ארגון שחקני ליגת העל בכדורסל ידחה את מתווה הזרים החדש

המנכ"ל עודד שעשוע הסביר: "לא הסכמנו לשישה זרים. לא יכול להיות שבשביל שלוש קבוצות הולכים להעלות פה את מספר הזרים"

(גודל טקסט)

ארגון השחקנים מתכוון להתנגד למתווה החדש של ליגת העל בכדורסל כפי שאמור להיות מאושר בישיבת הדירקטוריון הקרובה. מנכ"ל הארגון, עודד שעשוע, נמצא בקשר עם יו"ר מנהלת הליגה ארי שטיינברג, ומנכ"ל המנהלת שלומי פרי, ולדבריו לא ניתן לשנות את ההסכם החתום בין הצדדים על ידי הדירקטוריון בלבד.

"הסכמנו להכנסת הדברים שהשר הציע בהתאם למתווה הקיים", אמר היום (חמישי) שעשוע, "מעולם לא הסכמנו לשישה זרים, לא יכול להיות שבשביל שלוש קבוצות בלבד הולכים להעלות פה את מספר הזרים. לא נאשר את זה". לדברי שעשוע, למרות שהוא נמצא בקשר עם ראשי המנהלת, לא נערכה התייעצות עם השחקנים האם הם יאשרו את המתווה.

קסבייר מנפורד הפועל תל אביב לצד ווייד בולדווין מכבי תל אביב
קסבייר מנפורד הפועל תל אביב לצד ווייד בולדווין מכבי תל אביב | לירון מולדובן

על פי המתווה שאמור להיות מאושר על ידי דירקטוריון המנהלת, קבוצות הליגה יצטרכו לבחור בין שישה זרים לארבעה זרים בטופס המשחק, עם ישראלי אחד על המגרש בכל מקרה, כשקבוצות שיבחרו בארבעה זרים יצטרכו להחזיק שלושה שחקנים צעירים, שניים מתחת לגיל 22 ואחד מתחת לגיל 24, בטופס. קבוצות שיבחרו בארבעה זרים יקבלו בסופו של דבר כמעט 4 מיליון שקל מהמנהלת, ואילו קבוצות שלא יבחרו בכך, יקבלו 2.2 מיליון שקל פחות.

המתווה הנוכחי, שבו העונה בחרו כמעט כל קבוצות ליגת העל בחמישה זרים והוביל את ארגון השחקנים לפתוח בסכסוך עבודה, קבע כי כל קבוצה אמורה לבחור בין חמישה לארבעה זרים, בכפוף לקנס של כמיליון שקל, מה שגרם לרוב הקבוצות לבחור באפשרות של יותר זרים בסופו של דבר.