בראיין אנגולה חתם לשנתיים בהפועל תל אביב

play
בראיין אנגולה | אתר רשמי, ליגת האלופות
דריבל, 25.7: פינת כדורסל על הבעלים של הפועל ת"א והפועל ירושלים 04:50

הגארד הקולומביאני (29, 1.98), שעל מועמדותו והסיכום עמו פורסם בוואלה! ספורט, עבר את הבדיקות הרפואיות המקיפות במדים האדומים אחרי שכשל בהן קודם במכבי תל אביב. בהפועל יחליטו בקרוב אם להחתים זר שביעי

(גודל טקסט)

הפועל תל אביב הודיעה הבוקר (שלישי) על החתמתו של הגארד הקולומביאני בראיין אנגולה לשנתיים הקרובות. על המגעים והסיכום בין אנגולה להפועל תל אביב, פורסם לראשונה בוואלה! ספורט. אנגולה הוא הזר השישי שחותם במדים האדומים, שיקבלו החלטה בתקופה הקרובה האם לצרף זר שביעי או לנעול את הסגל. חוץ ממנו חתמו הקיץ אקסבייר מנפורד וג'יילן הורד שהאריכו את חוזיהם, קייל אלכסנדר וג'ון הולנד ולאחרונה גם נפתח והוארך חוזהו של ג'ייקובן בראון.

אנגולה חתם עוד במהלך העונה על חוזה ארוך טווח במכבי תל אביב, ובסיום העונה הגיע לסבב בדיקות בתל אביב. השחקן שסובל מבעיה רפואית בלב שלא הפריעה לו לשחק עד כה, לא עבר את שני סבבי הבדיקות ומכבי תל אביב ביטלה את חוזהו. בינתיים הגארד היה במגעים עם מספר קבוצות, אך לפני כשבוע נכנסה הפועל תל אביב לתמונה, הציעה לו חוזה של מעל 400 אלף דולר לעונה וסיכמה איתו.

בתחילת השבוע נחת אנגולה בישראל לסבב בדיקות שלישי הקיץ בארץ. הוא ערך בדיקות רפואיות נרחבות, ולבסוף נמצא כשיר למשחק כשלאחר הבדיקות חתם באופן רשמי במדים האדומים.

מאמן הקבוצה דני פרנקו אמר: "מברך על ההצטרפות של בראיין לשורותינו. בראיין עונה לנו על צרכים רבים שחיפשנו בשחקן אחד, יכולת הובלת כדור ויצירה המשלבת גודל שמאפשר לו לשחק בכל עמדות הגארד. היכולות המגוונות של בראיין יאפשרו לנו לשחק בהרכבים שונים ויקלו על ניהול העומסים ברישום הזרים בליגה הישראלית. אני מעריך את המאמץ וההשקעה שכרוכה במהלך הזה ואני בטוח שזה מהלך מנצח".

היו"ר רמי כהן הוסיף: "עברנו שבוע מרתק סביב ההחתמה של בראיין, שכלל הרבה שיחות טרום ההחלטה, טיסה של המאמן דני פרנקו אל השחקן לאיזמיר ובסופו של דבר בראיין נדבק כבר במהלך השיחות בחיידק הקרוי הפועל תל אביב וויתר על הצעות גדולות מרוסיה, ספרד וטורקיה בשביל לחתום אצלנו. במהלך הימים האחרונים הגיע אנגולה לישראל לצורך בדיקות מקיפות בסיומן אושר לו לשחק כדורסל בהפועל תל אביב. אין לי ספק שבראיין יתחבר במהרה להוויה ולחוויה של הפועל תל אביב, יהיה אחד מאהובי הקהל ולהיפך ויעזור לנו להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו".

אנגולה (29, 1.98), יליד וילנואבה שבקולומביה, עבר לארצות הברית לבדו בגיל 14 מבלי שהוא יודע לדבר אנגלית, אבל הוא עורר עניין בשל הפריצה שלו בנבחרות הצעירות של קולומביה. הוא למד במכינת פינדלי שבנבאדה, שם שיתף פעולה עם אלוף היורוליג נייג'ל וויליאמס-גוס.

את קריירת המכללות החל באוניברסיטת צפון איידהו, מסבב הג'וניור קולג', שם הרשים והיה בחמישיית העונה של הג'וניור קולג' בכל ארצות הברית. אחרי השנתיים באיידהו עבר לאוניברסיטת פלורידה סטייט החזקה, בעונתו הראשונה מיעט לשחק אך בעונת הסיניור שלו בקולג' רשם 12.5 נקודות, 3.9 ריבאונדים ו-3 אסיסטים למשחק כשהמכללה נעצרת רק בשלב האליט אייט של טורניר המכללות.

אחרי שלא נבחר בדראפט חתם בקבוצת הפיתוח של אורלנדו, לייקלנד מג'יק ורשם 9.8 נקודות ו-4.5 ריבאונדים למשחק, ואת העונה הראשונה שלו סיים באוסטנד שם עזר לקבוצה לזכות באליפות בלגיה. בעונת 2019/20 המשיך באוסטנד, אך בפברואר 2020 עבר לפרטיזן בלגרד רגע לפני הקורונה, והספיק לשחק שני משחקים כשהעונה הופסקה. בעונה שלאחר מכן שוחרר אחרי שני משחקים בלבד.

בנובמבר 2020 הגיע אנגולה לעירוני נס ציונה שפתחה את העונה בצורה לא טובה, והוביל את הקבוצה לזכייה ביורופקאפ תוך כדי שהוא רושם בליגה 18.8 נקודות ו-7.1 ריבאונדים למשחק. ההצלחה שלו הובילה אותו לחוזה גדול בא.א.ק אתונה, אך הוא הספיק לשחק 11 משחקים בלבד לפני שסיבוכי קורונה הובילו אותו להשבתה ממושכת.

את העונה שעברה פתח בגלאטסראיי אך אחרי חמישה משחקי ליגה בלבד שוחרר, ועבר לקרשיאקה, שם היה לאחד המצטיינים של העונה בטורקיה ורשם 17.6 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים למשחק בקבוצה שנעצרה רק בגמר הפלייאוף.