו של פרדי בורדיון (15 נק', 5/8 מהשלוש), ביתרון שנוצר וגדל עד הסיום – () להפועל חולון שעלתה לשלב הטופ 16.

חולון תשובץ בבית עם הפועל ירושלים, שטרסבורג והמנצחת בסדרה בין דיז'ון לפריסטרי. האדומים יגיעו להיכל הטוטו ב-1 בפברואר, והסגולים יעלו לבירה ב-7 במרץ.


קלעו לאיגוקאה: סטפן דיורדייביץ' 18 (5 ריב'), ניקולה טנאסקוביץ' 15 (7 ריב'), בראיינט קרופורד 13 (5 אס', 4 ריב'), מרקו יושילו 11, דראגן מילוסאבלייביץ' 10 (6 אס'), ננאד נרנדז'יץ' 5, ניקולה מאריץ' ואנטביה וולר 3 כ"א, קנדריק ריי 2 (4 אס').

קלעו להפועל חולון: ג'ו רגלנד 20 (13 אס'), מרווין ג'ונס 18, פרדי בורדיון 15 (5/8 מהשלוש), כריס ג'ונסון 13, ג'אבין דלורייה 10 (9 ריב'), סי ג'יי האריס 8 (5 ריב'), היידן דלטון 7 (9 ריב'). ניב משגב ושון דאוסון שותפו ולא קלעו.

גיא גודס מאמן הפועל חולון
שנה שנייה ברציפות בטופ 16. גודס | דני מרון

מהלך המשחק

רבע 1:

גודס עלה עם חמישייה של ג'ו רגלנד, מרווין ג'ונס, ניב משגב, כריס ג'ונסון והיידן דלטון. ג'ונסון קלע את הנקודות הראשונות בפתיחה התקפית לא מספיק טובה של הסגולים. ג'ונס דייק פעמיים מהצבע, דלטון קלע מהשלוש וההפרש ירד לנקודה בלבד. ג'ונס המשיך להיות דומיננטי בפתיחה עם הטבעה לפני שלשה של יושילו. המארחים המשיכו עם אחוזי קליעה מרשימים וקראו לפסק זמן של גודס ביתרון 17:25. דיורדייביץ' קלע מהצבע ועלה לדו ספרתי עוד לפני סיום הרבע. ג'אבין דלורייה נהנה מאסיסט יפה של משגב והמשיך לצמק עד סיום הרבע הראשון – 22:28 לאיגוקאה.

רבע 2:

חולון פתחה טוב יותר את הרבע השני עם נקודות של רגלנד ודלורייה ששמרו על המארחת ללא נקודות ב-2:45 הדקות הראשונות של הרבע. ג'ונס הטביע, ג'ונסון דייק פעמיים מהקו והאלופה עלתה ליתרון ראשון הערב בריצת 6:15. דיורדייביץ' המשיך לבלוט בצבע והשתמש בגובה שלו בקלות מול ההגנה של הסגולים בדרך להחזיר את היתרון לבוסנים ולפסק זמן של גודס. נרנדז'יץ המשיך עם שלשה גדולה את הריצה של איגוקאה, לפני סל מחוץ לקשת של רגלנד ועוד אחד של פרדי בורדיון שצימקו ל-45:44 במחצית.

שחקן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף לצד שחקן הפועל חולון שון דאוסון
ייפגשו באירופה. דאוסון ורנדולף | ברני ארדוב

רבע 3:

רגלנד המשיך את המשחק הנהדר שלו עם שלשה נוספת והחזיר את היתרון לחולון. ריבאונד ההגנה של הסגולים שוב לא היה טוב, ויושילו קלע מהשלוש והפך בחזרה ליתרון בוסני. ג'ונסון דייק מחוץ לקשת, קלע בלייאפ והוביל את חולון ליתרון 54:61 שתי דקות לסיום הרבע השלישי. טנאסקוביץ' דייק מהקו וצמצם לנקודה בלבד, דקה לקראת הרבע הרביעי. ג'ונסון המשיך ברבע נהדר, משגב חילק כדור נפלא לג'ונס שקבע 62:66 לחולוניה בסיום הרבע השלישי.

רבע 4:

בורדיון דייק מהשלוש והעלה את האורחת ליתרון 7 בפתיחת הרבע האחרון. רגלנד הרים את ג'ונס להטבעה מדהימה, ג'ונסון הוסיף שלשה וחולוניה ביתרון דו ספרתי עם פסק זמן בוסני. ריצת 2:14 של חולון העלתה אותם ליתרון שיא הערב של 16 הפרש. טנאסקוביץ' צימק מהקו, אך בורדיון המשיך לדייק מהשלוש והחזיר את ההפרש הגדול. סי ג'יי האריס דייק מהקו, טנאסקוביץ' הוסיף מהעונשין בעצמו, והחגיגות על הספסל של חולון כבר התחילו – בסיום, 80:91 לחולון בדרך לטופ 16!

אנתוני היקי, שחקן הפועל חיפה כדורסל
הפסידו, אך עדיין בתמונת העלייה לפלייאוף היורופקאפ. היקי | מאור אלקסלסי

הפועל חיפה – קארהו באסקט 66:59

הקבוצה מהכרמל רצתה לשמור על מאזן מושלם בשלב הבתים השני של היורופקאפ, אך רשמה את הפסדה הראשון מול הפינים שנותרו בראש בית 10. הפועל חיפה עדיין נמצאת בעמדה טובה לעלות לשלב הפלייאוף ולרבע גמר המפעל, עם צמד ניצחונות מול בודיוולניק ולוויס. החיפאים נקלעו לפיגור כבר בתחילת המשחק ורדפו אחרי קארהו לאורך כל הרבעים בהפרש שהגיע בשיאו ל-15 לטובת הפינים, אך משחק טוב של אנתוני היקי (22 נק', 4 ריב' ו-3 אס') ו-וויליאם ריימן (14 נק' ו-5 ריב') לא הספיק בהפסד ביתי.