אחרי הזכייה בגביע המדינה: יותם הלפרין עוזב את הפועל ירושלים

play
יונתן אלון, המנהל המקצועי של הפועל ירושלים, עם יותם הלפרין | ברני ארדוב
בשבוע הבא ביד אליהו: טיילר דורסי חתם בפנרבחצ'ה לשנתיים 02:31

המנהל המקצועי לשעבר, שלא חזר לתפקידו אחרי שאימן את הקבוצה, מסיים את דרכו בבירה בתום עשר שנים. צפוי לשוב לשוק המאמנים לקראת העונה הבאה

(גודל טקסט)

כל איש מקצוע בתחום הכדורסל יודע שקפיצה לבריכת המאמנים מביאה לאובדן היציבות בחיים. יותם הלפרין חווה זאת בשנה האחרונה על בשרו: אחרי תקופה ארוכה שבה כיהן כמנהל הספורטיבי בהפועל ירושלים, הוא עבר למשבצת המאמן – והבוקר (שני) עזב באופן רשמי את המועדון.

בקיץ פינה הלפרין (39) את מקומו על הקווים לאלכסנדר דז'יקיץ', ולמרות עזיבתו של המנכ"ל גיא הראל – לא הוחזר לתפקידו המקורי אלא שימש על תקן "יועץ מקצועי". זה היה רמז ראשון ועבה לפיחות שחל במעמדו המקצועי, והרמיזה הפכה למציאות ממשית כשיונתן אלון הוצנח לתפקיד המנהל הספורטיבי.

הלפרין מעוניין לחזור לאמן, ולא מן הנמנע שישוב לשוק המאמנים בליגת העל בקיץ הקרוב. בתקופתו על הקווים רשמה ירושלים מאזן 7:17 בליגת העל, והודחה בחצי גמר הפלייאוף בידי הפועל חולון.

מאמן הפועל ירושלים יותם הלפרין
יוצא לדרך חדשה. יותם הלפרין | דני מרון

הרומן בין הלפרין לאדומים החל לפני עשר שנים. הוא לבש את מדי הקבוצה מהבירה במשך חמש עונות, שימש כקפטן וזכה איתה בשתי אליפויות המדינה לפני שפרש והשתלב בצוות הניהולי. "אם היו אומרים לי כשחתמתי כאן כשחקן, שאני אסגור עשור במועדון הזה, אולי לא הייתי מאמין", נפרד הלפרין. "הפועל ירושלים נכנסה לי ללב, והפכה להיות הבית האמיתי שלי. חוויתי בעשר השנים האחרונות אינספור רגעים וחוויות שילכו איתי כל החיים.

"כעת, אחרי קיץ מאתגר, הקבוצה התייצבה ונמצאת בידיים מקצועיות מצוינות ולכן נוצרה סיטואציה שבה אני מרגיש בנוח לצאת לדרך חדשה. אני מרגיש שזו לא באמת פרידה, כי הפועל תמיד תהיה חלק ממני, אבל לפחות בפן המקצועי, בשלה העת לחפש אתגר חדש".

הבעלים איל חומסקי הוסיף: "יותם אמנם לא יהיה חלק מהמערכת המקצועית , אבל זאת בשום צורה לא פרידה. יותם הוא הפועל והפועל היא יותם. הוא הפך לאבן דרך חשובה בבניית הערכים של הקבוצה, עם אנושיות ורגישות נדירה לצד ווינריות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי