תומר גינת במסר לאוהדים: "תארו לכם מה נרגיש שננצח. וננצח"

play
שחקן הפועל תל אביב תומר גינת | ברני ארדוב
שחקני מכבי תל אביב עם צלחת האליפות 00:55

קפטן האדומים מודה ש"הלב נשבר" במשחק על האליפות, אבל אופטימי: "דווקא היום, אני בטוח יותר מתמיד שבחרתי נכון כשחזרתי"

(גודל טקסט)

54 שנים חיכו אנשי ואוהדי הפועל תל אביב לזכות באליפות. הרוב המכריע של האנשים והאוהדים שהיו אמש (שלישי) בהיכל מנורה לא זכו לראות אליפות בימי חייהם, חלק משמעותי גם לא ראה את הזכייה בגביע לפני 30 שנה. אמש הם היו קרובים, אבל פספסו שוב עם הפסד 94:90 למכבי תל אביב במשחק השלישי והמכריע בסדרת גמר הפלייאוף.

וכמה שהפועל הייתה קרובה. האדומים הובילו 83:85 פחות מ-3 דקות לסיום, אחרי שלשה של ג'ייקובן בראון, והשלימו ריצת 0:17 משום מקום. דווקא אז החטיאו שחקני הפועל כמה זריקות שהיו יכולות לשמור על היתרון, מכבי קלעה, הלכה לקו העונשין והכריעה את המשחק לטובתה.

אזור חדר ההלבשה של הפועל תל אביב בסיום המשחק היה מלא בעצבות וגאווה. העיניים של תומר גינת היו מלאות דמעות גם חצי שעה אחרי המשחק, בר טימור נראה עצבני, הצוות המקצועי חש את הפספוס וכך גם הצוות הרחב שחלקו לא הסתיר את האכזבה ובכה.

שחקני הפועל תל אביב תומר גינת, קסבייר מנפורד, עידן זלמנסון, בר טימור
"שברון לב". תומר גינת עם בר טימור, עידן זלמנסון וקסבייר מנפורד בסיום | דני מרון

עוד על האליפות הצהובה

בתום סדרת גמר סוערת: מכבי תל אביב שוב אלופת המדינה
מכבי ת"א הקדישה את האליפות לפנאן, בולדווין: "התחלה של שושלת"
קטש: "במהלך העונה הרגשתי שאני לא מספק את הסחורה. האמנתי בעצמי"
דני פרנקו: "הרגשתי יהירות מצד השופטים". תומר גינת מירר בבכי
5 שחקנים חתומים, אנגולה סיכם, מרטין יישאר? תמונת מצב במכבי תל אביב
בהפועל תל אביב רוצים המשכיות: רוב השחקנים יקבלו הצעות להארכת חוזה
גמר נדיר כמו גשם באמצע יוני: מספרי האליפות של מכבי תל אביב

"השנה האחרונה הייתה מאוד מורכבת מבחינתי, מאוד אמוציונלית", סיפר תומר גינת במסיבת העיתונאים. ונזכר בהחלטה להעדיף את הפועל תל אביב על פני מכבי תל אביב בקיץ. "אחרי הבחירה שעשיתי, הגעתי עם הרבה ציפיות מהסביבה וגם מעצמי. היו לא מעט רגעים בעונה שהרגשתי שאני צריך להוכיח משהו למישהו, לא תמיד היה לי קל להתמודד עם זה. היה לי חשוב מאוד שהפועל תל אביב תצליח בכל מחיר, לא משנה מה זה אומר. לפני המשחק היום, כל הסדרה הזאת, בסוף זה סיפור. הפועל תל אביב חוזרת לסדרת גמר נגד מכבי, זה סיפור, גם מבחינתי באופן אישי וגם למועדון. התחיל פה תהליך בלעדיי בשנה שעברה, והעונה המשכנו אותו. אני נהניתי מכל רגע עם האנשים האלה, עם דני, עם רמי, עם כל מי שמעורב במועדון הזה, עם החברים שלי לקבוצה".

גינת המשיך ואמר: "אין לי מילים כדי להגדיר כמה כואב הפספוס הזה. הרגשנו שיש לנו משהו פה, פספסנו את זה על הדברים הקטנים. הציפו אותי הרבה רגשות בסיום, אבל אם מסתכלים על העתיד, המטרה בסוף היא להביא את הפועל תל אביב למעמדים האלה פעם אחרי פעם. אני מקווה שעם הניסיון והתחושות שאנחנו לוקחים מזה, נהיה חכמים, מנוסים וטובים יותר".

על ההפסד עצמו אמר הפורוורד: "אני חושב שהביתיות היא בהחלט דבר משמעותי מאוד. למרות הכל הובלנו ב-2 הפרש והמשחק יכול היה ללכת לשני הצדדים. הם עשו מהלך או שניים יותר גדולים בזמן חשוב. פספסנו את זה. הפועל תל אביב השנה, מעבר לעונה הטובה שהיא עשתה מבחינה מקצועית, הצליחה לשנות משהו בתפיסה של האוהדים, או של הענף באופן כללי. להגיע לפה למשחק שלישי בגמר פלייאוף, עם התקפה בסוף על האליפות, זה דבר יפה. חבל שזה נגמר ככה. היינו שם, וזה כואב מאוד".

גינת הוסיף לקראת העונה הבאה: "לא יודע להגיד חצי שעה אחרי הבאזר מה יהיה בעונה הבאה, אני אוהב את האנשים והשחקנים פה, יש פה קבוצה מצוינת ושחקנים מצוינים. נראה לאן הקיץ ילך. סיימנו עונה עם שברון לב, ונקום מפה".

הפוסט של גינת ביום שאחרי ההפסד

צ'ינאנו אונואקו שחקן הפועל תל אביב עם שר התרבות והספורט מיקי זוהר
צ'ינאנו אונואקו בסיום | דני מרון

הפועל תעמוד היום לדין משמעתי באיגוד הכדורסל על אירועי המשחק הראשון והשני בגמר הפלייאוף, כשהתובע של איגוד הכדורסל דורש להטיל עליהם עונש של חמישה משחקי רדיוס ארוך. האדומים מתכוונים להילחם בעונש, ומאמינים שגם יצליחו.

בהפועל מחכים לראות את דוח המשקיף והשופטים מהמשחק אמש, כשבמועדון זועמים על התנהלות אוהדי מכבי תל אביב שחבטו בצ'ינאנו אונואקו לפני המשחק כשעלה למגרש, והסנטר ענה ביריקה לכיוון אותו אוהד שחבט בהם. במהלך הרבע האחרון הוכה היו"ר רמי כהן על ידי צעיף של אחד האוהדים, ובמקום החלה מהומה. בנוסף מספרים בקבוצה על השלכת כוסות שתייה מלאות ויריקות מצד אוהדי מכבי שעמדו בסמוך אליהם.