קטש: "מאוד שמח בשביל מנקו, יכול להיות שנשתמש בו יותר באירופה"

עודד קטש, מאמן מכבי תל אביב | קובי אליהו

מאמן מכבי ת"א החמיא לגיבור הניצחון על הרצליה. המצטיין עצמו: "רוצה לשחק כמה שיותר". אהרוני: "לא היינו מספיק מרוכזים"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב העפילה הערב (שני) לחצי גמר גביע המדינה, לאחר שניצחה את בני הרצליה 89:105 ביד אליהו. אחרי רבע ראשון צמוד לחצו הצהובים על הדוושה, נהנו מערב נפלא מחוץ לקשת (16 מ-27) ושייטו לשלב הבא, בעוד מחזיקת הגביע המכהנת נפרדת מהמפעל. רפי מנקו היה נהדר עם 17 נקודות (5 מ-5 ל-3), לורזנו בראון הוסיף 17 משלו וארבעה שחקנים נוספים קלעו בספרות כפולות עבור עודד קטש.

"אני פחות מרוצה מהרבע הראשון, לא השתמשנו מספיק בעבירות ולא היינו מספיק אגרסיביים, אבל מתחילת הרבע השני עשינו את הדברים יותר נכון", סיכם עודד קטש. "קלענו באחוזים טובים ובסך הכל אני מרוצה. זה מה שההגנה של הרצליה נותנים, צריך להגיע לזריקות כמה שיותר נכונות ופנויות ועשינו את זה, היו כמה התקפות ממש טובות. בחירת הזריקות שלנו היתה טובה". לקראת המפגש עם אלבה ברלין ביום חמישי אמר המאמן: "יהיה מאוד שונה, אני חושב שאלבה הרבה יותר טובה מהמיקום שלה בטבלה. פשוט זה לא יהיה. הם גורמים לך לשחק בדרך אחרת".

במסיבת העיתונאים הוסיף קטש : "אני יודע שלחיות במכבי תל אביב כל ניצחון, אפילו כל תואר בזירה המקומית זה איכשהו הרגשה של הקלה ופחות שמחה, אבל אני לא חושב שאנחנו צריכים לקחת דברים כמובן מאליו ולהיות שמחים ממה שעשינו היום. הסיטואציה של ג'ייק כהן ורפי מנקו שונה, ג'ייק יותר מעורב מאז שאלכס נפתע, זה נכון שרפי מקבל פחות דקות באירופה, ואני מאוד אוהב איך שהוא מכיל ומתנהל. אני מאוד שמח בשבילו על הדרך, יכול להיות שגם באירופה אנחנו נצטרך להשתמש בו יותר".

איש המשחק מנקו הוסיף: "ההגנה היא מפתח בשבילנו, התקפית יש לנו המון כלים, אני שמח שהצלחנו להדק את ההגנה. אני שמח על המשחק הזה, אני שמח שניצחנו וזה הכי חשוב. בכל משחק אני מנסה להיות הכי טוב שאני יכול, אני רוצה לשחק בכל משחק כמה שיותר. יש פה המון שחקנים בסגל".

רפי מנקו, שחקן מכבי תל אביב
הצגה שלו. מנקו | קובי אליהו

מנגד, המאמן המפסיד אורן אהרוני סיכם ואמר: "צריך לתת קרדיט למכבי. לא היינו מספיק אינטנסיביים ומרוכזים כדי להוציא אותם מהשטף שלהם. הסיפור היום היה ההגנה הלא טובה שלנו. מן הסתם באב הוא עוגן חשוב אצלנו ברור שחסרנו אותו מאוד במיוחד בהיכל כזה מול קבוצה איכותית כזאת. אבל זה לא רק הוא, לא היינו מספיק טובים כדי לנצח את מכבי, בטח לא ברמה שהם שיחקו היום. אני מסכים שלא היינו מספיק מרוכזים, הגנתית לא הצלחנו לעצור אותם ולבצע עצירות לא בחצי הראשון ולא בחצי השני וזאת התוצאה. שמרנו רע מאוד היום ויש לזה כמה סיבות".