במגמת שיפור מתמדת: "ליגת העל בין חמש הליגות הטובות באירופה"

ג'וש ניבו מכבי תל אביב לצד ליוואי רנדולף הפועל ירושלים | ברני ארדוב

ההישגים המרשימים במפעלים האירופאים הובילו לזינוק משמעותי בדירוג "באסקטניוז": "הגיע הזמן למצוא מתחרה אמיתית למכבי תל אביב"

(גודל טקסט)

ההצלחות של מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל תל אביב במפעלים האירופאים לא נעלמת מעיניהם של חובבי הענף, ומביאים את הכדורסל הישראלי למעמד אחר ביבשת – אם להסתמך על דירוג הליגות באירופה שפורסם היום (רביעי) באתר "באסקטניוז".

הדירוג של האתר התבסס על שיטת ניקוד שמתגמלת את הישגי הקבוצות באירופה, בהתאם לחוזק של המפעל. ליגת העל, אם כן, דורגה במקומות 4-5 – מעל ליגות שנחשבו במשך שנים לבכירות יותר כמו הליגה האיטלקית והליגה הגרמנית.

ליגת העל קיבלה ציון משוקלל של 14 נקודות בהתאם לשיטת הניקוד של הדירוג. מכבי תל אביב שנעצרה ברבע גמר פלייאוף היורוליג הייתה אחראית ל-5 נקודות, הפועל ירושלים שהגיעה לגמר ליגת האלופות השיגה 4 נקודות, הפועל תל אביב קיבלה 3 נקודות על העפלתה לרבע גמר היורוקאפ, והפועל חולון שעלתה לטופ 16 בליגת האלופות קיבלה שתי נקודות. לשם השוואה, גם הליגה היוונית הגיעה לציון משוקלל של 14 נקודות, ואיישה יחד עם ליגת העל את מקומות 4 ו-5.

לורנזו בראון מכבי תל אביב לצד ספידי סמית' הפועל ירושלים
ללא הגבלת דקות. בראון | ברני ארדוב

"לכדורסל הישראלי אמנם יש בעיה של ייצור שחקנים מקומיים, אבל הדירוג המשופר שלו מבטא את הכישרון של השחקנים הזרים שמגיעים למדינה", נכתב אודות ליגת העל, שבדירוג של השנה שעברה תפסה את המקום השישי ביבשת. "הכדורסל הישראלי ראוי למחמאות על הישגיו במפעלים האירופים, אבל לא הגיוני לצפות לשיפור בהישגים הללו בעתיד הקרוב. למכבי תל אביב אולי יש סיכוי להתברג בפיינל פור בעונה הבאה, אבל זה לא יהיה קל. כך או כך, ההצלחות של הקבוצות הישראליות גם ביורוקאפ ובליגת האלופות אינן ערובה להצלחות עתידיות. אולי הגיע הזמן שתקום מתחרה רצינית למכבי תל אביב".

הדירוג המלא

מקום 10 – הליגה האוקראינית
מקום 9 – הליגה הסרבית
מקום 7/8 – הליגה הליטאית
מקום 7/8 – הליגה האיטלקית
מקום 6 – הליגה הגרמנית
מקום 4/5 – הליגה היוונית
מקום 4/5 – הליגה הישראלית
מקום 2/3 – הליגה הצרפתית
מקום 2/3 – הליגה הטורקית
מקום 1 – הליגה הספרדית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי