פלדין סיכם בהפועל תל אביב, שתפגוש את ונציה בשמינית גמר היורוקאפ

play
ג'יימס פלדין שחקן הפועל ירושלים | קובי אליהו
הפועל ת"א חתמה את שלב הבתים ביורוקאפ עם 69:108 מוחץ על פרומתיאס 02:40

הקלע, שזכה בשני גביעים עם הפועל ירושלים והתאמן לאחרונה בהפועל חיפה, יהיה הזר השביעי בקבוצה של דני פרנקו ויוכל לשחק רק בליגת העל. היריבה הבאה באירופה: קבוצתו של נבן ספאחיה

(גודל טקסט)

ג'יימס פלדין סיכם הערב (רביעי) בהפועל תל אביב עד לסיום העונה. הקלע ששיחק בעבר בהפועל ירושלים התאמן בשבועיים האחרונים בשורות הפועל חיפה, אך הקבוצה של שרון דרוקר החליטה שלא להחתימו לאחר שחזר מפציעה ארוכה, והעדיפה ללכת לכיוונים אחרים.

פלדין נשאר עוד מספר ימים בישראל, נכח אמש במשחק שבו הפועל תל אביב הביסה את פרומיתאס במסגרת היורוקאפ, והערב סיכם את תנאיו. הקלע יחל להתאמן תחת דני פרנקו מחר מחר ולא יוכל לשחק ביורוקאפ עם האדומים, אלא יהיה זמין רק למשחקי הליגה, כשלא ברור כמה הזדמנויות יקבל לאור העומק בסגל של הפועל תל אביב.

את חמש השנים הראשונות שלו באירופה העביר פלדין (34, 1.93) בספרד ובאיטליה, לפני ש"עלה כיתה" ליורוליג וחתם בפנאתינייקוס, במדיה שיחק שנתיים. אחרי עונה אחת בכוכב האדום בלגרד הגיע להפועל ירושלים בתור רכש נוצץ והיה חלק מרכזי בקבוצה שזכתה בגביע המדינה שנתיים ברציפות. בקיץ 2020 הוא עזב את ירושלים וחתם בבטיס הספרדית, המשיך לתקופה בכווית ולאחר מכן הצטרף לפורטיטודו בולוניה, במדיה נפצע.

שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין
תחנה שנייה בישראל. ג'יימס פלדין | דב הליקמן

עוד חדשות כדורסל

האזהרה של קטש, והמפתח לניצחון: מכבי תל אביב מתכוננת למילאנו
שנגליה הרגיע: "תמיד כיבדתי את אוהדי מכבי וזה לא ישתנה"
נדחתה עתירת הפועל ירושלים, המשחק נגד מכבי תל אביב יתקיים בראשון

בנושא אחר, חשוב לא פחות, להפועל תל אביב נודע הערב כי יריבתה בשמינית גמר היורוקאפ תהיה ונציה, לאחר שהתבהרה הטבלה הסופית בבית א' של המפעל. את האיטלקים מאמן נבן ספאחיה, מי שאימן בשתי קדנציות שונות את מכבי תל אביב ומכיר היטב את היריבה העירונית של הצהובים.

ברבע הגמר, אם תעפיל אליו, הפועל תל אביב תפגוש את המנצחת בין חובנטוד בדאלונה ללונדון ליונס. אם תהיה זו בדאלונה, המשחק יתקיים אצלה כיוון שהיא סיימה במקום השני בבית המקביל. במקרה שלונדון תפתיע ותעלה, האדומים יהיו אלה שיארחו את המשחק.

ונציה היא קבוצה מלאת כישרון ופוטנציאל – אבל נטולת כל סימן ליציבות. זה הופך אותה לאנדרדוג מובהק, וגם ליריבה מסוכנת שעלולה לנצל את השיטה כדי להתקדם במעלה היורוקאפ במשחקי הנוקאאוט.

על הקווים עומד כאמור נבן ספאחיה, שהחליף במהלך העונה את וולטר דה רפאלה, האיש ומשקפי השמש, שנפרד מהקבוצה אחרי 12 שנים (שבע מהן כמאמן ראשי) שבמהלכן הצעיד אותה לזכייה בשתי אליפויות איטליה. לוונציה יש רכז מקומי דומיננטי וחשוב וזהו מרקו ספיסו, שחולק את הקו האחורי עם ג'ייסון גריינג'ר קשישא.

השחקנים המובילים בעמדות הפנים הם דרק וויליס שהגיע מבדאלונה, ואקס עירוני נס ציונה מיצ'ל וואט. השם הזה בעצם אומר הכל: שחקן נהדר, עם סט יכולות בלתי נגמר, ואפס עקביות. כמו הקבוצה כולה.